Περισσότεροι από 26.000 νοσηλευόμενοι αξιολόγησαν τις υπηρεσίες του ΕΣΥ. Ο υπουργός Υγείας παρουσιάζει τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα της αυτοαξιολόγησης.
Με μέσο όρο ικανοποίησης 4,07 στα 5-βαθμολογία που μεταφράζεται σε «λίαν καλώς»- περισσότεροι από 26.000 ασθενείς που νοσηλεύτηκαν στα δημόσια νοσοκομεία αξιολόγησαν τις υπηρεσίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Τα στοιχεία, τα οποία δημοσιοποίησε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, μέσω του εργαλείου αυτοαξιολόγησης του ΕΣΥ, αναδεικνύουν μια εικόνα υψηλής αποδοχής από τους ίδιους τους χρήστες του συστήματος.
«Δείτε μόνοι σας τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα του εργαλείου της αυτοαξιολόγησης από τους ίδιους τους χρήστες του ΕΣΥ. Έχουμε ήδη βαθμολογία από πραγματικούς 26.364 ασθενείς, που μας απάντησαν αφού έλαβαν εξιτήριο. Γενικός μέσος όρος ικανοποίησης 4,07/5… Αυτό είναι το «ΕΣΥ που καταρρέει…». Προχωρούμε στις μεταρρυθμίσεις μας», γράφει ο κ. Γεωργιάδης.
Αξιολόγηση νοσοκομείων: Ποια υπηρεσία έχει την χαμηλότερη βαθμολογία-Οι αλλαγές που έρχονται
Οι υπηρεσίες που παίρνουν άριστα και αυτές που πρέπει να βελτιωθούν
Σύμφωνα με το ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης των ασθενών, εστάλησαν 140.045 μηνύματα στο κινητό ισάριθμων ασθενών που νοσηλεύθηκαν στα δημόσια νοσοκομεία. Από αυτούς, συμπλήρωσαν το αναλυτικό ερωτηματολόγιο οι 26.634 ή ποσοστό 18,8%. Το ποσοστό όσων δήλωσαν ικανοποιημένοι ή έδωσαν υψηλή βαθμολογία (4 ή 5, με άριστα το 5) στο ΕΣΥ ήταν:
- 92% για την επάρκεια εξοπλισμού
- 93% για την αριθμητική επάρκεια ιατρικού προσωπικού
- 91% για την παροχή κατανοητών οδηγιών για το τι πρέπει να κάνουν ή να αποφύγουν μετά το εξιτήριο
- 86% για την εμπιστοσύνη στους θεράποντες ιατρούς
- 82% για τη γνώση της θεραπευτικής ομάδας για το ιατρικό ιστορικό
- 81% για την εμπιστοσύνη στο νοσηλευτικό προσωπικό
Ωστόσο οι ασθενείς εντόπισαν και τα σημεία όπου υστερεί το ΕΣΥ. Έτσι, υψηλή βαθμολογία (4 ή 5, με άριστα το 5) έδωσε μόνο:
- Το 49% στην ποιότητα του φαγητού
- Το 61% στην αριθμητική επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού
- Το 63% στην συμμετοχή του ασθενούς στη διαμόρφωση αποφάσεων όσον αφορά την φροντίδα και τη θεραπεία
- Το 70% στην καθαριότητα στην καθαριότητα του θαλάμου νοσηλείας
- Το 79% στον συντονισμό της παρεχόμενης φροντίδας και τη συνεργασία των τμημάτων του νοσοκομείου