Στη Βόρεια Ελλάδα αναπτύσσονται 121 σταθμοί τηλεϊατρικής και 1.100 συστήματα κατ’ οίκον παρακολούθησης. Στόχος η ισότιμη πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας σε κάθε γωνιά της χώρας.
Η πορεία υλοποίησης του Εθνικού Δικτύου Τηλεϊατρικής (ΕΔΙΤ) και η συμβολή του στην ενίσχυση της δημόσιας υγείας βρέθηκαν στο επίκεντρο ενημερωτικής ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Πολιτείας, των Υγειονομικών Περιφερειών, της επιστημονικής κοινότητας και των φορέων που υλοποιούν το έργο.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα της εφαρμογής του δικτύου στις τρεις Υγειονομικές Περιφέρειες, όπου αναπτύσσονται συνολικά 121 Σταθμοί Τηλεϊατρικής Ιατρού-Ασθενούς, 12 Σταθμοί Ιατρού-Συμβούλου και 1.100 συστήματα κατ’ οίκον παρακολούθησης ασθενών.
Το έργο στοχεύει στη βελτίωση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας για κατοίκους απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών, περιορίζοντας την ανάγκη μετακινήσεων προς μεγάλα αστικά κέντρα και ενισχύοντας παράλληλα την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Στις υπηρεσίες που προσφέρονται περιλαμβάνονται η τηλεσυμβουλευτική, η τηλεψυχιατρική, η τηλεπαρακολούθηση ασθενών, καθώς και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας.
Η Γενική Γραμματέας Δημόσιας Υγείας, Χριστίνα-Μαρία Κράββαρη, χαρακτήρισε το ΕΔΙΤ ως ένα από τα σημαντικότερα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού στον τομέα της υγείας, υπογραμμίζοντας ότι συμβάλλει στην καλύτερη διασύνδεση των υπηρεσιών του ΕΣΥ και στη διεύρυνση της πρόσβασης των πολιτών σε εξειδικευμένη ιατρική υποστήριξη.
Επέκταση σε όλη τη χώρα
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το Εθνικό Δίκτυο Τηλεϊατρικής θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα με την ανάπτυξη 305 νέων Σταθμών Ιατρού-Ασθενούς, 35 Σταθμών Ιατρού-Συμβούλου, 3.000 συστημάτων κατ’ οίκον παρακολούθησης, πέντε εκπαιδευτικών κέντρων και τριών κέντρων επιχειρησιακής λειτουργίας.
Το έργο υλοποιείται από την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε., με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ανάδοχο την ένωση εταιρειών NOVA – Space Hellas. Όπως επισημάνθηκε κατά την ημερίδα, η τηλεϊατρική εξελίσσεται σε βασικό εργαλείο για τη δημιουργία ενός σύγχρονου και πιο προσβάσιμου συστήματος υγείας, με επίκεντρο τις ανάγκες του πολίτη και τη μείωση των γεωγραφικών ανισοτήτων στην παροχή υπηρεσιών περίθαλψης.
