Site icon Όλο Υγεία

Κατ’ οίκον αποστολή φαρμάκων υψηλού κόστους: Πάνω από 63.000 ασθενείς έχουν ήδη εξυπηρετηθεί

φάρμακα

Θετική ανταπόκριση στο πρόγραμμα του ΕΟΠΥΥ. Αστοχίες κάτω από 0,04% και μέσος χρόνος παράδοσης φαρμάκων 2,7 ημέρες στην Αττική.

Σημαντική ανταπόκριση από τους πολίτες καταγράφει το πρόγραμμα αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστους κατ’ οίκον, που υλοποιείται τους τελευταίους μήνες από τον ΕΟΠΥΥ. Όπως δήλωσε η διοικήτρια του Οργανισμού, Θεανώ Καρποδίνη, η δράση ξεκίνησε στις 16 Ιουνίου, μετά την υπογραφή σχετικής σύμβασης, και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη χιλιάδων ασθενών.
«Ο κόσμος αγκάλιασε τη δράση», ανέφερε η κ. Καρποδίνη. «Εμείς εκπλαγήκαμε από το γεγονός ότι την τρίτη μέρα που άνοιξε η πλατφόρμα είχαμε ήδη 850 αιτήσεις για κατ’ οίκον παράδοση φαρμάκων, πλην των σημείων διανομής και πραγματικά ο κόσμος το έχει αγκαλιάσει και μας έχει εμπιστευθεί».
Σύμφωνα με τα στοιχεία, μόνο στους δύο πρώτους μήνες εξυπηρετήθηκαν περίπου 63.000 ασθενείς.

Αρρυθμίες κάτω από 0,04%

Η συγκεκριμένη υπηρεσία αποδεικνύεται σωτήρια για πολίτες που αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες πρόσβασης είτε στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, είτε λόγω αδυναμίας μετακίνησης, είτε επειδή δεν έχουν κάποιο συγγενικό πρόσωπο που να μπορεί να τους εξυπηρετήσει.
Παρά τις «αρρυθμίες» που παρουσιάστηκαν κατά την αρχική φάση, η κα Καρποδίνη τόνισε ότι έγιναν οι απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις, μέσα από συνεργασία με τους ίδιους τους ασθενείς. «Ομαδοποιήσαμε κατηγορίες αποστολών, εφαρμόσαμε νέο σύστημα με βάση τον ταχυδρομικό κώδικα και καταφέραμε να μειώσουμε το ποσοστό αστοχιών σε κάτω από 0,04%», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά τον χρόνο παράδοσης, ο μέσος χρόνος στην Αττική ανέρχεται σε 2,7 ημέρες από τη στιγμή που καταχωρείται το αίτημα, γεγονός που αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα της δράσης.

Με την εξέλιξη αυτή, ο ΕΟΠΥΥ επιχειρεί να κάνει πιο προσβάσιμη και ανθρώπινη τη φαρμακευτική κάλυψη για χιλιάδες ασθενείς που χρειάζονται στήριξη στην καθημερινότητά τους και στόχος είναι η κάλυψη περίπου 139.000 ασθενών που επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ σε μηνιαία ή διμηνιαία βάση.
Κάθε ασθενής μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση, να λαμβάνει τα φάρμακά του, είτε είναι ψυχρής αλυσίδας (ψυγείου) είτε όχι, στο χώρο που επιθυμεί.
Η διαδικασία αίτησης γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ , ενώ παρέχεται πλήρης υποστήριξη μέσω helpdesk στα φαρμακεία και στα σημεία εξυπηρέτησης του Οργανισμού, καθώς και μέσω του νέου τηλεφωνικού κέντρου, Call Center στο 1 81 81. Το μόνο που χρειάζεται ο ασθενής είναι να διαθέτει ηλεκτρονική συνταγή, άυλη γνωμάτευση, όπου απαιτείται.

Έφη Φουσέκη
Έφη Φουσέκη

Η Eφη Φουσέκη καλύπτει με εγκυρότητα και συνέπεια το ιατρικό ρεπορτάζ, ως διαπιστευμένος συντάκτης υγείας(<a href="https://www.moh.gov.gr/">Υπουργείο Υγείας</a>). Παρακολουθεί επιστημονικά συνέδρια στη Eλλάδα και στο εξωτερικό, καταγράφει την πολιτική υγείας στη χώρα μας και έχει συνεργαστεί με μεγάλα ειδησεογραφικά Μέσα (antenna.gr, enikos.gr).

Exit mobile version