Ποια άσκηση αυξάνει τον όγκο του εγκεφάλου – Είναι η καλύτερη και για τους μύες

προπόνηση, άσκηση
  • Η άσκηση, και ιδιαίτερα η προπόνηση με βάρη, είναι ωφέλιμη για το σώμα και το μυαλό.
  • Η προπόνηση με αντίσταση, μειώνει τα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης στο αίμα.
  • Η άσκηση μπορεί να αυξήσει τον όγκο του εγκεφάλου.
  • Ακόμα και μέτρια σωματική δραστηριότητα, όπως το περπάτημα, μπορεί να έχει θετική επίδραση στην υγεία του εγκεφάλου.

Η άσκηση είναι απαραίτητη για μια υγιή ζωή. Από την ενίσχυση του καρδιαγγειακού σας συστήματος μέχρι τη βελτίωση της διάθεσής σας, τα οφέλη της τακτικής φυσικής δραστηριότητας είναι σημαντικά. Ποια άσκηση κάνει καλό και στον εγκέφαλο; 

Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι η τακτική άσκηση είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για την μακροζωία και την καλή υγεία. Ωστόσο δεν είναι όλα τα είδη άσκησης το ίδιο ευεργετικά.Οι επιστήμονες έβαλαν στο μικροσκόπιο τα διάφορα είδη άσκησης και κατέληξαν σε αυτό που έχει τις πιο ευεργετικές συνέπειες τόσο για το σώμα όσο και για το μυαλό!

Μια μελέτη, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο British Journal of Sports Medicine, διαπίστωσε ότι η προπόνηση με αντιστάσεις – όπως η προπόνηση με βάρη – ενισχύει τους μύες σε όλο το σώμα, καθώς και τον εγκέφαλο.

Αυτού του είδους οι ασκήσεις μειώνουν τον κίνδυνο για ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων υγείας, όπως των καρδιαγγειακών παθήσεων και του διαβήτη, ενώ βελτιώνουν και τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Η ύπαρξη ασταθούς σακχάρου στο αίμα για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή και αντίσταση στην ινσουλίνη, οι οποίες εμποδίζουν τα εγκεφαλικά κύτταρα να έχουν πρόσβαση στην ενέργεια που χρειάζονται και μπορεί να προκαλέσουν μακροχρόνιες βλάβες.

Ωστόσο, η μελέτη διαπίστωσε ότι μια προπόνηση αντίστασης μειώνει τα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης στο αίμα για έως και 24 ώρες.

Μάλιστα η γυμνάστρια Claudette Sariya από τη Νέα Υόρκη μοιράστηκε τις βασικές ασκήσεις που πρέπει να κάνετε για να ξεκινήσετε την προπόνηση με βάρη: τα καθίσματα (squat), το σκύψιμο (hinge), τις πιέσεις (push), τα τραβήγματα (pull) και τις προβολές.

Η άσκηση μπορεί να αυξήσει τον όγκο του εγκεφάλου

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η άσκηση θα μπορούσε όχι μόνο να βελτιώσει την εγκεφαλική λειτουργία αλλά και να αυξήσει τον όγκο του εγκεφάλου.

Μια μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Alzheimer’s Disease, ανέλυσε σαρώσεις εγκεφάλου περισσότερων από 10.000 ατόμων, διαπιστώνοντας ότι η τακτική άσκηση – ακόμη και τόσο μικρή όσο η πραγματοποίηση μερικών χιλιάδων βημάτων – θα μπορούσε να συσχετιστεί με μεγαλύτερο όγκο εγκεφάλου.

Ο όγκος του εγκεφάλου συσχετίζεται με την υγεία του εγκεφάλου – ο μικρότερος όγκος υποδηλώνει γνωστική παρακμή και, στη συνέχεια, θα μπορούσε να οδηγήσει σε άνοια. Η αύξηση ή η διατήρηση της εγκεφαλικής μάζας, λοιπόν, θα μπορούσε να έχει «νευροπροστατευτικές επιδράσεις», σύμφωνα με την ομάδα των ερευνητών.

«Διαπιστώσαμε ότι ακόμη και τα μέτρια επίπεδα σωματικής δραστηριότητας, όπως η πραγματοποίηση λιγότερων από 4.000 βημάτων την ημέρα, μπορεί να έχουν θετική επίδραση στην υγεία του εγκεφάλου» δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης δρ David Merrill, διευθυντής του Κέντρου Εγκεφαλικής Υγείας του Pacific Neuroscience Institute.

Είτε περπατούσαν, είτε έτρεχαν, είτε αθλούνταν, οι άνθρωποι που συμμετείχαν σε μέτρια έως έντονη δραστηριότητα – άσκηση που αυξάνει τους παλμούς και την αναπνοή τους για τουλάχιστον 10 λεπτά – είχαν περισσότερη εγκεφαλική μάζα σε πολλές περιοχές, όπως ο ιππόκαμπος, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη μνήμη, η φαιά ουσία, η οποία βοηθά στην επεξεργασία των πληροφοριών και ο ινιακός, ο μετωπιαίος και ο βρεγματικός λοβός.

Αφήστε, λοιπόν, την καθιστική ζωή και ξεκινήστε άσκηση ή περπάτημα για να προστατευτείτε τόσο από καρδιακές παθήσεις όσο και από άνοια.

Παραπομπές

  1. Exercise-Related Physical Activity Relates to Brain Volumes in 10,125 Individuals
  2. Resistance training prescription for muscle strength and hypertrophy in healthy adults: a systematic review and Bayesian network meta-analysis
Scroll to Top