Τι θα συμβεί στο σώμα σας αν τρώτε παγωτό κάθε μέρα – Η σωστή ποσότητα για να έχετε μόνο τα οφέλη

παγωτό

Το παγωτό είναι ένα από τα πιο δροσιστικά και απολαυστικά τρόφιμα. Το λατρεύουν όλοι. Όσον αφορά τη γεύση και την ικανοποίηση, το παγωτό παίρνει 10 στα 10. Αλλά είναι υγιεινό; Μπορείτε να τρώτε παγωτό κάθε μέρα;

Το παγωτό προσφέρει στον οργανισμό σας σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως ασβέστιο, ριβοφλαβίνη, φώσφορο, πρωτεΐνη, μαγνήσιο και βιταμίνες Β12, Α, Β6, D. Περιέχει επίσης κακάο, ξηρούς καρπούς και φρούτα. Το κακάο και οι ξηροί καρποί περιέχουν πολυφαινόλες, οι οποίες είναι γνωστές για την αντιοξειδωτική τους δράση.

Τι θα γινόταν όμως αν τρώγατε παγωτό κάθε μέρα; Θα κατέστρεφε την υγεία σας; Η Tamar Samuels, διαιτολόγος και συνιδρύτρια της Culina Health, διστάζει να χαρακτηρίσει οποιοδήποτε τρόφιμο ή τη συχνότητα με την οποία το τρώει κανείς, ως «καλό» ή «κακό».

«Κάτι τέτοιο μπορεί να πυροδοτήσει συναισθήματα ντροπής, ενοχής και φόβου, οδηγώντας ενδεχομένως σε μια ανθυγιεινή σχέση με το φαγητό» δήλωσε στο huffpost η ίδια. Επιπλέον, ο καθένας έχει τις δικές του διατροφικές ανάγκες που μπορεί να διαφέρουν πολύ από άτομο σε άτομο.

Το παγωτό είναι, δυστυχώς, πλούσιο σε ζάχαρη, θερμίδες και μερικές φορές τεχνητά πρόσθετα, οπότε από την άποψη της υγείας, μοιάζει με κάτι που πρέπει να τρώτε μόνο μια φορά στο τόσο – και σίγουρα όχι κάθε μέρα.

Παρόμοια άποψη έχει και η Maggie Michalczyk, διαιτολόγος και ιδρύτρια του Once Upon a Pumpkin. «Δεν μου αρέσει να χαρακτηρίζω ένα είδος τροφής ως “κακό” ή ότι είστε “κακός” αν τρώτε αυτό, αλλά όπως γνωρίζουμε, υπάρχουν πιο θρεπτικά τρόφιμα και λιγότερο θρεπτικά τρόφιμα» ανέφερε και πρόσθεσε πως «το παγωτό είναι ένα τρόφιμο με πολλές θερμίδες, υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά, το οποίο μπορεί να απολαμβάνεται με μέτρο στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής».

Το διατροφικό προφίλ του παγωτού

Υπάρχουν πολλά παγωτά στην αγορά με πολλά διαφορετικά διατροφικά προφίλ, οπότε είναι πάντα σημαντικό να διαβάζετε τις ετικέτες.

Σας δίνουμε ένα παράδειγμα για να καταλάβετε: μία μπάλα παγωτού γνωστής εταιρείας που υπάρχει σε όλο τον κόσμο περιέχει 32 γραμμάρια ζάχαρης και 13 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών. Το συνιστώμενο ημερήσιο όριο της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας για την πρόσληψη προστιθέμενης ζάχαρης δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 36 γραμμάρια για τους άνδρες και τα 25 γραμμάρια για τις γυναίκες.

Και όσον αφορά τα κορεσμένα λιπαρά, η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συνιστά όχι περισσότερα από 13g ημερησίως για κάποιον που κάνει δίαιτα 2.000 θερμίδων την ημέρα. Έτσι, αυτή η μία μερίδα παγωτού καταλαμβάνει λίγο πολύ όλη την ημερήσια ποσότητα τόσο ζάχαρης όσο και κορεσμένων λιπαρών!

Αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα λόγος για να εξορίσετε εντελώς το παγωτό.

Η διαιτολόγος Edwina Clark λέει ότι «ενώ είναι αλήθεια ότι το παγωτό έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη, μπορεί να αποτελεί μέρος μιας υγιεινής διατροφής. Στην πραγματικότητα, έχει κάποια οφέλη για την υγεία».

«Μια μπάλα παγωτό κάθε βράδυ στο πλαίσιο μιας κατά τα άλλα υγιεινής διατροφής είναι απίθανο να καταστρέψει την υγεία σας» δήλωσε η ίδια και πρόσθεσε πως «Επιπλέον, το παγωτό είναι πηγή ασβεστίου, μαγνησίου και Β12 και συχνά προσφέρει απόλαυση και νοσταλγία, που είναι σημαντικές λειτουργίες των τροφίμων».

Τα οφέλη του παγωτού

Όχι, δεν το διαβάσατε λάθος: Σε αντίθεση με πολλές άλλες γλυκές λιχουδιές, το παγωτό έχει πραγματικά κάποια πλεονεκτήματα για την υγεία.

«Η πρωτεΐνη και τα λιπαρά που βρίσκονται στο παγωτό μπορούν να βοηθήσουν στην επιβράδυνση της απορρόφησης της ζάχαρης, πράγμα που είναι καλύτερο από την άποψη του σακχάρου στο αίμα από κάτι άλλα γλυκά, τα οποία είναι σχεδόν αποκλειστικά μόνο ζάχαρη και αυξάνουν περισσότερο το σάκχαρο στο αίμα σας» τόνισε η Michalczyk, λέγοντας πως λαμβάνετε πρωτεΐνη και ασβέστιο όταν τρώτε παγωτό.

Επιπλέον, σημείωσε η Samuels, το γάλα και η κρέμα γάλακτος αποτελούν καλή πηγή βιταμίνης Α, μιας απαραίτητης θρεπτικής ουσίας για την προώθηση της υγείας των ματιών και την υποστήριξη της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.

«Αυτά τα γαλακτοκομικά προϊόντα παρέχουν επίσης χολίνη, η οποία παίζει ζωτικό ρόλο στην πρώιμη ανάπτυξη του εγκεφάλου και στο μεταβολισμό» είπε η ίδια. Η υψηλότερη περιεκτικότητα του παγωτού σε λιπαρά μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αυξημένο κορεσμό σε σύγκριση με άλλα επιδόρπια που είναι κυρίως πλούσια σε ζάχαρη και εξευγενισμένους υδατάνθρακες. Φυσικά, όλα αυτά εξαρτώνται από την περιεκτικότητα σε λιπαρά και την πηγή γαλακτοκομικών προϊόντων του παγωτού που αγοράζετε.

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν επίσης ότι, παρά την υψηλή περιεκτικότητά τους σε κορεσμένα λιπαρά, η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων από πλήρες γάλα δεν αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι οι έρευνες για το θέμα αυτό εξέτασαν κυρίως γαλακτοκομικά τρόφιμα πλήρους γάλακτος που θεωρούνται λίγο πιο υγιεινά από το παγωτό, όπως το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι.

Τι γίνεται με το παγωτό χωρίς γαλακτοκομικά;

Ισχύουν οι ίδιοι κανόνες για το παγωτό χωρίς γάλα; Η Michalczyk τόνισε ότι δεν είναι απαραίτητα καλύτερο.

Τα μη γαλακτοκομικά παγωτά έχουν συνήθως υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά. Ένα πράγμα που πρέπει να σημειωθεί ακόμη είναι ότι πολλά πρόσθετα συστατικά μπορούν να προστεθούν στο μη γαλακτοκομικό παγωτό για να έχει γεύση όπως το πραγματικό. Ορισμένα μπορεί να περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά, αλκοόλες ζάχαρης και συντηρητικά.

Η Clark σημείωσε ότι η διατροφική σύνθεση των μη γαλακτοκομικών επιδόρπιων ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό ανάλογα με τη βάση. Η βάση μπορεί να είναι γάλα αμυγδάλου, σόγιας, βρώμης ή καρύδας. Παρόμοια με το παγωτό, τα μη γαλακτοκομικά κατεψυγμένα επιδόρπια έχουν συνήθως υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη, γεγονός που τα καθιστά περισσότερο απόλαυση παρά διατροφική βάση.

Το μέγεθος έχει σημασία

Είτε προτιμάτε παγωτό χωρίς γαλακτοκομικά είτε το πραγματικό, και οι τρεις διαιτολόγοι τονίζουν ότι αν πρόκειται να τρώτε παγωτό κάθε μέρα, το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να προσέχετε είναι το μέγεθος της μερίδας.

«Μια μόνο μερίδα, που συχνά είναι μισό φλιτζάνι, ανά ημέρα είναι το μέγιστο που συνιστώ για τους περισσότερους» δήλωσε η Clark. Είναι επίσης σημαντικό να εξετάζετε τη διατροφή σας συνολικά. Αν τρώτε πολλή ζάχαρη κατά τη διάρκεια της ημέρας, το να προσθέσετε παγωτό πιθανώς δεν είναι η καλύτερη ιδέα.

Scroll to Top