Σαρδέλες: Το αρχαίο φαγητό που σας δίνει ενέργεια, ρίχνει την πίεση και μειώνει τον κίνδυνο θρόμβωσης

Το αρχαίο φαγητό που σας δίνει ενέργεια, ρίχνει την πίεση και μειώνει τον κίνδυνο θρόμβωσης

Αυτό το φαγητό αρχαίων Ελλήνων περιέχει υγιεινά θρεπτικά συστατικά, όπως ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνες, ασβέστιο και μέταλλα. Καταναλώνεται εδώ και αιώνες και κάνει καλό στον ανθρώπινο οργανισμό.

Αυτά τα μικρά ψάρια τρέφονται μόνο με πλαγκτόν, πράγμα που σημαίνει ότι δεν περιέχουν τα υψηλά επίπεδα υδραργύρου που έχουν άλλα ψάρια. Είναι ευεργετικά για την πρόληψη πολλών ιατρικών προβλημάτων, ενώ συνιστώνται στις έγκυες γυναίκες και τους ηλικιωμένους ενήλικες γιατί περιέχουν ασβέστιο και άλλα ζωτικά θρεπτικά συστατικά.

Πρόκειται για τις σαρδέλες που είναι άφθονες στη Μεσόγειο. Στη χώρα μας τις λατρεύουμε. Ποιος δεν γνωρίζει τις σαρδέλες Καλλονής της Λέσβου ή τις σαρδέλες Πρεβέζης;

Δείτε τα διατροφικά τους οφέλη:

  1. Έχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα
  2. Έχουν βιταμίνες
  3. Έχουν ασβέστιο
  4. Έχουν μέταλλα
  5. Περιέχουν πρωτεΐνη

1. Έχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων λόγω των αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων τους. Οι σαρδέλες αποτελούν εξαιρετική πηγή τους.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μειώνουν επίσης τον κίνδυνο θρόμβων στο αίμα και μειώνουν την αρτηριακή πίεση. Και μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία όσων έχουν υποστεί καρδιακή προσβολή στο παρελθόν.

2. Έχουν βιταμίνες

Αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης Β12. Αυτή η βιταμίνη βοηθά το καρδιαγγειακό σας σύστημα και σας δίνει ενέργεια. Επιπλέον, αυτά τα ψάρια περιέχουν καλή ποσότητα βιταμίνης D. Μαζί με τη Β12, η D είναι απαραίτητη για την καλή υγεία των οστών σε όλη σας τη ζωή.

3. Έχουν ασβέστιο

Αποτελούν εξαιρετική πηγή ασβεστίου. Αυτό τις καθιστά καλή επιλογή για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, αλλεργία στα γαλακτοκομικά ή χρειάζονται περισσότερο ασβέστιο στη διατροφή τους. Συνιστώνται επίσης στις έγκυες γυναίκες γιατί κάνουν καλό στην υγεία του μωρού.

4. Έχουν μέταλλα

Μαζί με το ασβέστιο και τις πολλές βιταμίνες, η σαρδέλα περιέχει μια σειρά από ευεργετικά μέταλλα. Σε αυτά περιλαμβάνονται: Νιασίνη, σίδηρο, κάλιο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και φώσφορο.

5. Περιέχουν πρωτεΐνη

Έχουν επίσης πρωτεΐνη, η οποία είναι απαραίτητη για να χτίσετε υγιή οστά και μυς. Η πρωτεΐνη βοηθά επίσης στη δημιουργία αντισωμάτων που διατηρούν το ανοσοποιητικό σας σύστημα ισχυρό. Επίσης, μεταφέρει θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο σε όλα τα μέρη του σώματος.

Πώς να επιλέξετε σαρδέλες

Εάν αγοράζετε σαρδέλες σε κονσέρβα, είναι προτιμότερο να αγοράζετε εκείνες που είναι συσκευασμένες σε ελαιόλαδο και όχι σε σογιέλαιο. Επίσης, διατίθενται συσκευασμένες σε νερό. Αυτή η εκδοχή είναι μια καλή επιλογή αν ψάχνετε τρόπους να μειώσετε την πρόσληψη λίπους.

Εάν αγοράζετε φρέσκες, φροντίστε να τις κοιτάξετε καλά. Τα πράγματα που πρέπει να προσέξετε στις φρέσκες σαρδέλες περιλαμβάνουν: φρέσκια μυρωδιά, γυαλιστερή επιδερμίδα, φωτεινά μάτια και σταθερή υφή.

Προσοχή

Τα άτομα που έχουν προβλήματα με τα νεφρά ή ουρική αρθρίτιδα πρέπει να αποφεύγουν τις σαρδέλες. Περιέχουν φυσικά μια ουσία που δημιουργεί ουρικό οξύ. Η συσσώρευση ουρικού οξέος μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στα νεφρά και στην ουρική αρθρίτιδα για όσους είναι ήδη ευάλωτοι.

Οι κονσερβοποιημένες σαρδέλες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι. Εάν προσπαθείτε να μειώσετε την πρόσληψη αλατιού, ελέγξτε την ετικέτα πριν φάτε σαρδέλες σε κονσέρβα.

Scroll to Top