Site icon Όλο Υγεία

Άδωνις Γεωργιάδης: Ξεκινά η λειτουργία του τετραψήφιου αριθμού 1566 για υπηρεσίες Υγείας

Γεωργιάδης

«Όλα τα θέματα της Υγείας σε ένα τηλέφωνο με ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο», ανέφερε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.

Την Τρίτη 15 Ιουλίου ξεκινά τη λειτουργία του το νέο πολυκαναλικό σύστημα εξυπηρέτησης του πολίτη για θέμα Υγείας. Η γραμμή επικοινωνίας «1566» θα παρέχει πληροφορίες στον πολίτη για τις υπηρεσίες Υγείας και θα αντικαταστήσει όλες τις άλλες τηλεφωνικές γραμμές που λειτουργούν σήμερα. 
«Την Τρίτη ξεκινάει η καινούργια τηλεφωνική γραμμή «1566». Όλα τα της υγείας σε ένα τηλέφωνο με ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο. Πώς είναι το «1535» στο Υπουργείο Εργασίας για τον ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ που άλλαξε τα πάντα εκεί; Εμείς θα έχουμε το «1566»», ανέφερε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.

Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα

Ο πολίτης από οποιαδήποτε περιοχή της Ελλάδας, μέσω αυτής της γραμμής θα μπορεί να κλείσει ραντεβού σε νοσοκομείο ή σε ιατρό, για ηλεκτρονική συνταγογράφηση, για προσωπικό ιατρό, για να κάνει διαγνωστικές εξετάσεις, να πληροφορηθεί σε ποιο φαρμακείο πλησίον του έχει το φάρμακο που έχει ανάγκη και οτιδήποτε άλλο αφορά υπηρεσία Υγείας. Θα στελεχωθεί με εξειδικευμένο προσωπικό και με συστήματα ΑΙ ο πολίτης θα εξυπηρετείται και θα κατευθύνεται γρήγορα.

Την Δευτέρα, 14 Ιουλίου, το νέο ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης της εμπειρίας του ασθενή στα νοσοκομεία του ΕΣΥ

«Τη Δευτέρα ξεκινάει η αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ασθενείς, άρα τα πρώτα sms θα τα πάρουν οι ασθενείς την επόμενη Παρασκευή, μετά από πέντε μέρες. Η ιδέα είναι να δώσουμε στους ασθενείς τη δυνατότητα να αξιολογούν οι ίδιοι τις υπηρεσίες που λαμβάνουν στα δημόσια νοσοκομεία», ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης.

Σύμφωνα με τον υπουργό η διαδικασία είναι η εξής: «Παίρνεις το εξιτήριό σου και μετά από πέντε μέρες σου έρχεται ένα μήνυμα στο κινητό σου με έναν URL κωδικό με ανωνυμοποιημένα στοιχεία. Πληκτρολογείς τον ΑΜΚΑ σου και απαντάς σε 35 ερωτήσεις multiple choice, από το αν είχες μεγάλη αναμονή, αν οι γιατροί σε εξυπηρέτησαν, αν το δωμάτιο είχε σεντόνια κτλ. Θέλω να παρακαλέσω τους ασθενείς να συμμετάσχουν σε αυτά τα ερωτηματολόγια. Νομίζω θα είναι χρήσιμο να ξέρει από πριν ο ασθενής ποιο νοσοκομείο έχει μεγάλη βαθμολογία».

Επεκτείνεται το ηλεκτρονικό «βραχιολάκι» στα ΤΕΠ των νοσοκομείων

Έχει εφαρμοστεί μέχρι στιγμής στα νοσοκομεία «Ευαγγελισμός» απ’ όπου ξεκίνησε, στο Γενικό Ογκολογικό Νοσοκομείο «Οι Άγιοι Ανάργυροι», στο «Γεννηματάς» και στο ΚΑΤ.
Τις επόμενες εβδομάδες σταδιακά θα μπει και σε αλλά νοσοκομεία, τόνισε ο υπουργός Υγείας.

«Η εικόνα είναι πολύ ενθαρρυντική. Πλέον με το σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης των ασθενών έχουμε την δυνατότητα να παρακολουθούμε όλο το σύστημα από την αρχή έως το τέλος και αυτό έχει λειτουργήσει ευεργετικά για τον ασθενή. Η μεγαλύτερη αναμονή που έχουμε καταγράψει μέχρι σήμερα στο ΚΑΤ είναι 6,5 ώρες. Πριν από έξι μήνες οι αναμονές ήταν 9 και 10 ώρες, άρα έχουμε ήδη μεγάλη διαφορά. Έχει υπάρξει και αναμονή 1,5 ώρα. Να ξέρετε ωστόσο ότι η μεγάλη αναμονή είναι στο ελαφρύτερο περιστατικό, τα βαριά περιστατικά μπαίνουν αμέσως».

Για το πρόγραμμα κατ’ οίκον διανομής φαρμάκων

«Το κατ’ οίκον, ξεκίνησε πολύ καλά αλλά επειδή είχε πολύ μεγαλύτερη επιτυχία του αναμενομένου αυτό έφερε μεγάλη πίεση στο σύστημα. Οι καθημερινές παραγγελίες είναι 50% περισσότερες από ότι εμείς είχαμε προβλέψει. Άρα οι υποδομές της εταιρίας και του ΕΟΠΥΥ βρεθήκανε σε πολύ μεγάλη πίεση διότι τελικά η ροή είναι πολύ μεγαλύτερη», σημείωσε ο υπουργός υγείας.
Πρόσθεσε ότι η αναμονή δεν είναι μεγάλη και εξήγησε για να σταλεί ένα φάρμακο κατ’ οίκον, έχει μια διαδικασία.

«Αυτά είναι ακριβά φάρμακα. Πρώτα πρέπει να εγκριθεί από τον φαρμακοποιό του ΕΟΠΥΥ. Αυτό μπορεί να πάρει και 6 και 7 μέρες. Αυτό δεν έχει να κάνει με την εταιρία, έχει να κάνει με τον ΕΟΠΥΥ. Αφού εγκριθεί από τον φαρμακοποιό του ΕΟΠΥΥ μπορεί η εταιρία να το παραλάβει και να το στείλει. Επίσης, σε κάποιες περιπτώσεις, είχε πάει ο κούριερ δύο φορές, είχε πάρει τηλέφωνο δεν το είχε σηκώσει, είχε επιστρέψει το φάρμακο πίσω. Δηλαδή έχουμε και τέτοια προβλήματα. Είμαστε όμως σε μια φάση που έχουμε ενισχύσει πολύ το προσωπικό. Έχει ενισχύσει και ο ΕΟΠΥΥ τις δυνάμεις του, βάλαμε και διάταξη στη Βουλή που επιτρέπει στους φαρμακοποιούς των δημοσίων νοσοκομείων να μπορούν και αυτοί να κάνουν εγκρίσεις για να γίνεται πιο γρήγορα η διαδικασία. Πιστεύω ότι σε ένα 10ημερο από σήμερα θα έχει εξομαλυνθεί».

Έφη Φουσέκη
Έφη Φουσέκη

Η Eφη Φουσέκη καλύπτει με εγκυρότητα και συνέπεια το ιατρικό ρεπορτάζ, ως διαπιστευμένος συντάκτης υγείας(<a href="https://www.moh.gov.gr/">Υπουργείο Υγείας</a>). Παρακολουθεί επιστημονικά συνέδρια στη Eλλάδα και στο εξωτερικό, καταγράφει την πολιτική υγείας στη χώρα μας και έχει συνεργαστεί με μεγάλα ειδησεογραφικά Μέσα (antenna.gr, enikos.gr).

Exit mobile version