Μακαρόνια: Ποιοι πρέπει να τα αποφεύγουν – Το πρόβλημα υγείας που επιδεινώνουν

μακαρόνια

Μακαρόνια! Και ποιος δεν λατρεύει τα μακαρόνια, την αυθεντική ιταλική καρμπονάρα, τα μακαρόνια μπολονέζ, τα μακαρόνια με ντομάτα. Οι συνταγές είναι πολλές και όλες αγαπημένες! Κάποιοι άνθρωποι, όμως, πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί με τα μακαρόνια που καταναλώνουν. 

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα μακαρόνια είναι πλούσια σε βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, αλλά καλό είναι να τα συνδυάζετε με τροφές που είναι χαμηλές σε λιπαρά, με λαχανικά, θαλασσινά, κοτόπουλο ή γενικότερα άπαχο κρέας. Επίσης, καλό είναι να φτιάχνετε τις δικές σας σάλτσες χωρίς πολλά συντηρητικά και να μην χρησιμοποιείτε βούτυρο.

Κάποιοι άνθρωποι, όμως, που υποφέρουν από ένα πρόβλημα υγείας πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί με τα μακαρόνια που καταναλώνουν. Τι πρέπει να προσέχετε.

Ποιοι πρέπει να προσέχουν όταν καταναλώνουν μακαρόνια

Σύμφωνα με τη Mayo Clinic, η δυσκοιλιότητα ταλαιπωρεί πολλούς ανθρώπους και αν πηγαίνετε στην τουαλέτα λιγότερο από τρεις φορές την εβδομάδα, πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα τη διατροφή σας. Για την εμφάνιση της δυσκοιλιότητας ευθύνονται η έλλειψη φυτικών ινών στη διατροφή, η αφυδάτωση, η καθιστική ζωή, ακόμη και η λήψη ορισμένων τύπων φαρμάκων.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ορισμένες τροφές είναι εκ φύσεως χαμηλές σε φυτικές ίνες, όπως τα κρέατα και τα αυγά. Ωστόσο, άλλα είναι χαμηλά σε φυτικές ίνες επειδή έχουν υποστεί μεγάλη επεξεργασία και οι φυτικές ίνες έχουν αφαιρεθεί.

Εάν τρώτε αυτά τα τρόφιμα αρκετά συχνά, τότε μπορεί να δυσκολεύεστε να κρατήσετε το έντερό σας σε τακτική κίνηση. Ένα τέτοιο τρόφιμο που μπορεί να έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες λόγω επεξεργασίας είναι τα ζυμαρικά. Γι’ αυτό όσοι υποφέρουν ήδη από δυσκοιλιότητα πρέπει να είναι προσεχτικοί με την κατανάλωσή τους.

Τα έντονα επεξεργασμένα ζυμαρικά μπορεί να προκαλέσουν δυσκοιλιότητα, λένε οι ειδικοί. Ενώ τα ζυμαρικά ολικής άλεσης είναι τεχνικά επεξεργασμένα, είναι μόνο ελάχιστα επεξεργασμένα, οπότε εξακολουθούν να είναι αρκετά θρεπτικά.

Σύμφωνα με το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Ρότσεστερ, ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα μακαρόνια ολικής αλέσεως είναι πολύ χαμηλά σε λιπαρά και ζάχαρη. Περιέχει επίσης μεγάλη ποικιλία βιταμινών και μετάλλων. Επιπλέον, περιέχει 6,3 γραμμάρια φυτικών ινών.

Αν αναλογιστούμε ότι οι ενήλικες χρειάζονται περίπου 25 έως 30 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα, ένα φλιτζάνι μακαρόνια ολικής αλέσεως μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση της υγείας του εντέρου σας. Και αν προσθέσετε λαχανικά στα ζυμαρικά σας, αυτό θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο την περιεκτικότητα του γεύματός σας σε φυτικές ίνες.

Από την άλλη πλευρά, τα μακαρόνια που έχουν υποστεί περαιτέρω επεξεργασία για να αποκτήσουν αυτό το γνωστό κιτρινόλευκο χρώμα χάνουν μεγάλο μέρος της περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες κατά τη διαδικασία. Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα μακαρόνια αυτής της ποικιλίας περιέχει πλέον μόνο 2,5 γραμμάρια φυτικών ινών. Θα πρέπει να καταναλώσετε πολύ περισσότερες θερμίδες μόνο και μόνο για να αντιστοιχίσετε τις φυτικές ίνες που περιέχονται στα ολικής άλεσης.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, αν θέλετε να αντιμετωπίσετε τη δυσκοιλιότητα και να μην ταλαιπωρείστε, αποφύγετε τα λευκά και προτιμήστε τα μακαρόνια ολικής αλέσεως και τροφές με πολλές φυτικές ίνες.

Για να λαμβάνετε περισσότερες φυτικές ίνες, οι ειδικοί σας συμβουλεύουν να εντάξετε στη διατροφή σας, εκτός από ζυμαρικά ολικής άλεσης, ψωμί, πλιγούρι βρώμης και δημητριακά με νιφάδες πίτουρου, καθώς και άλλες φυτικές τροφές, οι οποίες είναι φυσικά πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως τα φασόλια, τα όσπρια, τα φρούτα, τα λαχανικά και οι ξηροί καρποί.

Scroll to Top