Ολοκληρώνεται η χρηματοδότηση για τα απογευματινά χειρουργεία από το Ταμείο Ανάκαμψης. Από τις 50.000 επεμβάσεις που είχαν ανακοινωθεί, πραγματοποιήθηκαν περίπου 20.000.
Στις 30 Ιουνίου λήγει το πρόγραμμα των δωρεάν απογευματινών χειρουργείων στο ΕΣΥ, καθώς ολοκληρώνεται η χρηματοδότησή του από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το πρόγραμμα, που ξεκίνησε στις 28 Νοεμβρίου 2024 και είχε παρουσιαστεί ως μία από τις βασικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των μεγάλων λιστών αναμονής, δεν κατάφερε να φτάσει τους αρχικούς στόχους. Κατά την παρουσίασή του είχε ανακοινωθεί ότι περίπου 50.000 ασθενείς με αναμονή άνω των δύο ετών θα υποβάλλονταν σε δωρεάν χειρουργικές επεμβάσεις.
Ωστόσο, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι πραγματοποιηθείσες επεμβάσεις περιορίστηκαν σε περίπου 20.000 τόσο στα δημόσια νοσοκομεία όσο και στις ιδιωτικές κλινικές, με προηγούμενες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για υψηλότερα νούμερα, τα οποία σταδιακά αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος.
Οι αντιδράσεις και τα αποτελέσματα
Συνδικαλιστικοί φορείς των υγειονομικών είχαν εξαρχής εκφράσει επιφυλάξεις για την υλοποίηση του σχεδιασμού, επικαλούμενοι ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, επισημαίνοντας ότι οι στόχοι δεν ήταν ρεαλιστικοί.
Από την άλλη πλευρά, πηγές του υπουργείου Υγείας υποστηρίζουν ότι, παρά τις δυσκολίες, το πρόγραμμα συνέβαλε στη σημαντική μείωση των χρόνων αναμονής, από περίπου 12 μήνες σε κατά μέσο όρο 5 εβδομάδες.
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του προγράμματος καταγράφηκαν δυσλειτουργίες, όπως καθυστερήσεις στις πληρωμές προς ιδιωτικές κλινικές και εργαζομένους, καθώς και γραφειοκρατικά ζητήματα στην αποζημίωση των παρόχων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι καθυστερήσεις ξεπέρασαν τους επτά μήνες, σύμφωνα με αναφορές του κλάδου.
Ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ
Ο Οργανισμός έχει ενημερώσει τις ιδιωτικές κλινικές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα να επισπεύσουν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και να υποβάλλουν στον Οργανισμό τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Αναλυτικά όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία θα αποζημιωθούν από το ταμείο ανάκαμψης μόνο αν οι ασθενείς λάβουν εξιτήριο έως τις 30 Ιουνίου με βάση τον προγραμματισμό. Ταυτόχρονα οι κλινικές για να εισπράξουν όσα τους οφείλονται θα πρέπει έως τις 20 Ιουλίου να έχουν υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις και τα απαραίτητα έγγραφα στον ΕΟΠΥΥ.
«Θέτουμε υπόψη σε όλους τους δικαιούχους αλλά και στους συμβεβλημένους παρόχους υπηρεσιών Υγείας ότι ο τρέχων κύκλος του Έργου Επιχορήγηση της ΕΚΑΠΥ και του ΕΟΠΥΥ για Οργανωτικές και λοιπές παρεμβάσεις για την επιτάχυνση της διενέργειας των εκκρεμών επεμβάσεων της λίστας χειρουργείων» (MIS 5223768), που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται και από τον ΕΟΠΥΥ ως προς την αποζημίωση των ιδιωτικών δομών, με Υπουργείο Ευθύνης το Υπουργείο Υγείας, ολοκληρώνεται στις 30 Ιουνίου 2026.
Ενόψει αυτού, ενημερώνουμε τους συνεργαζόμενους Παρόχους Υπηρεσιών Υγείας, ότι επιλέξιμες δαπάνες του προγράμματος αφορούν σε περιστατικά που έχουν αναγγελία εξιτηρίου στον ΕΟΠΥΥ έως 30/06/2026.
Για λόγους ομαλής ολοκλήρωσης του αντικειμένου της Δράσης, η υποβολή για το μήνα 06/2026 της κατηγορίας «02510 ΣΥΜΒΑΣΗ ΚΛΕΙΣΤΗΣ – ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ – ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΑ και 05251 Μ.Η.Ν. ΟΦΘΑΛΟΜΟΛΟΓΙΑΣ – ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΑ», θα πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί στο edapy και αποσταλεί το φυσικό αρχείο της στην ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ έως και 20/07/2026 προκειμένου να ολοκληρωθεί άμεσα η ψηφιοποίηση, η εκκαθάριση και η πληρωμή των υποβαλλόμενων δαπανών».