Ποια γενιά ζει διπλή ζωή: Παρουσιάζει διαφορετική persona στο διαδίκτυο σε σχέση με την πραγματικότητα

γενιά

Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι το 75% μιας συγκεκριμένης γενιάς ανθρώπων αισθάνεται αποσύνδεση λόγω της διαφορετικής ζωής στον πραγματικό κόσμο σε σχέση με αυτή του διαδικτύου, κάτι που τροφοδοτεί τη μοναξιά και το άγχος.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τη Βρετανία από τη Lenovo, στο πλαίσιο του έργου Work For Humankind, με τίτλο «Meet Your Digital Self», που σχεδιάστηκε για να υπογραμμίσει τον ρόλο που μπορούν να παίξουν η έξυπνη τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη στην προώθηση της αλλαγής και την υποστήριξη στην αντιμετώπιση της παγκόσμιας κρίσης ψυχικής υγείας των νέων.

Διαφορετική αποσύνδεση μεταξύ online και offline κόσμου για κάθε γενιά

Η μελέτη σε 2.000 ενήλικες, λοιπόν, αποκάλυψε ότι αυτή η αποσύνδεση μειώνεται όσο μεγαλύτερη είναι μια γενιά, με το 25% των millennials (1981-1996) να αισθάνονται ότι οι online και offline προσωπικότητες τους διαφέρουν πολύ, σε σύγκριση με μόλις το 15% των Gen X (1965-1980) και το 5% των baby boomers (1955-1964).

Και αυτό αυξήθηκε εντυπωσιακά στη γενιά Gen Z (1997-2013), με το 75% να αισθάνεται αποσύνδεση λόγω της διαφορετικής ζωής στον πραγματικό κόσμο έναντι αυτής που παρουσιάζεται στο διαδίκτυο, κάτι που τροφοδοτεί αισθήματα μοναξιάς (21%) και άγχους (18%) στους νεότερους.

Προέκυψε επίσης ότι το 48% όλων των ερωτηθέντων, μεταξύ των γενεών, αισθάνονται τουλάχιστον περιστασιακά μια αποσύνδεση μεταξύ του ποιοι είναι στο διαδίκτυο και του ποιοι είναι στον πραγματικό κόσμο.

«Ένας στους οκτώ ανθρώπους παγκοσμίως αντιμετωπίζει μια πάθηση ψυχικής υγείας, με τους νέους της Gen Z να βιώνουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο, καθώς σε αυτή την ηλικιακή ομάδα αυτή η αναλογία αυξάνεται σε έναν στους πέντε», δήλωσε η Sarah Kendrick, κλινική διευθύντρια της Mental Health Innovations, και πρόσθεσε:

«Αυτή η έρευνα στηρίζει με δεδομένα αυτό που βλέπουμε με τους νέους: η γενιά που γεννήθηκε και μεγάλωσε μέση στον ψηφιακό κόσμο στρέφεται στο Διαδίκτυο ως ένα μέρος όπου μπορεί να είναι αυτό που πραγματικά αισθάνεται και δυσκολεύεται να συμφιλιωθεί με τον online και offline κόσμο».

Η Gen Z θέλει να επικοινωνεί στον πραγματικό κόσμο αλλά το κάνει πιο εύκολα στο διαδίκτυο

Η μελέτη αποκάλυψε επίσης ότι το 61% της γενιάς Gen Z επιθυμεί να έχει δύσκολες συνομιλίες εκτός διαδικτύου με την οικογένεια και τους αγαπημένους του, αλλά το 40% βρίσκει ευκολότερο να επικοινωνήσει πώς αισθάνεται μέσω της τεχνολογίας. Ενώ οι μισοί της Gen Z αισθάνονται ότι είναι πιο εύκολο να εκφραστούν στο διαδίκτυο παρά στην πραγματική ζωή, όπως επίσης και το 45% των millennials.

Από το 23% των νεότερων ενηλίκων που αισθάνονται πιο άνετα να είναι ο εαυτός τους στο διαδίκτυο, το 27% πιστεύει ότι δεν θα κριθεί, ενώ το 22% δεν φοβάται να είναι ο εαυτός του και το 23% έχει δημιουργήσει ισχυρότερες σχέσεις στο διαδίκτυο. Παρόλα αυτά, το 54% της γενιάς Gen Z είπε ότι η συνομιλία με έναν εκπαιδευμένο επαγγελματία θα τους έδινε την αυτοπεποίθηση να μιλήσουν πιο ανοιχτά με τους ανθρώπους που αγαπούν στον πραγματικό κόσμο.

Προέκυψε επίσης ότι ο μέσος ενήλικας ξοδεύει 7 ώρες κάθε μέρα στον «ψηφιακό κόσμο» και 9,5 ώρες στον «πραγματικό κόσμο». Και παρά τον μεγάλο όγκο του χρόνου που αφιερώνεται στο Διαδίκτυο, το 17% παραδέχεται ότι κρατά μυστική την διαδικτυακή του ζωή από ορισμένα μέλη της οικογένειάς του. Οι Gen Z ήταν πιο πιθανό να κρατούν τον διαδικτυακό τους κόσμο ιδιωτικό, με το 32% να λέει ότι έχει μέλη της οικογένειάς του που δεν γνωρίζουν για το διαδικτυακό τους πρόσωπο.

Διαφορετική persona στο διαδίκτυο από ό,τι στην πραγματικότητα

Όταν παρουσιάζουν τον εαυτό τους και τις απόψεις τους στο Διαδίκτυο, το 12% παραδέχτηκε ότι είναι συχνά διαφορετικό από το πώς παρουσιάζονται στην επικοινωνία τους στον πραγματικό κόσμο. Από αυτούς, το 31% είπε ότι η διαδικτυακή τους προσωπικότητα είναι πιο τολμηρή, ενώ το ένα τέταρτο ισχυρίστηκε ότι εκφραζόταν περισσότερο.

Σε σύγκριση με τον εαυτό τους εκτός σύνδεσης, η διαδικτυακή τους προσωπικότητα έχει επίσης πιο ξεκάθαρα «θέλω» και «δεν θέλω» (24%) και πιο αμφιλεγόμενες απόψεις (21%), σύμφωνα με τα δεδομένα του OnePoll.com.

Η Emily Ketchen, αντιπρόεδρος και CMO του Intelligent Devices Group and International Markets της Lenovo, δήλωσε: «Αναγνωρίζουμε τη σημασία της επίτευξης μιας υγιούς ψηφιακής ισορροπίας για τη συνολική ψυχική μας ευεξία. Με τεράστιες εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη και πιο έξυπνες τεχνολογίες, τώρα είναι η ώρα να εξερευνήσουμε δημιουργικούς νέους τρόπους χρήσης τεχνολογίας όπως η τεχνητή νοημοσύνη προσεκτικά και υπεύθυνα, για το ευρύτερο καλό».

Μαριάννα Σπανού

Η Μαριάννα Σπανού έχει συνεργαστεί με έντυπα και διαδικτυακά μέσα ποικίλης θεματολογίας, όπως iefimerida.gr, ygeiamou.gr, 4green.gr, autotriti-touring.gr, αποκτώντας εμπειρία σε πολλές πτυχές της δημοσιογραφίας. Πιστεύει ότι κάνοντας σωστά αυτό το επάγγελμα, έχουμε στα χέρια μας ένα πραγματικό εργαλείο για να αλλάξουμε τον κόσμο προς το καλύτερο.

Scroll to Top