200.000 ηλεκτρονικά ραντεβού σε 5 ημέρες με το νέο σύστημα του ΕΣΥ – Τι έδειξαν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης

ραντεβού ΕΣΥ

Το νέο σύστημα ηλεκτρονικών ραντεβού του ΕΣΥ συγκέντρωσε μεγάλο ενδιαφέρον μέσα σε μόλις πέντε ημέρες, με 200.000 κρατήσεις. Παράλληλα, οι πολίτες αξιολόγησαν την εμπειρία τους από τα νοσοκομεία και τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν σήμερα.

ΠΟΕΔΗΝ: Θετικό βήμα οι αλλαγές στα ραντεβού αλλά η ταλαιπωρία των πολιτών θα συνεχιστεί λόγω έλλειψης προσωπικού

Η φωνή των ασθενών αρχίζει να αποκτά ουσιαστικό ρόλο στη βελτίωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, καθώς η νέα διαδικασία αξιολόγησης των νοσοκομείων καταγράφει ήδη αξιοσημείωτη συμμετοχή.

Μέσα από τα μηνύματα που στάλθηκαν σε δεκάδες χιλιάδες πολίτες, αποτυπώνεται για πρώτη φορά σε τέτοια κλίμακα η εμπειρία των νοσηλευομένων, με στόχο την ενίσχυση της ποιότητας των υπηρεσιών και την ανάδειξη πιθανών προβλημάτων.

Η αξιολόγηση των υπηρεσιών των νοσοκομείων του ΕΣΥ από τους ίδιους τους ασθενείς φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος, με τη συμμετοχή των πολιτών να είναι ήδη σημαντική από το πρώτο τρίμηνο εφαρμογής του μέτρου.

Παράλληλα, ο μεγάλος αριθμός κλήσεων για ραντεβού στα Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία του ΕΣΥ μέσω της γραμμής εξυπηρέτησης «1566», που τέθηκε σε λειτουργία την 1η Οκτωβρίου, αλλά και μέσω των πυλών finddoctors.gov.gr και My Health App, αποδεικνύει το έντονο ενδιαφέρον των πολιτών για το νέο σύστημα, το οποίο έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό.

1566, finddoctors.gov.gr και My Health App

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Υγείας, μέσω των τηλεφωνικών κέντρων της γραμμής «1566» καταγράφηκαν περισσότερες από 600.000 κλήσεις και κλείστηκαν 200.000 ραντεβού.

Επιπλέον, σε 127 νοσοκομεία προστέθηκαν 7 εκατ. ραντεβού, με πολλές διαθέσιμες επιλογές.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υγείας, «Καταγράφεται σημαντική βελτίωση στην εξυπηρέτηση των πολιτών, με αισθητή μείωση του χρόνου αναμονής, παρά τον ιδιαίτερα αυξημένο όγκο κλήσεων».

Η γραμμή «1566», ενεργή από τον Ιούλιο, συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες για θέματα υγείας σε έναν ενιαίο αριθμό. Μέσω αυτής, οι πολίτες μπορούν να κλείσουν ραντεβού σε νοσοκομείο ή σε γιατρό για:

  • ηλεκτρονική συνταγογράφηση
  • προσωπικό γιατρό
  • διαγνωστικές εξετάσεις
  • ενημέρωση για τα φαρμακεία που διαθέτουν τα απαραίτητα φάρμακα
  • παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους στο σπίτι
  • προληπτικά προγράμματα δημόσιας υγείας και εμβολιασμούς
  • καθώς και για οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία υγείας

Όλα τα δημόσια νοσοκομεία εντάχθηκαν στο ενιαίο ψηφιακό σύστημα ραντεβού του ΕΣΥ, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα.

Ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε, επίσης, στην εφαρμογή MyHealthApp, στην οποία έχουν εγγραφεί ήδη 1,6 εκατομμύρια πολίτες.

Αξιολόγηση των υπηρεσιών Υγείας

Η διαδικασία αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας από τους ασθενείς, η οποία ξεκίνησε τον Ιούλιο, έχει ως στόχο να καταγράψει το επίπεδο ικανοποίησης από τις παρεχόμενες υπηρεσίες, να εντοπίσει τυχόν αδυναμίες και να προτείνει βελτιώσεις.

Τα πρώτα αποτελέσματα του τριμήνου παρουσιάστηκαν σήμερα από τους υπουργούς Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου.
Συγκεκριμένα, απεστάλησαν 79.237 SMS με ερωτήσεις σε ισάριθμους ασθενείς που νοσηλεύτηκαν σε 111 νοσοκομεία και 631 κλινικές. Από αυτά, απαντήθηκαν 14.800 SMS, δηλαδή ποσοστό 19%.

  • Ο γενικός μέσος όρος ικανοποίησης των πολιτών ανέρχεται σε 4,04/5
  • Το 92% των ασθενών δήλωσε ότι βρήκε τον γιατρό που χρειάζονταν, ενώ το 91% έλαβε σαφείς οδηγίες από το προσωπικό κατά την έξοδο από το νοσοκομείο
  • Η συνεργασία μεταξύ των τμημάτων του νοσοκομείου αξιολογείται με ποσοστό 78%

Πού εντοπίστηκαν χαμηλότερες βαθμολογίες;

Χαμηλότερα είναι τα ποσοστά ικανοποίησης που αφορούν την επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού (61%), αλλά και τους τομείς της σίτισης, καθαριότητας και φύλαξης, καθώς και την ενημέρωση των ασθενών για τα δικαιώματά τους.

Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτουν επίσης συμπεράσματα ανά Υγειονομική Περιφέρεια, ανά νοσοκομείο και ανά κλινική.

Σχετικά με τη χαμηλή βαθμολογία όσον αφορά την ενημέρωση των ασθενών για τα δικαιώματά τους, ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε ότι «το υπουργείο Υγείας θα προχωρήσει σε συνεργασία με τις Ενώσεις Ασθενών στη δημιουργία γραφείων ενημέρωσης σε όλα τα νοσοκομεία».

Όπως τόνισε, «Ασφαλώς υπάρχουν δυσκολίες, ασφαλώς χρειάζονται βελτιώσεις. Αλλά η εικόνα είναι ξεκάθαρη: το ΕΣΥ δεν καταρρέει».

Στην αξιολόγηση συμμετέχουν ασθενείς που:

  • διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα με ενεργό ΑΜΚΑ,
  • έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον μία ημέρα σε νοσοκομείο του ΕΣΥ κατά το χρόνο έκδοσης του εξιτηρίου,
  • έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία άυλης συνταγογράφησης έως την ημερομηνία έκδοσης του εξιτηρίου.

Μέσα σε πέντε εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία εξιτηρίου, αποστέλλεται σε κάθε νοσηλευθέντα SMS στον αριθμό κινητού που έχει καταχωρήσει στο σύστημα άυλης συνταγογράφησης. Οι 35 ερωτήσεις μπορούν να απαντηθούν σε περίπου 3 λεπτά, ενώ το SMS παραμένει ενεργό για επτά ημέρες.

Ο υπουργός Υγείας κάλεσε τους πολίτες να συμμετάσχουν ενεργά στη διαδικασία αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας.

Αλέξανδρος Παντελάκης

O Αλέξανδρος Παντελάκης είναι αρχισυντάκτης του «Όλο Υγεία». Έχει συνεργαστεί με blog, εφημερίδες και περιοδικά ποικίλης θεματολογίας αποκτώντας σφαιρική εμπειρία σε διάφορα είδη δημοσιογραφικής γραφής. Πιστεύει ότι σήμερα, με την πληθώρα πληροφοριών που μας κατακλύζει, η ανάγκη για αξιόπιστη και τεκμηριωμένη ενημέρωση από έμπιστα Μέσα είναι πιο σημαντική από ποτέ.

Scroll to Top