Το Νο1 φρούτο που σας βοηθά να ζήσετε περισσότερο, σύμφωνα με το Κλίβελαντ

τροφές

Το μήλο είναι ένα νόστιμο και υγιεινό φρούτο, με ελάχιστες θερμίδες και πολλά θρεπτικά συστατικά. Κάνει καλό στον οργανισμό σας και αξίζει να το εντάξετε στην καθημερινή σας διατροφή.

Το μήλο αποτελεί καλή πηγή φυτικών ινών και βιταμίνης C. Περιέχει επίσης αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη Ε, και πολυφαινόλες, συμβάλλοντας στα πολυάριθμα οφέλη του για την υγεία.
Οι διαλυτές φυτικές ίνες που περιέχει βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης, ενώ οι πολυφαινόλες συνδέονται με τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της πιθανότητας εγκεφαλικού επεισοδίου.

Η κατανάλωση μήλων, κάνει καλό στην καρδιά και στο έντερο, βοηθά στη μείωση του Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) και στο αδυνάτισμα και σας βοηθά να ζήσετε περισσότερο!

Το μήλο

Πιθανώς γνωρίζετε το ρητό «Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα». Και δεν είναι τυχαίο αυτό, γιατί τα μήλα όντως είναι ένα από τα πιο νόστιμα και υγιεινά φρούτα που μπορείτε να φάτε και κάνουν καλό στην υγεία σας.

«Τα μήλα είναι δημοφιλή για διάφορους λόγους» αναφέρει η γνωστή διαιτολόγος Amber Sommer από την Κλινική του Κλίβελαντ και προσθέτει ότι «Είναι εύκολο να τα τρώτε εν κινήσει και έχουν καταπληκτική γεύση. Αλλά αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν είναι ότι η τακτική κατανάλωσή τους με την πάροδο του χρόνου μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία».

Τα μήλα έχουν μόνο περίπου 60 θερμίδες το καθένα, δίνοντάς σας πολλά θρεπτικά στοιχεία για τον αριθμό των θερμίδων. Αποκομίζετε τα περισσότερα οφέλη των μήλων για την υγεία σας όταν τα τρώτε ολόκληρα, ωμά και χωρίς φλούδες. Ο χυμός, ο μηλίτης και η σάλτσα μήλου δεν είναι τόσο υγιεινά, επειδή το μαγείρεμα και η επεξεργασία των μήλων αφαιρούν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.

Τα μήλα είναι πλούσια με θρεπτικά συστατικά, όπως:

  • Αντιοξειδωτικά: Οι φλούδες των μήλων είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, κυρίως σε κερκετίνη. Αυτό το θρεπτικό συστατικό βρίσκεται σε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε χρωστικές ουσίες (πολύχρωμα), συμπεριλαμβανομένων των εσπεριδοειδών, των μούρων, του πράσινου τσαγιού και του κόκκινου κρασιού.
  • Φυτικές ίνες: Τα μήλα αποτελούν καλή πηγή φυτικών ινών, οι οποίες βοηθούν την πέψη.
  • Νερό: Τα μήλα αποτελούνται περίπου κατά 85% από νερό, γεγονός που τα καθιστά ένα ενυδατικό σνακ.

Τα οφέλη του μήλου για την υγεία

Τα οφέλη του μήλου για την υγεία:

  1. Προστατεύει από διαβήτη
  2. Μειώνει τη χοληστερόλη
  3. Μειώνει την αρτηριακή πίεση
  4. Έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες
  5. Κάνει καλό στο έντερο
  6. Βοηθά στο αδυνάτισμα
  7. Σας βοηθά να ζήσετε περισσότερο

1. Προστατεύει από διαβήτη

«Όταν τρώτε ζαχαρούχα, επεξεργασμένα τρόφιμα όπως ντόνατς, η ποσότητα γλυκόζης (σακχάρου) στο αίμα σας ανεβαίνει στα ύψη» λέει η Sommer. «Όταν όμως τρώτε τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη, όπως τα μήλα, διατηρούνται σταθερά τα επίπεδα της γλυκόζης σας» προσθέτει η ίδια.

Τα υψηλά επίπεδα γλυκόζης με την πάροδο του χρόνου μπορεί να οδηγήσουν σε διαβήτη τύπου 2, μια χρόνια πάθηση που επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Τα νέα όμως για τους λάτρεις των μήλων είναι καλά: Μια μελέτη σε περισσότερους από 38.000 ανθρώπους διαπίστωσε ότι όσοι έτρωγαν περισσότερα από ένα μήλο την ημέρα είχαν 28% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 σε σχέση με όσους δεν έτρωγαν καθόλου μήλα.

Τα οφέλη προέρχονται πιθανότατα τόσο από τα αντιοξειδωτικά όσο και από τις φυτικές ίνες των μήλων.

Τα αντιοξειδωτικά μπορεί να προστατεύουν το πάγκρεάς σας από βλάβες. Το πάγκρεάς σας παράγει ινσουλίνη για την απομάκρυνση της γλυκόζης από το αίμα σας, ενώ οι φυτικές ίνες επιβραδύνουν την απορρόφηση της γλυκόζης στην κυκλοφορία του αίματός σας.

2. Μειώνει τη χοληστερόλη

Η υψηλή χοληστερόλη αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, επειδή φράζει τις αρτηρίες σας, περιορίζοντας τη ροή του αίματος προς την καρδιά σας. Αλλά τα αντιοξειδωτικά και οι φυτικές ίνες στα μήλα είναι ένας νικηφόρος συνδυασμός για να βοηθήσουν στη μείωση αυτού του αριθμού. Ο τύπος φυτικών ινών που ξεχωρίζει εδώ είναι η πηκτίνη, η οποία δεσμεύει τη χοληστερόλη στο πεπτικό σας σύστημα και την αποβάλλει.

Πολλαπλές μελέτες σε άτομα με υψηλή χοληστερόλη δείχνουν ότι η κατανάλωση μερικών μήλων την ημέρα μπορεί να μειώσει τα επίπεδα ολικής χοληστερόλης κατά περίπου 5% έως 8%. Αν δεν μπορείτε να φάτε πάνω από ένα μήλο την ημέρα, μπορείτε να αγοράσετε και αποξηραμένα μήλα, χωρίς ζάχαρη. Οι συμμετέχοντες σε μια μελέτη που κατανάλωναν 85 γραμμάρια αποξηραμένων μήλων μείωσαν την ολική χοληστερόλη τους κατά 13% σε έξι μήνες.

3. Μειώνει την αρτηριακή πίεση

Όταν έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση, η δύναμη του αίματος που ρέει μέσα από τα αιμοφόρα αγγεία σας μπορεί να τα βλάψει. Είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που συμβάλλουν στην πρόκληση εγκεφαλικών επεισοδίων και καρδιακών προσβολών. Μια υγιεινή διατροφή είναι ένας τρόπος για την πρόληψη και τη διαχείριση της υψηλής αρτηριακής πίεσης. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση μήλων βοήθησε στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

4. Έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Η φλεγμονή είναι ένας τρόπος με τον οποίο το σώμα μας καταπολεμά τις λοιμώξεις και επουλώνει τους κατεστραμμένους ιστούς. Αλλά η φλεγμονή πρέπει να διαρκεί μόνο για μικρό χρονικό διάστημα. Η συνεχής, μακροχρόνια (χρόνια) φλεγμονή στην πραγματικότητα προκαλεί βλάβες και μπορεί να οδηγήσει σε ασθένειες.

Τα μήλα περιέχουν αντιφλεγμονώδεις ουσίες – κυρίως φυτικές ίνες και κερκετίνη, ένα αντιοξειδωτικό που μειώνει τη φλεγμονή, ειδικά στο αναπνευστικό σας σύστημα. Σύμφωνα με πολλαπλές μελέτες, η κατανάλωση μήλων μειώνει τις c-αντιδρώσες πρωτεΐνες στο αίμα σας, ένα σημάδι ότι η χρόνια φλεγμονή βελτιώνεται.

Επιπλέον, μια μελέτη σε 1.600 νεαρούς ενήλικες έδειξε ότι η κατανάλωση μήλων και αχλαδιών μπορεί να προστατεύει από την ανάπτυξη άσθματος. Άλλες έρευνες επισημαίνουν επίσης τη βελτίωση της λειτουργίας των πνευμόνων σε άτομα που τρώνε μήλα.

5. Κάνει καλό στο έντερο

Η κερκετίνη που υπάρχει στο μήλο σταματά τα επιβλαβή μικρόβια από το να αναπτυχθούν στο έντερό σας, ενώ η πηκτίνη δρα ως πρεβιοτικό (τροφή για τους ωφέλιμους μικροοργανισμούς), προάγοντας την καλή υγεία του εντέρου.

6. Βοηθά στο αδυνάτισμα

«Επειδή τα μήλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και φυτικές ίνες, αποτελούν ένα χορταστικό σνακ», λέει η Sommer, τονίζοντας πως «Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην επιβράδυνση της πέψης, έτσι ώστε να αισθάνεστε χορτάτοι για περισσότερο χρόνο». Και καθώς τα μήλα είναι χαμηλά σε θερμίδες, η επιλογή ενός υγιεινού σνακ όπως τα μήλα αντί για σνακ με περισσότερες θερμίδες, όπως τα μπισκότα ή τα γλυκά, μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε το σωματικό σας βάρος.

7. Σας βοηθά να ζήσετε περισσότερο

Αν τρώτε ένα μήλο την ημέρα, μπορεί να ζήσετε περισσότερο, λέει μια μελέτη. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι συμμετέχοντες που το έκαναν αυτό είχαν 35% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν 15 χρόνια αργότερα.

Η προσθήκη μήλων στη διατροφή σας μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων ή καρκίνου, τις δύο κύριες αιτίες θανάτου. Σε μια μελέτη με σχεδόν 40.000 άτομα, όσοι έτρωγαν μήλα είχαν 13% έως 22% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιακές παθήσεις από εκείνους που παρέλειπαν το φρούτο.

Τα μήλα μπορεί επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου. Η έρευνα δείχνει ότι όσοι τρώνε μήλα έχουν λιγότερες πιθανότητες να νοσήσουν από την ασθένεια. Μια μελέτη σε 77.000 άτομα διαπίστωσε ότι όσοι έτρωγαν τουλάχιστον ένα μήλο την ημέρα είχαν χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του πνεύμονα.

Scroll to Top