Αρνητικά συναισθήματα: Πώς να τα αλλάξετε σε 30 λεπτά!

oreivasia

Το καλύτερο που έχετε να κάνετε για να μειώσετε τα αρνητικά συναισθήματα, το θυμό και την κακή διάθεση και να νιώσετε χαρά και ευφορία είναι να επιλέξετε την κατάλληλη άσκηση.

 

«Κίνησε το σώμα σου για να κινήσεις τα συναισθήματά σου» λένε οι χοροθεραπευτές που συχνά παρατηρούν πώς η κίνηση μετατρέπει τα αρνητικά συναισθήματα σε θετικά. Και οι έρευνες, όμως, το αποδεικνύουν αυτό. Πολυάριθμες μελέτες επιβεβαιώνουν ότι η σωματική δραστηριότητα μειώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους και ενισχύει τη διάθεση καθώς και την αυτοπεποίθηση. Δημοσιευμένη μελέτη στην επιθεώρηση British Journal Of Sports Medicine συμπεραίνει ότι μόλις 30 λεπτά άσκηση τη μέρα βελτιώνει σημαντικά τη διάθεση των ασθενών με κατάθλιψη.

Η αεροβική άσκηση διεγείρει τους νευροδιαβιβαστές στον εγκέφαλο ώστε να παράγουν σεροτονίνη, η οποία μας κάνει να αισθανόμαστε καλά. Επιπλέον η άσκηση, σε αντίθεση με τα αντικαταθλιπτικά, δεν έχει παρενέργειες.

Ωστόσο, αυτοί που ειδικεύονται στη σχέση σώματος και συναισθημάτων λένε ότι η άσκηση κάνει πολλά περισσότερα από το να μας ανεβάζει απλώς τη διάθεση. Ο εγκέφαλος δεν είναι το μόνο κέντρο του νευρικού συστήματος, όπως πιστεύουν συνήθως οι άνθρωποι. Έχουμε και ένα “δεύτερο εγκέφαλο” στο στομάχι μας – έδρα ενός ανεξάρτητου συστήματος περισσότερων από ένα δισεκατομμύριο νευρώνων και του 95% της σεροτονίνης στο σώμα – που λειτουργεί ως δεύτερο συναισθηματικό κέντρο. Όταν κινούμαστε, ενώ γυμναζόμαστε ρέει περισσότερο αίμα και οξυγόνο σ’ αυτές τις περιοχές, πράγμα που ενισχύει την αίσθηση ευφορίας.

Η έρευνα υποστηρίζει ότι ουσιαστικά νιώθουμε τα αισθήματά μας μέσα στα μόρια σε κυτταρικό επίπεδο, όχι μόνο στον εγκέφαλο. Έτσι, οτιδήποτε επηρεάζει τη βιοχημεία μας – συμπεριλαμβανομένης της άσκησης – επηρεάζει και πώς νιώθουμε για τον εαυτό μας και τους άλλους. Η άσκηση, για παράδειγμα, κάνει τις ορμόνες, όπως η ινσουλίνη, η οποία ρυθμίζει το σάκχαρο, πιο αποτελεσματικές. Όταν τα επίπεδα ινσουλίνης είναι υψηλά ή χαμηλά, οι άνθρωποι έχουν την τάση να νιώθουν θυμό. Η άσκηση, όταν είστε θυμωμένοι, μπορεί να σας βοηθήσει να ισορροπήσετε την ινσουλίνη και να μειώσετε το συναισθηματικό σας φορτίο το οποίο εκφράζεται συνήθως με θυμό.

 

Νέες έρευνες από το Πανεπιστήμιο της Φλόριντα υποστηρίζουν επίσης ότι η τακτική άσκηση – μόλις 30 λεπτά αεροβικής άσκησης τη μέρα – μειώνει τα αρνητικά συναισθήματα, όπως η αυτοκριτική και η έλλειψη πίστης στον εαυτό μας.

Οι διαφορετικές μορφές άσκησης μας μαθαίνουν επίσης για τις δυνατότητες και τις ικανότητές μας στα σπορ – αλλά και στην υπόλοιπη ζωή μας.

Τα 30 λεπτά που θα αλλάξουν τα αρνητικά συναισθήματα σας

Πώς οι διαφορετικές μορφές άσκησης βοηθούν όχι μόνο στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και της ευλυγισίας, αλλά και στο να μειώσουμε τα αρνητικά συναισθήματα;

Για να αποκτήσετε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας και αυτοπεποίθηση: Δοκιμάστε την αναρρίχηση

Η αναρρίχηση – σε εσωτερικό χώρο ή σε εξωτερικό – θα αυξήσει τα συναισθήματα εμπιστοσύνης στον εαυτό σας και τους άλλους. Η εμπιστοσύνη και η αυτοπεποίθηση είναι απαραίτητες σε κάθε επίπεδο – πρέπει να εμπιστεύεστε τον εαυτό σας, τον εξοπλισμό και το συνοδό σας.

Όταν οι άνθρωποι έχουν αυτοπεποίθηση νιώθουν πραγματικά αίσθηση επιτυχίας. Η εμπιστοσύνη και η αυτοπεποίθηση χτίζονται όταν φοβάστε. Αντί να αντιδράτε στο φόβο, μαθαίνετε να στηρίζεστε στο σκοινί, να παίρνετε βαθιές αναπνοές και να χαλαρώνετε μέσα στο φόβο, επομένως να χτίζετε την εμπιστοσύνη στον εαυτό σας.

Συμβουλή: Η αναρρίχηση δεν απευθύνεται μόνο σε όσους έχουν τέλεια φυσική κατάσταση. Ξεκινήστε σιγά σιγά και δώστε σημασία στα κατορθώματά σας.

Για χαλάρωση και ηρεμία: Κάντε γιόγκα

Μια συνεδρία με διατάσεις είναι ένας σίγουρος τρόπος να προκαλέσετε αισθήματα ευχαρίστησης. Μια αμερικανική έρευνα διαπίστωσε ότι όταν οι μύες είναι πιασμένοι, το νευρικό σύστημα απελευθερώνει ενδορφίνες. Αυτό δημιουργεί αισθήματα ευφορίας και ευχαρίστησης.

Οι διατάσεις προσφέρουν συναισθηματική άσκηση εις τριπλούν: καταπραϋνουν τη σωματική ένταση, σας βοηθούν να χαλαρώσετε και ταυτόχρονα προκαλούν αισθήματα ευχαρίστησης. Έπειτα, υπάρχει η αναπνοή. Το να συγκεντρώνεστε στη σωστή διακασία αναπνοής σας βοηθά να διώχνετε τα αρνητικά συναισθήματα και να εστιάζεται σε εσάς.

Συμβουλή: Κάνε μια 20λεπτη συνεδρία διατάσεων γιόγκα για να αυξήσετε την ευχαρίστησή για 2 με 3 ώρες.

Για συγκέντρωση και επιτυχία: Παίξτε τένις

Σ’ ένα άθλημα όπως το τένις χρειάζεται συγκέντρωση και αποφασιστικότητα για να νικήσετε. Πρέπει να εξασκείστε για να βελτιωθείτε και να αντιδράτε γρήγορα σε μια κατάσταση που αλλάζει ταχεία – ένα μάθημα που μπορείτε να εφαρμόσετε και σε άλλες πλευρές της ζωής.

Η νίκη θα αυξήσει την αυτοεκτίμησή σας καθώς και τα αισθήματα ότι μπορείτε να τα καταφέρετε όχι μόνο στο τένις αλλά και σε άλλους τομείς όπως στη δουλειά. Επίσης, αποτελεί ένα καλό μάθημα για τη ζωή: να μπορείτε, δηλαδή, όταν χάνετε να αποδέχεστε την ήττα. Όπως όλα τα αερόβια αθλήματα, το τένις αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης, “της ορμόνης της χαράς”.

Συμβουλή: Προσπαθήστε να εστιάσετε και να βελτιώσετε το σερβίς σας και απόλαυσε τη μικρή σας επιτυχία.

Για περισσότερη αποφασιστικότητα: Τρέξτε ή κάντε κωπηλασία

Έχει αποδειχθεί ότι 30 λεπτά τρέξιμο ή οποιοδήποτε άλλο άθλημα αντοχής είναι το ίδιο αποτελεσματικό με τα αντικαταθλιπτικά, σύμφωνα με αρκετές μελέτες και με μία πιο πρόσφατη από το Πανεπιστήμιο του Ντάλας.

Ωστόσο, τα αθλήματα αντοχής – τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων, τρίαθλο ή κολύμπι σε πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων – θα σας δώσει πολύτιμα μαθήματα για το πώς να έχετε δύναμη στη ζωή γενικά. Με τα σπορ αντοχής, μαθαίνετε ότι όταν ξεπερνάτε το εμπόδιο του πόνου, μπορείτε να πάτε παρακάτω. Σας διδάσκει ότι, παρά την όποια δυσφορία, το σώμα και το μυαλό μας έχουν περισσότερες διεξόδους απ’ όσες πιστεύουμε.

Συμβουλή: Συνεχίστε να ασκείστε πέρα από το σημείο από το οποίο νιώθετε άνετα, για ακόμα 15 λεπτά.

Για να αποκτήσετε όραμα: Κάντε πεζοπορία

Μια μελέτη του Πανεπιστημίου Cornell διαπίστωσε πρόσφατα ότι η άσκηση σε εξωτερικό χώρο ενισχύει την ευφορία, βοηθώντας τους ανθρώπους να αποκτήσουν προοπτική στα προβλήματά τους. Καλλιεργεί επίσης το δεσμό με τη φύση, καθώς και μια αίσθηση οικουμενικότητας.

Ο περίπατος στη φύση αυξάνει τα επίπεδα των ενδορφίνων που μειώνουν τα αρνητικά συναισθήματα, ο καθαρός αέρας είναι αναζωογονητικός και το φυσικό περιβάλλον βοηθάει στην απομάκρυνση των καθημερινών προβλημάτων

Συμβουλή: Αναζητήστε νέες διαδρομές – βγείτε έξω και εξερευνήσετε.

Για να έχετε συναισθηματική ικανότητα: Δοκιμάστε πολεμικές τέχνες

Οι ψυχολόγοι λένε ότι όλοι χρειάζεται να αναπτύξουμε τη συναισθηματική ικανότητά μας – την ικανότητα να παραμένουμε συγκεντρωμένοι σε ένα δυνατό συναίσθημα – ώστε να ωριμάσουμε ψυχικά.

Οι πολεμικές τέχνες, όπως το καράτε, το αϊκίντο και το κι γκονγκ, προσφέρουν ένα τρόπο να το καταφέρετε. Οι πολεμικές τέχνες δυναμώνουν το δεσμό σας με το σωματικό και πνευματικό σας κέντρο, μια περιοχή γνωστή ως Χάρα». Δίνεται έμφαση στο να παραμένετε ψύχραιμοι, αλλά δυνατοί σε οποιαδήποτε κατάσταση. Αυτό σας βοηθά να βελτιώσετε τη συναισθηματική ικανότητά σας στις σχέσεις και τη ζωήσας.

Συμβουλή: Εστιάστε στο Χάρα σας (το σημείο που βρίσκεται 5 εκατοστά κάτω από τον αφαλό και 3 εκατοστά μπροστά από το ηβικό κόκαλο) και νιώστε τα πέλματά σας καθώς πατούν στο έδαφος.

Για δημιουργικότητα και χαρά: Χορέψτε

Ενώ τα σπορ που βασίζονται στο στόχο όπως η γράμμωση ή το αδυνάτισμα, έχουν την τάση να χρησιμοποιούν το “λογικό”, αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου, ο χορός χρησιμοποιεί το δεξί ημισφαίριο το οποίο σχετίζεται με τη δημιουργικότητα.

Ο χορός βοηθά να αναπτύξουμε θετική σχέση με το σώμα μας. Είτε είναι σάλσα, είτε αυτοσχεδιασμός, τα αρνητικά συναισθήματα αλλάζουν γρήγορα και γίνονται θετικά. Όταν η μουσική είναι χαρούμενη, σας ανεβάζει τη διάθεση σας.

Συμβουλή: Όταν χορεύετε, προσπαθήστε να είστε δημιουργικοί και απόλαυστέ το όσο μπορείτε. Μην αφήνετε την ανησυχία για το τι θα πουν οι άλλοι να σας περιορίζει.

Scroll to Top