Site icon Όλο Υγεία

Αξιολόγηση των νοσοκομείων: Σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου-Εστάλησαν τα πρώτα 2312 SMS στους ασθενείς

Μητσοτάκης

Πέντε μέρες μετά το εξιτήριο οι ασθενείς λαμβάνουν SMS για την αξιολόγηση των υπηρεσιών που έλαβαν κατά τη νοσηλεία τους στο νοσοκομείο.

Ξεκίνησε σήμερα, 14 Ιουλίου, η αξιολόγηση της εμπειρίας των ασθενών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) και ήδη έχουν αποσταλεί 2.312 SMS που αντιστοιχούν σε ασθενείς που έλαβαν εξιτήριο την περασμένη Τετάρτη.
Ο ασθενής παίρνοντας εξιτήριο και μετά από διάστημα 5 ημερών θα λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο με SMS έναν μοναδικό υπερσύνδεσμο. Μέσω αυτού, θα μπορεί να συμπληρώσει ανώνυμα ένα ερωτηματολόγιο, υπό την προϋπόθεση ότι έχει προηγουμένως συναινέσει για τη συμμετοχή του στη διαδικασία αξιολόγησης.

Η αξιολόγηση μέσα από 35 ερωτήσεις θα καλύπτει βασικούς τομείς ποιότητας της νοσοκομειακής φροντίδας. Ετησίως έχουμε 25 εκατομμύρια περιστατικά τον χρόνο στο ΕΣΥ και 85.000 περιστατικά την ημέρα.

Ένωση Ασθενών: Η αξιολόγηση του ΕΣΥ από τους πολίτες θα συμβάλει στη διαμόρφωση ενός ανθρωποκεντρικού συστήματος υγείας

Σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου

Σε σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσιάστηκε από την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας το νέο Ψηφιακό Εργαλείο Αξιολόγησης της Εμπειρίας του Ασθενούς στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ.

Πρόκειται για εφαρμογή μέσω της οποίας ο πολίτης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της νοσηλείας του, έχει τη δυνατότητα μέσω του axiologisi.esy.gov.gr, με εύχρηστο τρόπο, σε λίγα λεπτά, με πλήρη ανωνυμία και διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων, να αξιολογήσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην αναβάθμισή τους.

Το ερωτηματολόγιο απευθύνεται στους άνω των 18 ετών που έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον μία ημέρα σε δημόσιο νοσοκομείο, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν ενεργοποιήσει την άυλη συνταγογράφηση, και διαρθρώνεται στους εξής άξονες:

Οι απαντήσεις θα συλλέγονται και θα αποθηκεύονται σε ιστορική βάση δεδομένων, ώστε να προκύπτει συγκεκριμένη βαθμολογία ανά άξονα αξιολόγησης, ανά νοσοκομείο και ανά κλινική και να είναι εφικτή η αποτίμηση της πορείας τους στον χρόνο, ενώ θα συγκεντρώνονται και σε ετήσια βάση πεπραγμένων, στην οποία θα επισημαίνονται τα θετικά σημεία, οι αδυναμίες και οι ενέργειες για την επίλυση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν. Θα εκδίδεται ετήσια έκθεση απολογισμού με κωδικοποίηση συμπερασμάτων ανά μονάδα υγείας και συστάσεις για βελτίωση.

Στόχοι του νέου ψηφιακού εργαλείου, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, είναι ο έγκαιρος εντοπισμός προβλημάτων και η επίλυσή τους, ο εντοπισμός και η ανάδειξη καλών πρακτικών, η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των δημόσιων νοσοκομείων, η χάραξη τεκμηριωμένων πολιτικών και η ενίσχυση της ανθρωποκεντρικής διάστασης του ΕΣΥ.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο Πρωθυπουργός δήλωσε: «Από σήμερα η φωνή του πολίτη γίνεται πιο δυνατή όσον αφορά τα θέματα που αφορούν στην υγεία του.

Όταν είχαμε συζητήσει με τον Υπουργό πριν από κάποιους μήνες τον τρόπο με τον οποίο θα αξιολογούμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, συμφωνήσαμε από κοινού ότι πρέπει, πρώτα και πάνω απ΄ όλα, να ρωτούμε αναλυτικά τους ίδιους τους χρήστες του συστήματος.

Και αυτό ακριβώς κάνουμε με αυτό το πολύ καλά οργανωμένο ερωτηματολόγιο, το οποίο, απολύτως ανώνυμα και με διασφάλιση όλων των δικλείδων ασφαλείας περί προσωπικών δεδομένων, θα αποστέλλεται πια σε όλους όσοι παίρνουν εξιτήριο από τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας, με εξαίρεση τα ψυχιατρικά, παιδιατρικά και ογκολογικά νοσοκομεία. Αυτά θα ακολουθήσουν στην συνέχεια.

Ο σκοπός μας, όπως αναφέρεται και στο μήνυμα, είναι να μας βοηθήσουν οι ίδιοι οι ασθενείς να γίνουμε καλύτεροι. Διότι, προφανώς, εμείς δεν μπορούμε να έχουμε πλήρη εικόνα της κατάστασης σε ένα νοσοκομείο. Την εικόνα την παίρνουμε από τα επίσημα στοιχεία, αλλά και από αυτά τα οποία μας μεταφέρει συχνά η διοίκηση του νοσοκομείου. Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να ακούς και τους ίδιους τους ασθενείς: τι κάνουμε καλά, τι δεν κάνουμε καλά και πώς μπορούμε να βελτιωθούμε.

Και είμαι σίγουρος ότι όταν αθροίσουμε αρκετά τέτοια δεδομένα, η πραγματική εικόνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας θα είναι καλύτερη από αυτήν η οποία συχνά παρουσιάζεται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, διότι τελικά, πρώτα και πάνω απ΄ όλα, πρέπει να παίρνουμε την άποψη αυτών οι οποίοι χρησιμοποιούν το Εθνικό Σύστημα Υγείας και είναι πάρα πολλοί αυτοί.

Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα αποτελεί ένα σταθερό σημείο αναφοράς ως προς την αξιοποίηση των δεδομένων, για να μπορούμε να εντοπίζουμε προβλήματα και να εστιάζουμε κι εμείς τις δικές μας πρωτοβουλίες με βάση τις προτεραιότητες που οι ίδιοι οι πολίτες, οι χρήστες του Εθνικού Συστήματος Υγείας μάς υποδεικνύουν.

Οπότε, πολλά συγχαρητήρια για τη δρομολόγηση αυτού του προγράμματος. Θέλω να ζητήσω πραγματικά από όσους λάβουν αυτό το μήνυμα να μην το αγνοήσουν. Είναι λίγα λεπτά από τον χρόνο σας. Θα μας βοηθήσετε πραγματικά να γίνουμε καλύτεροι. Σε μία διαρκή κουλτούρα αξιολόγησης και λογοδοσίας, η γνώμη του πολίτη έχει για εμάς τελικά την πιο μεγάλη σημασία».

 

Όλο Υγεία

Exit mobile version