Site icon Όλο Υγεία

Ασθενείς με Διαβήτη: Πρόταση για μείωση του ΦΠΑ στα προϊόντα διαχείρισης του σακχαρώδη διαβήτη

Ασθενείς με Διαβήτη

Την υπαγωγή των σχετικών ιατροτεχνολογικών προϊόντων στον υπερμειωμένο συντελεστή 6% ζήτησαν οι ασθενείς με διαβήτη από τον Υφυπουργού Οικονομικών Δημήτρη Μαρκόπουλο.

Την ανάγκη μείωσης του ΦΠΑ στο σύνολο των ιατροτεχνολογικών προϊόντων και αναλωσίμων που χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση και θεραπευτική διαχείριση του σακχαρώδη διαβήτη ανέδειξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων – Σωματείων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη (ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ), κατά τη διάρκεια συνάντησης εργασίας με τον Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Δημήτρη Μαρκόπουλο.

Η Ομοσπονδία παρουσίασε τεκμηριωμένη πρόταση για την υπαγωγή των συγκεκριμένων προϊόντων στον υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 6%, με στόχο την ενίσχυση της πρόσβασης των ατόμων με διαβήτη στις σύγχρονες τεχνολογίες υγείας και τη μείωση του οικονομικού βάρους που συνεπάγεται η καθημερινή διαχείριση της νόσου.

Η πρόταση της ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αναπτύχθηκε η επιχειρηματολογία της ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ, η οποία βασίζεται τόσο στην ανάγκη ίσης φορολογικής μεταχείρισης όλων των τεχνολογιών διαχείρισης του διαβήτη όσο και στις προβλέψεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ΦΠΑ, η οποία παρέχει στα κράτη μέλη τη δυνατότητα εφαρμογής υπερμειωμένων συντελεστών σε «medical equipment for disabled persons», δηλαδή σε ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό που προορίζεται για άτομα με αναπηρία ή χρόνιες παθήσεις.

Η πρόταση αφορά το σύνολο των προϊόντων που είναι απαραίτητα για την καθημερινή παρακολούθηση και θεραπευτική διαχείριση όλων των μορφών σακχαρώδη διαβήτη, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων συνεχούς καταγραφής γλυκόζης (CGM), των αντλιών ινσουλίνης και των αναλωσίμων τους.

Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ υποδέχθηκε με ιδιαίτερη ικανοποίηση τη θετική διάθεση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Δημήτρη Μαρκόπουλου, να εξετάσει ουσιαστικά την πρόταση και να διερευνήσει τις δυνατότητες υλοποίησής της, ακόμη και μέσω σταδιακής προσέγγισης.

Η ενδεχόμενη υιοθέτηση της πρότασης θα αποτελέσει μια σημαντική κοινωνική παρέμβαση, με άμεσο θετικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων ατόμων που ζουν με σακχαρώδη διαβήτη και των οικογενειών τους, τονίζει η Ομοσπονδία.

Παράλληλα, προσθέτει, θα ενισχύσει την πρόσβαση στις σύγχρονες τεχνολογίες υγείας, θα συμβάλει στην πρόληψη σοβαρών επιπλοκών και θα υποστηρίξει μια αποτελεσματικότερη και βιώσιμη διαχείριση της νόσου προς όφελος τόσο των πολιτών όσο και του συστήματος υγείας.

Όλο Υγεία

Exit mobile version