Site icon Όλο Υγεία

Αξιολόγηση υπηρεσιών υγείας: Ποιοι συμμετέχουν και ποιοι εξαιρούνται

νοσοκομεία

Βήμα-βήμα η διαδικασία της ηλεκτρονικής αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας από νοσηλευόμενους ασθενείς. Τι προβλέπει κοινή υπουργική απόφαση.

Η αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας και νοσηλείας που παρέχονται από τα Νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ ), καθώς και από τα Νοσοκομεία ΓΝ Θεσσαλονίκης «Παπαγεωργίου» και ΓΝ Θήρας,  που ξεκίνησε στις 14 Ιουλίου, στοχεύει στη μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών, στην ανάδειξη πιθανών προβλημάτων και στην υιοθέτηση κατάλληλων μέτρων και δράσεων βελτίωσης.
Με κοινή απόφαση των υπουργών Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Άδωνι Γεωργιάδη και Δημήτρη Παπαστεργίου αντίστοιχα, καθορίζεται η διαδικασία της αξιολόγησης.

Ο σκοπός της απόφασης συνίσταται στην αξιολόγηση των παρεχόμενων, από τα Νοσοκομεία του ΕΣΥ, υπηρεσιών υγείας και νοσηλείας στους ασθενείς, που διαβιούν μόνιμα (με ενεργό ΑΜΚΑ) εντός της Ελληνικής επικράτειας, μέσω της μέτρησης της ικανοποίησης των ίδιων των νοσηλευθέντων ασθενών, προκειμένου να σχεδιαστούν μέτρα και δράσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, που ενδεχομένως θα υποδειχτούν, και για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και νοσηλείας.

Ένωση Ασθενών: Η αξιολόγηση του ΕΣΥ από τους πολίτες θα συμβάλει στη διαμόρφωση ενός ανθρωποκεντρικού συστήματος υγείας

Το Υπουργείο Υγείας, ως υπεύθυνος επεξεργασίας, θα λειτουργεί την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή, η οποία θα είναι προσβάσιμη και από τα άτομα με αναπηρία και δύναται να λειτουργεί σύμφωνα με τις Οδηγίες για την προσβασιμότητα του περιεχομένου του ιστού (Web Content Accessibility Guidelines – WCAG).

Δικαίωμα συμμετοχής και εξαιρέσεις

Από την διαδικασία αξιολόγησης των παρεχόμενων, από τα Νοσοκομεία του ΕΣΥ υπηρεσιών υγείας και νοσηλείας, εξαιρούνται τα πρόσωπα που έχουν νοσηλευτεί σε:

Δικαίωμα συμμετοχής στην αξιολόγηση των παρεχόμενων από τα Νοσοκομεία του ΕΣΥ, ΓΝ Θεσσαλονίκης «Παπαγεωργίου» και ΓΝ Θήρας, υπηρεσιών υγείας και νοσηλείας θα έχει κάθε πρόσωπο, που θα νοσηλευτεί σε οποιοδήποτε Νοσοκομείο, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις, οι οποίες πρέπει να ικανοποιούνται σωρευτικά:

Τα πεδία της αξιολόγησης

Η αξιολόγηση της εμπειρίας κάθε νοσηλευθέντος ασθενή σε σχέση με τις υπηρεσίες υγείας και νοσηλείας, μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής, θα διενεργείται μέσω απαντήσεων σε προκαθορισμένο ερωτηματολόγιο, το οποίο θα δομείται από ερωτήματα που καλύπτουν τα ακόλουθα θεματικά πεδία:

Λειτουργία της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής αξιολόγησης

Προκειμένου να προσδιορίζονται με αυτοματοποιημένο τρόπο οι ασθενείς που θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στην αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και νοσηλείας, επιτρέπεται στην ΗΔΙΚΑ ΑΕ να επεξεργάζεται για κάθε ασθενή, τα ακόλουθα δεδομένα, που τηρεί στα πληροφοριακά της συστήματα:

Η ΗΔΙΚΑ ΑΕ συνδέει τα προαναφερόμενα δεδομένα με μοναδικό τεχνικό αναγνωριστικό (ID), κατά τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται πλήρως η ψευδωνυμοποίηση του υποκειμένου των δεδομένων.

Μέσα σε διάστημα πέντε εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έκδοσης του εξιτηρίου από το Νοσοκομείο αποστέλλεται σε κάθε ενδιαφερόμενο νοσηλευθέντα ασθενή γραπτό μήνυμα (SMS), το οποίο, με φιλικό και ουδέτερο ύφος, τον οδηγεί, μέσω μοναδικού συνδέσμου (URL), στη σελίδα σύνδεσης με την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή αξιολόγησης.

Το εν λόγω γραπτό μήνυμα (SMS) αποστέλλεται στον αριθμό κινητού τηλεφώνου, που έχει καταχωρηθεί από τον ασθενή στο σύστημα άυλης συνταγογράφησης.

Η είσοδος του ασθενή στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή αξιολόγησης επιτυγχάνεται με τη χρήση του ΑΜΚΑ ή άλλου αντίστοιχου προσδιοριστικού αναγνωριστικού αριθμού του νοσηλευθέντος ασθενή. Σε περιπτώσεις όπου έχει δηλωθεί στο σύστημα άυλης συνταγογράφησης αριθμός κινητού τηλεφώνου τρίτου προσώπου, το γραπτό μήνυμα (SMS) θα αποστέλλεται στο εν λόγω πρόσωπο, αλλά για την είσοδο στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή αξιολόγησης θα απαιτείται η καταχώρηση του ΑΜΚΑ ή άλλου αντίστοιχου προσδιοριστικού αναγνωριστικού αριθμού του νοσηλευθέντος ασθενή.

Ο ασθενής πατώντας στον μοναδικό σύνδεσμο (URL), που περιέχεται στο ως άνω γραπτό μήνυμα (SMS), ανακατευθύνεται προς το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης, όπου καταχωρεί σε αρχική σελίδα τον ΑΜΚΑ του ή άλλο αντίστοιχο προσδιοριστικό αναγνωριστικό αριθμό, προκειμένου να εισέλθει στην ηλεκτρονική εφαρμογή αξιολόγησης για τη συμπλήρωση του εν λόγω ερωτηματολογίου.

Η ηλεκτρονική εφαρμογή αξιολόγησης επαληθεύει εάν ο ΑΜΚΑ ή άλλος αντίστοιχος προσδιοριστικός αναγνωριστικός αριθμός που υποβλήθηκε αντιστοιχεί όντως στον ΑΜΚΑ του νοσηλευθέντος. Εάν οι δύο προσδιοριστικοί αναγνωριστικοί αριθμοί δεν ταυτίζονται, εμφανίζεται μήνυμα σφάλματος.

Μετά την επιτυχή είσοδό του στην ειδική εφαρμογή αξιολόγησης, ο ασθενής δύναται να απαντήσει στις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου. Το περιεχόμενο του ερωτηματολογίου καταρτίζεται και επικαιροποιείται με ευθύνη του Υπουργείου Υγείας. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου και η υποβολή των απαντήσεων από τα ενδιαφερόμενα φυσικά πρόσωπα στην ηλεκτρονική εφαρμογή αξιολόγησης είναι προαιρετική και ανώνυμη.

Οι απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο δεν συσχετίζονται σε καμία περίπτωση με τα στοιχεία ταυτότητας και επικοινωνίας του κάθε ενδιαφερόμενου ασθενή.

Μετά την υποβολή των απαντήσεων δεν είναι δυνατή η τροποποίηση ή διαγραφή τους. Δεν επιτρέπεται νέα υποβολή απαντήσεων από το ίδιο πρόσωπο για την ίδια νοσηλεία.

Όλο Υγεία

Exit mobile version