Οι ελλείψεις προσωπικού και δομών οδηγούν σε αναστολή εισαγωγών, πολύμηνες αναμονές και σοβαρούς κινδύνους για ασθενείς με Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής.
Οι Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής (ΔΠΤ) αποτελούν σοβαρές ψυχικές παθήσεις με αυξημένη νοσηρότητα και υψηλό κίνδυνο για την υγεία και τη ζωή των πασχόντων, ιδιαίτερα όταν δεν υπάρχει έγκαιρη και εξειδικευμένη θεραπευτική παρέμβαση.
Στη χώρα μας, οι οικογένειες των ατόμων που νοσούν βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωπες με ένα εξαιρετικά πιεστικό και συχνά αδιέξοδο σύστημα φροντίδας, το οποίο αδυνατεί να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες, αναφέρει ο Σύλλογος «ΕΠΙΣΤΡΕΦΩ».
Προσθέτει ότι το τελευταίο διάστημα, οι σοβαρές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και υποδομές στις δημόσιες δομές ψυχικής υγείας έχουν οδηγήσει σε σημαντικές καθυστερήσεις, περιορισμούς στις εισαγωγές και διακοπές κρίσιμων θεραπευτικών υπηρεσιών. Οι γονείς και οι φίλοι των πασχόντων από Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής (ΔΠΤ) παρακολουθούν με ιδιαίτερη ανησυχία και αγωνία τις εξελίξεις.
Λόγω αυτών των ελλείψεων σύμφωνα με το Σύλλογο:
- ήδη η Β! Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική στο ΑΤΤΙΚΟ δεν μπορεί να κάνει νέες εισαγωγές,
- η Α! Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική στο Αιγινήτειο επίκειται να σταματήσει για ένα τουλάχιστον τρίμηνο την εισαγωγή νέων περιστατικών
- η Ψυχιατρική Κλινική Ψυχογενούς Ανορεξίας του Σισμανογλείου πιέζεται εξαιρετικά με κίνδυνο να σταματήσει και αυτή την εισαγωγή νέων περιστατικών
- η κατάργηση της θεραπείας των πασχόντων από ΔΠΤ και της υποστήριξης των Οικογενειών τους από την μεταφερθείσα δομή του 18 ΑΝΩ στον ΕΟΠΑΕ έχει ως αποτέλεσμα την μεταφορά των περιστατικών στο Αιγινήτειο
«Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν εξειδικευμένες Δημόσιες Δομές περίθαλψης των ΔΠΤ στην εκτός Αττικής χώρα η κατάσταση είναι τραγική και μπορεί να έχουμε και θανάτους από Ψυχογενή Ανορεξία λόγω έλλειψης νοσηλείας.
Ως γονείς και φροντιστές των πασχόντων με τις διεκδικήσεις μας προς το Υπουργείο Υγείας για την θεραπεία των Πασχόντων και την στήριξη των Οικογενειών τους προσπαθούμε να στηρίξουμε το έργο των θεραπευτών και τις δυνατότητες των Δομών».
Ο Σύλλογος κάνει λόγο για «αδιαφορία του Υπουργείου Υγείας» αφού, όπως αναφέρει παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες του αρνείται να τον συναντήσει εδώ και δύο χρόνια. Μάλιστα τις επόμενες μέρες θα οργανώσει παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Υγείας.
«Απευθυνόμαστε στην Κυβέρνηση προκειμένου να αναλάβει τις ευθύνες της στην Πρόληψη και Θεραπεία απέναντι στη νέα κυρίως γενιά κυρίως κοριτσιών αλλά πλέον και αγοριών που ταλανίζονται από το τέρας των Διαταραχών Πρόσληψης Τροφής.
Ζητάμε την άμεση αντιμετώπιση των επειγουσών ελλείψεων, την δημιουργία δομών στην υπόλοιπη χώρα, την ανάπτυξη Α! βάθμιας Φροντίδας Ψυχικής Υγείας με τη δημιουργία Κέντρων Ημέρας για τις ΔΠΤ».
