Το σούπερ ρόφημα που ρίχνει την πίεση και προστατεύει την καρδιά

σούπερ ρόφημα
  • Το μαύρο τσάι, πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, μειώνει την κακή χοληστερόλη, ρίχνει την πίεση και προστατεύει το καρδιαγγειακό σύστημα.
  • Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση 3 ή περισσότερων φλιτζανιών μαύρου τσαγιού ημερησίως μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού ή καρδιακού επεισοδίου κατά 79%.
  • Οι θεαρουβίνες, αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ουσίες που βρίσκονται στο μαύρο τσάι, βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς, τη ρύθμιση της γλυκόζης και της ινσουλίνης, την πέψη και αναστέλλουν ορισμένα καρκινικά κύτταρα.
  • Το μαύρο τσάι περιέχει υψηλή ποσότητα φλαβονοειδών, αντιοξειδωτικών συστατικών με αντιφλεγμονώδη δράση και αντικαρκινικές ιδιότητες.

Είναι ένα από τα πιο δημοφιλή ροφήματα σε όλο τον κόσμο, με μοναδικό χρώμα και άρωμα. Εκτιμάται πως είναι το δεύτερο ρόφημα σε κατανάλωση μετά το νερό. Έχει πολλά οφέλη για την υγεία και κάνει καλό στον οργανισμό.

Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά τα οποία μειώνουν την κακή χοληστερόλη, ρίχνουν την πίεση και προστατεύουν το καρδιαγγειακό σύστημα. Παράλληλα είναι τονωτικό και δίνει ενέργεια στον οργανισμό, ενώ βοηθά στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης καθώς περιέχει μαγγάνιο που είναι απαραίτητο συστατικό για την καλή λειτουργία των οστών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι το συγκεκριμένο ρόφημα προστατεύει τη στοματική κοιλότητα από τερηδόνα, πλάκα και ουλίτιδα και χαρίζει λαμπερό χαμόγελο, ενώ θεωρείται πως είναι το καταλληλότερο ρόφημα για την καταπολέμηση της διάρροιας.

Το σούπερ ρόφημα για την καρδιά: το μαύρο τσάι

Το δημοφιλές μαύρο τσάι προέρχεται από τα φύλλα του φυτού Camelia sinenis. Με την ολοκλήρωση της συγκομιδής του μαύρου τσαγιού τα φύλλα του επεξεργάζονται φυσικά για να φθάσουν στην μορφή που όλοι γνωρίζουμε περνώντας από τη διαδικασία της ζύμωσης.

Το μαύρο τσάι έχει γίνει γνωστό για τις ευεργετικές του ιδιότητες στο καρδιακό σύστημα. Και όπως τονίζει στην Express ο ειδικός σε θέματα τσαγιού Δρ Tim Bond, η καθημερινή κατανάλωση ενός ροφήματος με μαύρο τσάι μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.

Το μαύρο τσάι ρίχνει τα επίπεδα τριγλυκεριδίων και κακής χοληστερόλης στο αίμα και μειώνει την πίεση, συμβάλλοντας έτσι στην καλύτερη υγεία της καρδιάς. Μάλιστα μελέτες έχουν δείξει ότι τα άτομα που καταναλώνουν 3 ή περισσότερα φλιτζάνια τσάι έχουν κατά 79% μικρότερη πιθανότητα για εγκεφαλικό ή καρδιακό επεισόδιο από τους ανθρώπους που δεν καταναλώνουν μαύρο τσάι.

Σύμφωνα με τον Δρ Bond, «Αποδεικνύεται ότι η απόλαυση ενός φλιτζανιού κανονικού μαύρου τσαγιού έχει οφέλη για την καρδιά και την αρτηριακή πίεση χάρη σε μια ελάχιστα γνωστή αλλά πανίσχυρη ένωση που ανήκει στις πολυφαινόλες και ονομάζεται θεαρουβίνη».

Γιατί, λοιπόν, το τσάι είναι τόσο υγιεινό για την καρδιά; Γιατί περιέχει θεαρουβίνες, απαντά ο Δρ Bond. Οι ουσίες αυτές είναι γνωστές για τις ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους.

Σύμφωνα με τον Δρ Bond, «Τα οφέλη τους για την υγεία προέρχονται από μια δράση στα αιμοφόρα αγγεία, μειώνοντας τη φλεγμονή, χαλαρώνοντας τους λείους μυς και διαστέλλοντας τις αρτηρίες. Η αρτηριακή πίεση είναι ένας από τους βασικούς τομείς της υγείας που βρήκαμε ότι οι θεαρουβίνες μπορούν να επηρεάσουν».

Και πρόσθεσε ότι οι θεαρουβίνες είναι θαυματουργές και έχουν κι άλλα οφέλη για τον οργανισμό. «Μια ερευνητική ανασκόπηση που πραγματοποιήσαμε πρόσφατα διαπίστωσε ότι οι θεαρουβίνες βελτιώνουν τη ρύθμιση της γλυκόζης και της ινσουλίνης και βελτιώνουν την πέψη, καθώς και την αναστολή ορισμένων καρκινικών κυττάρων» ανέφερε ο Δρ Bond.

Τι είναι τα φλαβονοειδή

Τα φλαβονοειδή είναι μία ομάδα στοιχείων που βρίσκονται κυρίως στο τσάι, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα σιτηρά και το κρασί. Πρόκειται για μία υποκατηγορία των πολυφαινόλων συστατικών. Είναι γνωστά για την αντιφλεγμονώδη δράση τους, τις αντικαρκινικές τους ιδιότητες και τα αντιοξειδωτικά τους οφέλη, ενώ έχουν συνδεθεί με ένα πλήθος ευεργετικών επιδράσεων για την υγεία.

Το μαύρο τσάι περιέχει 115 mg φλαβονοειδών ανά 100 γραμμάρια. Για να καταλάβετε τη διαφορά, το πράσινο τσάι έχει 54 mg ανά 100g, τα μήλα 9,3 mg ανά 100γρ, τα αχλάδια 6,8 mg ανά 100γρ και οι φράουλες 4,6 mg ανά 100γρ.

Για το καλό της καρδιάς σας, λοιπόν, αφιερώστε λίγο χρόνο για να απολαύσετε ένα ζεστό ή κρύο ρόφημα με μαύρο τσάι!

Scroll to Top