Ποιο είναι το πιο υγιεινό τυρί που μπορείτε να φάτε; Έχει χαμηλά λιπαρά και λιγότερο νάτριο

μοτσαρέλα

Όλοι αγαπούν το τυρί, αλλά πολλοί τείνουν να το κόβουν από τη διατροφή τους λόγω των υψηλών επιπέδων κορεσμένων λιπαρών και νατρίου. Δείτε ποιο τυρί μπορείτε να καταναλώνετε άφοβα γιατί έχει εκπληκτικά οφέλη και κάνει καλό στην καρδιά! Το προτείνει κορυφαίος καρδιολόγος.

«Ορισμένες τροφές, όπως αυτές με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και νάτριο, μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου» δήλωσε στο Parade ο Dr. Cheng-Han Chen, καρδιολόγος και ιατρικός διευθυντής του Structural Heart Program στο MemorialCare Sadleback Medical Center. «Αντίθετα, μια διατροφή με βάση τα φυτά, υψηλή σε φυτικές ίνες και χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά μπορεί να είναι ευεργετική για την υγεία της καρδιάς» προσθέτει ο ίδιος.

Αλλά υπάρχουν ακόμα καλά νέα για τους λάτρεις του τυριού. «Το τυρί μπορεί να είναι μέρος μιας υγιεινής διατροφής για όσους θέλουν να προστατέψουν την καρδιά τους» διαβεβαίωσε ο Dr. Cheng-Han Chen, δίνοντας συμβουλές γι’ αυτό που πρέπει να προσέξετε όταν καταναλώνετε τυρί για να μην κάνετε κακό στην καρδιά σας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το τυρί που επιλέγετε δεν πρέπει να είναι «πολύ υψηλό σε κορεσμένα λιπαρά και νάτριο και να καταναλώνεται με μέτρο». Το τυρί είναι καλή πηγή πρωτεϊνών και ασβεστίου, ενώ περιέχει και προβιοτικά που μπορούν να ωφελήσουν την υγεία του εντέρου και του ανοσοποιητικού.

Το τυρί με τα μεγαλύτερα οφέλη για την υγεία

Ο Dr. Cheng-Han Chen σας προτείνει τη φρέσκια μοτσαρέλα που έχει χαμηλότερα κορεσμένα λιπαρά και λιγότερο νάτριο σε σύγκριση με τα άλλα τυριά.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, μία μερίδα 30 γραμμαρίων τυρί μοτσαρέλα περιέχει 6,29 γραμμάρια πρωτεΐνης, 143 mg ασβεστίου, 138 mg νατρίου και 3,94 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών.

«Επειδή η μοτσαρέλα έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο και κορεσμένα λιπαρά, αποτελεί καλύτερη επιλογή από άλλα τυριά» δήλωσε ο Chen. Είναι επίσης υψηλή σε πρωτεΐνες και προάγει την καλή υγεία των οστών με την περιεκτικότητά της σε ασβέστιο.

Ωστόσο, η περιεκτικότητα σε νάτριο μπορεί να διαφέρει μεταξύ των μοτσαρέλων, οπότε φροντίστε να ελέγχετε τη διατροφική ετικέτα πριν την προσθέσετε στο καλάθι σας.

«Είναι καλή ιδέα να αποφεύγετε τα τυριά μοτσαρέλα με πολύ νάτριο, καθώς αυτό μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση, μεταξύ άλλων επιπτώσεων» ανέφερε ο καρδιολόγος.

Όταν εστιάζουμε στην υγεία της καρδιάς, θα πρέπει να αποφεύγουμε ή τουλάχιστον να ελαχιστοποιούμε την κατανάλωση βαριά επεξεργασμένων και βιομηχανοποιημένων τυριών. «Αυτά τείνουν να έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και νάτριο» εξήγησε ο ίδιος.

«Την πρωτεΐνη του τυριού μπορείτε να τη βρείτε στο άπαχο κρέας, ενώ το ασβέστιο μπορείτε να το βρείτε σε τρόφιμα όπως το γιαούρτι, τα φασόλια και τα φυλλώδη λαχανικά» διευκρίνισε ο Dr. Cheng-Han Chen.

Scroll to Top