Ποιον ξηρό καρπό πρέπει να αποφεύγετε όταν πίνετε καφέ

καφέ

Ο καφές μαζί με μία χούφτα ξηρούς καρπούς είναι πολλές φορές ένα γρήγορο σνακ που έχετε μαζί σας στη δουλειά ή ακόμη και στο δρόμο. Είναι ένα σνακ που μπορείτε να το έχετε μαζί σας πάντα και να σας δώσει ενέργεια. Σύμφωνα με τους ειδικούς, όμως, ο καφές δεν πρέπει να συνδυάζεται με έναν συγκεκριμένο ξηρό καρπό. Δείτε τι πρέπει να προσέχετε.

Τόσο ο καφές όσο και οι ξηροί καρποί σας τονώνουν και σας δίνουν τη δύναμη για να συνεχίσετε τη μέρα σας και τη δουλειά σας – το ένα με την καφεΐνη και το άλλο με την περιεκτικότητά του σε χαλκό και υγιεινά λιπαρά. Και τα δύο είναι υγιεινά, χωρίς πολλές θερμίδες και σας κρατούν χορτάτους μέχρι το γεύμα σας, αποφεύγοντας έτσι τσιμολογήματα που σας δίνουν περιττές θερμίδες.

Ωστόσο, ο καφές δεν πρέπει να συνδυάζεται με έναν ξηρό καρπό, τα κάσιους. Ενώ ο καφές και τα κάσιους έχουν το καθένα τα ξεχωριστά οφέλη τους για την υγεία, ο συνδυασμός των δύο μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να παίρνουμε λιγότερα από ένα από τα πιο άφθονα θρεπτικά συστατικά των κάσιους.

Μια μερίδα 100 γραμμαρίων ωμών κάσιους σας δίνει πάνω από 18 γραμμάρια πρωτεΐνης, 3,3 γραμμάρια φυτικών ινών, 660 χιλιοστόγραμμα καλίου, 593 χιλιοστόγραμμα φωσφόρου και 292 χιλιοστόγραμμα μαγνησίου, σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA). Τα κάσιους μας δίνουν επίσης μια γερή δόση σιδήρου – 6,68 χιλιοστόγραμμα στην ίδια μερίδα των 100 γραμμαρίων, για την ακρίβεια.

Ο σίδηρος παίζει ουσιαστικό ρόλο στην υγεία του κυκλοφορικού μας συστήματος, εξασφαλίζοντας ότι οι μύες μας και το υπόλοιπο σώμα μας λαμβάνουν το οξυγόνο που χρειάζονται. Όμως, η κατανάλωση καφέ μπορεί να εμποδίσει την απορρόφηση του σιδήρου, αναφέρει η Επιστημονική Συμβουλευτική Επιτροπή Διατροφής του Ηνωμένου Βασιλείου (SACN).

Αν είστε οπαδός του καφέ και των κάσιους, μην στενοχωριέστε γιατί δεν χρειάζεται να μπείτε στο δίλημμα και να επιλέξετε το ένα ή το άλλο. Οι ειδικοί σας συμβουλεύουν ότι δεν πρέπει να καταναλώνετε ταυτόχρονα τον καφέ με τρόφιμα σε υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο, όπως τα κάσιους.

Αυτό αποδείχθηκε σε μια μελέτη, η οποία είχε δημοσιευθεί στο περιοδικό The American Journal of Clinical Nutrition, και στην οποία οι συμμετέχοντες με υγιή επίπεδα σιδήρου παρουσίασαν 39% μείωση της απορρόφησης του σιδήρου όταν ένα φλιτζάνι καφέ καταναλώθηκε μαζί με ένα γεύμα χάμπουργκερ.

Ωστόσο, αυτό δεν συνέβη όταν οι συμμετέχοντες έπιναν καφέ 60 λεπτά πριν από το φαγητό, γεγονός που υποδεικνύει ότι η κλιμάκωση της κατανάλωσης καφέ μπορεί να παρακάμψει αυτή την πιθανή επίδραση. Αναστολή της απορρόφησης σιδήρου παρατηρήθηκε όταν ο καφές καταναλώθηκε μία ώρα μετά το γεύμα.

Αν νομίζετε ότι θα ήταν καλύτερα αν αλλάζατε τον καφέ με τσάι, τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι η ταυτόχρονη κατανάλωση τσαγιού με γεύμα χάμπουργκερ μείωσε την απορρόφηση του σιδήρου σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό κατά 64%!

Γιατί ο καφές εμποδίζει την απορρόφηση του σιδήρου;

Ενώ η καφεΐνη μπορεί να προσφέρει μια μερική εξήγηση γι’ αυτή τη σχέση, καθώς έχει αποδειχθεί ότι έχει μικρή επίδραση στην απορρόφηση του σιδήρου, εμπλέκεται επίσης η περιεκτικότητα του καφέ σε πολυφαινόλες. Ενώ οι ενώσεις αυτές έχουν συνδεθεί με πολυάριθμα οφέλη για την υγεία, η έρευνα δείχνει ότι οι πολυφαινόλες δεσμεύουν τον σίδηρο στα κύτταρα του εντέρου, εμποδίζοντας το θρεπτικό συστατικό να περάσει στο αίμα. Αντ’ αυτού αποβάλλεται από το σώμα ως απόβλητο.

Τα ευρήματα αυτά έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα άτομα που μπορεί να είναι ευαίσθητα στην έλλειψη σιδήρου και κυρίως οι κοπέλες, οι γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας και ορισμένοι ηλικιωμένοι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί τι τρώνε μαζί με τον καφέ τους γιατί μπορεί να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για σιδηροπενική αναιμία.

Η αποφυγή της ταυτόχρονης κατανάλωσης καφέ και κάσιους μπορεί να είναι ένα προστατευτικό μέτρο που πρέπει να λάβετε. Καλό είναι να επιλέγετε και να συνδυάζετε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο και τρόφιμα που προάγουν την απορρόφηση του σιδήρου και να ακολουθείτε μία ολοκληρωμένη διατροφή με διάφορες πηγές σιδήρου.

Scroll to Top