Μαγνήσιο: Τα συμπτώματα της έλλειψης – Ποιο τύπο να επιλέξετε και σε ποιες τροφές θα το βρείτε

Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο αποτελεί ένα μέταλλο που έχει τεράστια σημασία για τον οργανισμό σας, καθώς λαμβάνει μέρος σε πάνω από 300 βιοχημικές αντιδράσεις. Επιδρά σε όλα σχεδόν τα συστήματα του οργανισμού και βοηθά στην αντιμετώπιση της ημικρανίας, της τενοντίτιδας, του αυχενικού και φυσικά στη βελτίωση του ύπνου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το μαγνήσιο συμβάλλει στην «ξεκούραση»-χαλάρωση των μυών (γι’ αυτό το λόγω ενδείκνυται σε μυϊκές κράμπες), ενώ χαρίζει έναν ξεκούραστο και ποιοτικό ύπνο.

«Το μαγνήσιο είναι ένα βασικό μέταλλο που είναι σημαντικό για πολλές διαφορετικές διαδικασίες στο σώμα – αυτές περιλαμβάνουν τη λειτουργία των μυών και των νεύρων, το ανοσοποιητικό σύστημα, την παραγωγή ενέργειας, τον ύπνο και την υγεία των οστών» λέει στην dailymail η γενική γιατρός Dr Gemma Newman, συγγραφέας του Get Well, Stay Well.

Ένας από τους λόγους για τους οποίους το μαγνήσιο έχει στις μέρες μας μεγάλη απήχηση –και περισσότερο στις γυναίκες- είναι επειδή μπορεί να βοηθήσει σε ένα πλήθος θεμάτων. Σε αυτά περιλαμβάνονται ο κακός ύπνος, το στρες, το άγχος, οι ορμονικές ανισορροπίες, οι πονοκέφαλοι, οι ημικρανίες, ο μυϊκός πόνος και η αποκατάσταση.

«Όλοι είναι αγχωμένοι και δεν μπορούν να κοιμηθούν» αναφέρει η διατροφολόγος Pippa Campbell, συγγραφέας του Eat Right, Lose Weight, λέγοντας πως «Σπάνια βρίσκω κάποιον που δεν ωφελείται από ένα συμπλήρωμα μαγνησίου».

Το μαγνήσιο είναι θεόσταλτο, αναφέρουν οι ειδικοί, καθώς βοηθά στη ρύθμιση του ηρεμιστικού νευροδιαβιβαστή μας, και ως εκ τούτου χαλαρώνει τόσο το μυαλό όσο και το σώμα και βοηθά στον ύπνο.

Τύποι μαγνησίου

«Οι άνθρωποι ενημερώνονται διαρκώς για το μαγνήσιο και τις πολλές ευεργετικές χρήσεις του» τονίζει ο Rob Hobson, διατροφολόγος στην εταιρεία Healthspan, που ειδικεύεται στις βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής. Ωστόσο, όπως λέει ο ίδιος, πρέπει να κάνετε την έρευνά σας και να διαβάζετε προσεκτικά τους καταλόγους των συστατικών – υπάρχουν πολλοί τύποι μαγνησίου, όλοι με διαφορετικά οφέλη.

Ενώ το θειικό μαγνήσιο, για παράδειγμα, είναι καλό για την αποκατάσταση των μυών, το δισγλυκινικό (που ονομάζεται επίσης γλυκινικό) είναι ένα σταθερό πολυδύναμο που μπορεί να βοηθήσει με τη χαμηλή διάθεση, το άγχος και τον ύπνο. Το μηλικό μπορεί να ενισχύσει την ενέργεια, ενώ το κιτρικό είναι χρήσιμο για τις κράμπες στα πόδια και τη θεραπεία της δυσκοιλιότητας.

Η συνιστώμενη ημερήσια δόση μαγνησίου για τους ενήλικες, σύμφωνα με το NHS, είναι 270mg για τις γυναίκες ηλικίας 19-64 ετών και 300mg για τους άνδρες της ίδιας ηλικιακής ομάδας.

Πολλοί ειδικοί σε θέματα υγείας πιστεύουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό ενηλίκων, όπως και οι έφηβοι, παρουσιάζει ανεπάρκεια καθώς τα επίπεδα μαγνησίου δεν ελέγχονται τακτικά.

Τα σημάδια της ανεπάρκειας μαγνησίου

Τα σημάδια της ανεπάρκειας μπορεί να περιλαμβάνουν μυϊκές κράμπες, συσπάσεις των βλεφάρων ή ανήσυχα πόδια.

Για να αυξήσετε το μαγνήσιο, μπορείτε να εντάξετε στη διατροφή σας ξηρούς καρπούς, σπόρους, δημητριακά ολικής άλεσης, φυλλώδη λαχανικά, όσπρια και μαύρη σοκολάτα.

Μπορείτε να λάβετε και συμπληρώματα μαγνησίου. «Αν δεν κοιμάστε καλά, είστε αγχωμένοι, έχετε ημικρανίες ή ορμονικά προβλήματα, τότε δοκιμάστε ένα συμπλήρωμα μαγνησίου και θα δείτε διαφορά» αναφέρει η Campbell.

Scroll to Top