Η διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους κατ΄ οίκον και και η νέα τηλεφωνική γραμμή «1566» για τον προγραμματισμό ιατρικών ραντεβού, αλλάζουν το πρόσωπο του ΕΣΥ.
Δύο μεγάλες μεταρρυθμίσεις στον τομέα της υγείας, που θέτουν τον ασθενή στο επίκεντρο αλλάζουν σταδιακά το πρόσωπο του δημόσιου συστήματος υγείας.
Από τη διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους κατ’ οίκον και σύντομα μέσω και των ιδιωτικών φαρμακείων, έως τη λειτουργία της νέας τηλεφωνικής γραμμής «1566» για τον προγραμματισμό ιατρικών ραντεβού, οι αλλαγές αυτές μειώνουν την ταλαιπωρία των πολιτών και διευκολύνουν την πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας.
Φάρμακα Υψηλού Κόστους και από τα ιδιωτικά φαρμακεία
Μια μεταρρύθμιση που πέρασε σχετικά «σιωπηλά», αλλά ήδη κάνει αισθητό το αποτύπωμά της στην καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών, είναι η διανομή από τον ΕΟΠΥΥ φαρμάκων υψηλού κόστους κατ’ οίκον, που τέθηκε σε εφαρμογή το καλοκαίρι.
«Τις πρώτες εβδομάδες υπήρχαν αρρυθμίες και εξαρχής έλεγα ότι μια τόσο μεγάλη μεταρρύθμιση θέλει κάποιο χρόνο να ισορροπήσει», ανέφερε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στο Action 24.
Σήμερα 34.000 άνθρωποι τον μήνα με χρόνια νοσήματα που αυτοί ή οι οικογένειές τους θα πηγαίνανε στην ουρά του ΕΟΠΥΥ και θα ταλαιπωρούνταν, λαμβάνουν πλέον τα φάρμακά τους στο σπίτι, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν στις ουρές των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ.
«Τώρα, ούτε ταλαιπωρία ούτε αναμονή. Τα φάρμακα φτάνουν στο σπίτι τους με ασφάλεια και συνέπεια», τονίζουν στελέχη του υπουργείου Υγείας.
Παράλληλα, ένα νέο βήμα βρίσκεται προ των πυλών. Σήμερα ξεκινά η συζήτηση στην Επιτροπή της Βουλής για το νέο νομοσχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει τροπολογία για τη διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους και μέσω ιδιωτικών φαρμακείων. Η ρύθμιση αυτή αναμένεται να ολοκληρώσει τον κύκλο της μεταρρύθμισης, δίνοντας τέλος στις ουρές του ΕΟΠΥΥ και διευκολύνοντας περαιτέρω την πρόσβαση των ασθενών στη φαρμακευτική τους αγωγή. « Μόλις κλείσει κι αυτός ο κύκλος, οι ουρές πια στον ΕΟΠΥΥ θα σβήσουν», δηλώνει ο Άδωνις Γεωργιάδης.
«1566»: Η τηλεφωνική γραμμή που άλλαξε τον τρόπο πρόσβασης στον γιατρό
Μια από τις πιο σημαντικές μεταρρυθμίσεις των τελευταίων μηνών στον τομέα της υγείας είναι το «1566», η νέα ενιαία τηλεφωνική γραμμή για τον προγραμματισμό ιατρικών ραντεβού. Παρότι ξεκίνησε με συγκεκριμένες προσδοκίες, η ανταπόκριση του κοινού ξεπέρασε κάθε πρόβλεψη, αποδεικνύοντας πόσο μεγάλη ήταν η ανάγκη για ένα πιο απλό και προσβάσιμο σύστημα υγείας.
«Το 1566 σχεδιάστηκε να εξυπηρετεί 11.000 τηλέφωνα την ημέρα, εξαιρώ την πρώτη μέρα που ήταν 162.420 τηλέφωνα. Μέχρι την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου, είχαμε ημερησίως 40.000 τηλέφωνα. Μπορείτε να συλλάβετε το νούμερο; 17 μέρες μετά την έναρξη της νέας μεταρρύθμισης, είμαστε τέσσερις φορές πάνω από τις αρχικές προβλέψεις. Ακόμα δεν έχει απορροφηθεί η ανάγκη του κόσμου για ραντεβού. Έχουν κλειστεί περίπου μισό εκατομμύριο ραντεβού. Μιλάμε για συγκλονιστικά νούμερα», τόνισε ο υπουργός Υγείας.
Πρόκειται για μια μεταρρύθμιση που έφερε τον πολίτη στο κέντρο του συστήματος υγείας, δίνοντάς του τη δυνατότητα να κλείνει ραντεβού δωρεάν, εύκολα και γρήγορα, με τον γιατρό της επιλογής του, χωρίς καθυστερήσεις και γραφειοκρατικά εμπόδια.
«Ο Έλληνας ασθενής με τις μεταρρυθμίσεις που κάναμε το τελευταίο διάστημα, έχει την ευκολότερη πρόσβαση σε ειδικευμένο γιατρό της αρεσκείας του στον κόσμο. Δωρεάν και γρήγορα», αναφέρει ο Άδωνις Γεωργιάδης.