Ξεκινά σήμερα η αξιολόγηση των υπηρεσιών του ΕΣΥ από τους πολίτες-Πώς θα γίνεται

ΕΣΥ

Σε λειτουργία από σήμερα η αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας. Ανακοινώσεις για τη νέα γραμμή επικοινωνίας «1566».

Με γρήγορο ρυθμό προχωρά η ψηφιακή αναβάθμιση του ΕΣΥ που θέτει στο επίκεντρο τον ασθενή. Σήμερα τίθεται σε λειτουργία το νέο σύστημα αξιολόγησης των 127 νοσοκομείων του ΕΣΥ και οι ερωτήσεις θα εμφανιστούν στα κινητά των ασθενών μετά από 5 μέρες δηλαδή την ερχόμενη Παρασκευή.
Αύριο 15 Ιουλίου, οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν σήμερα, ξεκινά η λειτουργία του τετραψήφιου αριθμού, «1566», όπου θα δίνει πληροφορίες για υπηρεσίες Υγείας.
Τα έργα αποτελούν τμήμα του συνολικού σχεδιασμού του Υπουργείου Υγείας για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.

Αξιολόγηση των υπηρεσιών του ΕΣΥ

Η αξιολόγηση της εμπειρίας των ασθενών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) αποτελεί πλέον βασικό εργαλείο για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η αξιολόγηση θα καλύπτει βασικούς τομείς ποιότητας της νοσοκομειακής φροντίδας. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται ερωτήσεις για την προσβασιμότητα στις υπηρεσίες, την οργάνωση και τον συντονισμό της φροντίδας, την αλληλεπίδραση με το προσωπικό, την καθαριότητα των χώρων, τη συμμετοχή των ασθενών στη λήψη αποφάσεων για την υγεία τους, καθώς και την πληρότητα της ενημέρωσης και την καθοδήγηση πριν από το εξιτήριο.
Οι 35 ερωτήσεις που θα λαμβάνουν με SMS στα κινητά τους οι ασθενείς καλύπτουν τους βασικούς τομείς που καθορίζουν την ποιότητα της φροντίδας και αναφέρονται:

  •  Στην προσβασιμότητα στις υπηρεσίες υγείας
  •  Στην οργάνωση και διαχείριση της φροντίδας του ασθενή εντός νοσοκομείου
  •  Στην αλληλεπίδραση του ασθενή με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια και εμπιστοσύνη)
  •  Στην υποστήριξη κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους
  •  Στη συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων για την υγεία τους
  •  Στην καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση
  •  Στην υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο
  •  Στη γνώση ύπαρξης στην ύπαρξη και αποτελεσματικότητα της εξυπηρέτησης από τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας.

Βήμα-βήμα η διαδικασία

Ο πολίτης άνω των 18 ετών θα λαμβάνει SMS πέντε μέρες μετά το εξιτήριο και θα συμπληρώνει το ερωτηματολόγιο. Η αξιολόγηση θα παραμένει ενεργή 7 μέρες μετά το εξιτήριο. Εκτιμώμενος χρόνος συμπλήρωσης είναι τα 3 λεπτά.
Στην περίπτωση που το ΑΜΚΑ δεν αντιστοιχεί σε νοσηλευθέντα ασθενή, δεν θα επιτρέπεται η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου.
Τα δεδομένα θα λαμβάνονται χωρίς να αποκαλύπτεται η ταυτότητα του ασθενούς, χωρίς ταυτοποίηση προσώπου.

Οι χρήστες των υπηρεσιών Υγείας αποκτούν «φωνή»

Στόχος είναι να γίνει μέτρηση της ικανοποίησης όσων ασθενών έχουν νοσηλευθεί και έχουν λάβει εξιτήριο από κάποιο νοσοκομείο της χώρας, σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5.
Τα ανωνυμοποιημένα δεδομένα συλλέγονται και αποθηκεύονται σε ιστορική βάση δεδομένων. Βάσει των δεδομένων προκύπτει συγκεκριμένη βαθμολογία ανά Άξονα Αξιολόγησης, ανά νοσοκομείο και ανά κλινική, ώστε να είναι εφικτή η συστηματική και διαχρονική παρακολούθηση και αποτίμηση της πορείας στον χρόνο, καθώς και η πραγματοποίηση συγκρίσεων.
Τα δεδομένα θα αξιοποιούνται και από το Υπουργείο Υγείας, αφού η απόδοση των νοσοκομείων έχει συνδεθεί και με την αξιολόγηση των διοικήσεων τους.

Οι υπηρεσίες που θα προσφέρει το «1566»

Η λειτουργία του τετραψήφιου αριθμού, «1566», θα είναι πανελλαδική και οι πολίτες από οποιαδήποτε περιοχή της Ελλάδας θα μπορούν από αύριο, 15 Ιουλίου, να παίρνουν πληροφορίες για τις υπηρεσίας του ΕΣΥ, τα εξωτερικά ιατρεία τα ραντεβού τους με γιατρούς, καθώς και πληροφορίες που αφορούν εξετάσεις και φάρμακα. Οι κλήσεις θα είναι δωρεάν και θα υποστηρίξει τα υπόλοιπα κανάλια επικοινωνίας.

Έρχεται το «1566», η δωρεάν τηλεφωνική γραμμή Υγείας -Τι υπηρεσίες θα προσφέρει

Ειδικότερα, ο πολίτης θα μπορεί να κλείσει ραντεβού σε νοσοκομείο ή σε ιατρό, για ηλεκτρονική συνταγοράφηση, για προσωπικό ιατρό, για να κάνει διαγνωστικές εξετάσεις, να πληροφορηθεί σε ποιο φαρμακείο πλησίον του έχει το φάρμακο που έχει ανάγκη και οτιδήποτε άλλο αφορά υπηρεσία Υγείας.

Έφη Φουσέκη
Έφη Φουσέκη

Η Eφη Φουσέκη καλύπτει με εγκυρότητα και συνέπεια το ιατρικό ρεπορτάζ, ως διαπιστευμένος συντάκτης υγείας(<a href="https://www.moh.gov.gr/">Υπουργείο Υγείας</a>). Παρακολουθεί επιστημονικά συνέδρια στη Eλλάδα και στο εξωτερικό, καταγράφει την πολιτική υγείας στη χώρα μας και έχει συνεργαστεί με μεγάλα ειδησεογραφικά Μέσα (antenna.gr, enikos.gr).

Scroll to Top