59χρονη μετά από fillers προσώπου έμεινε με μόνιμες ουλές: «Όλα ξεκίνησαν με ένα πρήξιμο μετά τις ενέσεις»

59χρονη κόντεψε να πεθάνει και παραμορφώθηκε μετά από λάθος σε επέμβαση για fillers: «Βρήκα τον πλαστικό στο facebook»
Προσθέστε το OloYgeia.gr στην Google

Σύνοψη

  • Η 59χρονη Helena Collard εμφάνισε σοβαρή λοίμωξη μετά από ενέσιμα fillers στο πρόσωπο, με αποτέλεσμα να χρειαστεί επείγουσα χειρουργική επέμβαση.
  • Η γυναίκα εμπιστεύτηκε έναν μη αδειοδοτημένο επαγγελματία που βρήκε στο Facebook, χωρίς να προηγηθεί ουσιαστική ιατρική αξιολόγηση.
  • Έντονος πόνος, επιδεινούμενο πρήξιμο και αλλαγές στο χρώμα του δέρματος μετά από fillers αποτελούν προειδοποιητικά σημάδια που απαιτούν άμεση ιατρική αξιολόγηση.
  • Οι ειδικοί τονίζουν ότι τα fillers αποτελούν ιατρικές πράξεις και απαιτούν κατάλληλα εκπαιδευμένους επαγγελματίες και αυστηρή τήρηση των κανόνων ασφάλειας.

Μια αισθητική θεραπεία για τις ρυτίδες εξελίχθηκε σε εφιάλτη για τη Helena Collard, η οποία χρειάστηκε επείγουσα χειρουργική επέμβαση και έμεινε με μόνιμες ουλές. Η ιστορία της αναδεικνύει τους κινδύνους από τη χρήση ενέσιμων fillers χωρίς τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφάλειας.

«Στα 34 χρειάστηκα λίφτινγκ προσώπου λόγω κατάχρησης των fillers» – Η προειδοποίησή της προς τις γυναίκες

Πότε το πρήξιμο μετά τα fillers γίνεται ανησυχητικό

Μια απλή απόφαση για την ανανέωση της εμφάνισής της έφερε τη 59χρονη Helena Collard αντιμέτωπη με μια σοβαρή περιπέτεια υγείας. Η μητέρα από τη Βρετανία παρουσίασε επικίνδυνη λοίμωξη μετά από ενέσιμη αισθητική θεραπεία, με αποτέλεσμα να χρειαστεί νοσηλεία και χειρουργική επέμβαση.

Η περιπέτειά της ξεκίνησε όταν εμπιστεύτηκε έναν επαγγελματία που είχε εντοπίσει στο Facebook. Σήμερα, έχοντας μόνιμες ουλές στο πρόσωπό της, προειδοποιεί όσους σκέφτονται να κάνουν fillers να ελέγχουν προσεκτικά τα προσόντα του ανθρώπου στον οποίο απευθύνονται.

Η ερυθρότητα, το οίδημα, οι μελανιές και ο κνησμός μπορεί να εμφανιστούν μετά την έγχυση δερματικών fillers. Ωστόσο, δεν πρέπει κάθε αντίδραση να θεωρείται φυσιολογική.

Σύμφωνα με το British College of Aesthetic Medicine (BCAM), οι πιθανές επιπλοκές περιλαμβάνουν λοιμώξεις, οζίδια και απόφραξη αιμοφόρων αγγείων.

Η περίπτωση της Helena δείχνει γιατί είναι σημαντικό να μην αγνοούνται συμπτώματα που επιδεινώνονται.

Η ίδια παρατήρησε ότι το πρόσωπό της πρηζόταν ολοένα περισσότερο. Παρότι ενημέρωσε τον επαγγελματία, εκείνος την καθησύχασε λέγοντας ότι επρόκειτο για φυσιολογική αντίδραση.

«Πονούσα, το πρήξιμο χειροτέρευε. Δυσκολευόμουν να φάω, να πιω… Πονούσα πραγματικά πολύ», περιέγραψε στην εκπομπή This Morning του ITV.

Μπορούν τα fillers να σας κάνουν να φαίνεστε μεγαλύτεροι; Δερματολόγοι αποκαλύπτουν πως μπορούν να οδηγήσουν σε ένα «αφύσικο» πρόσωπο

Η λοίμωξη που την οδήγησε στο χειρουργείο

Όταν η κατάσταση έγινε αφόρητη, η 59χρονη πήγε στο νοσοκομείο. Οι γιατροί διαπίστωσαν ότι είχε αναπτύξει κυτταρίτιδα, μια βακτηριακή λοίμωξη του δέρματος και των υποκείμενων ιστών.

Η λοίμωξη αυτή μπορεί να εξελιχθεί σοβαρά εάν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως, καθώς υπάρχει κίνδυνος εξάπλωσής της σε βαθύτερους ιστούς ή στο αίμα.

Η Helena θυμάται μια νύχτα κατά την οποία ένιωθε τόσο άρρωστη ώστε προσπαθούσε απλώς να παραμείνει ξύπνια.

«Δεν αισθανόμουν καθόλου καλά. Το επόμενο πράγμα που θυμάμαι ήταν ότι βρίσκονταν όλοι γύρω μου. Τελικά χρειάστηκε να υποβληθώ σε επείγουσα χειρουργική επέμβαση».

Όπως εξήγησε, οι γιατροί δεν μπορούσαν να διακινδυνεύσουν τη διάλυση του filler και χρειάστηκε να πραγματοποιήσουν τομές στα σημεία όπου είχε γίνει η έγχυση, εξαιτίας της λοίμωξης.

Παρότι επέζησε, η βλάβη άφησε μόνιμα σημάδια στο πρόσωπό της.

Όμορφη 40άρα που μοιάζει 20 χρόνια νεότερη αποκαλύπτει τα μυστικά της: «Βάζω μόνο μια κρέμα»

Η απόφαση που πήρε μέσα σε 24 ώρες

Όλα ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο, όταν η Helena κοίταξε τον εαυτό της στον καθρέφτη και αισθάνθηκε δυσαρεστημένη με τις αλλαγές στην εμφάνισή της.

Είχε χάσει βάρος και θεωρούσε ότι οι ρυτίδες την έκαναν να φαίνεται μεγαλύτερη. Έστειλε μια selfie στον επαγγελματία που βρήκε στο Facebook και την επόμενη ημέρα επισκέφθηκε το σπίτι του.

Δεν προηγήθηκε ουσιαστική ιατρική αξιολόγηση ούτε υπέγραψε κάποιο έγγραφο. Πριν από τις ενέσεις, εφαρμόστηκε μόνο αναισθητική κρέμα.

«Ίσως να ήταν καλύτερα αν το είχα σκεφτεί περισσότερο, αλλά τέλος πάντων… Νιώθω πραγματικά ανόητη. Στην ηλικία μου, θα έπρεπε να ξέρω καλύτερα», παραδέχθηκε.

Φωτογραφία: ITV / This Morning

Τα προειδοποιητικά σημάδια που δεν πρέπει να αγνοούνται

Η αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) επισημαίνει ότι, παρότι τα fillers χρησιμοποιούνται ευρέως, η έγχυσή τους μπορεί να συνοδεύεται από σοβαρές επιπλοκές, ιδιαίτερα όταν υλικό εισέλθει κατά λάθος σε αιμοφόρο αγγείο.

Συμπτώματα που χρειάζονται άμεση ιατρική αξιολόγηση είναι:

  • Έντονος ή ασυνήθιστος πόνος μετά την έγχυση.
  • Πρήξιμο και ερυθρότητα που επιδεινώνονται, ιδιαίτερα όταν το δέρμα είναι θερμό και επώδυνο.
  • Λευκή, γκρίζα ή μπλε απόχρωση του δέρματος κοντά στο σημείο της θεραπείας.
  • Αλλαγές στην όραση ή ξαφνικά νευρολογικά συμπτώματα.
  • Πυρετός, έντονη αδιαθεσία ή σημάδια σοβαρής λοίμωξης.

Οι διεθνείς κατευθυντήριες οδηγίες υπογραμμίζουν ότι η έγκαιρη αναγνώριση των επιπλοκών και η ύπαρξη πρωτοκόλλων επείγουσας αντιμετώπισης αποτελούν βασικές προϋποθέσεις ασφαλούς πρακτικής.

Προειδοποίηση για τα fillers: Υπέρηχοι δείχνουν σοβαρές επιπλοκές από το υαλουρονικό – Ποιο σημείο είναι πιο επικίνδυνο;

«Δεν είναι θεραπείες ομορφιάς, είναι ιατρικές πράξεις»

Η Dr Amiee Vyas, ειδικός στην υγεία του δέρματος, επισήμανε ότι η συγκεκριμένη περίπτωση παρουσίαζε πολλά ανησυχητικά στοιχεία.

«Παρότι αυτές οι θεραπείες βελτιώνουν την ομορφιά, δεν είναι θεραπείες ομορφιάς, είναι ιατρικές πράξεις. Χρησιμοποιούνται βελόνες, πρέπει να υπάρχει γνώση της ανατομίας, της καθαριότητας και ούτω καθεξής».

Σύμφωνα με την ίδια, το κόστος, η ταχύτητα του ραντεβού, η απουσία εγγράφων και η ελλιπής μετέπειτα φροντίδα αποτελούσαν σοβαρές ενδείξεις προβληματικής πρακτικής.

Η σημασία της εξειδικευμένης αντιμετώπισης επιβεβαιώνεται και από επιστημονική δημοσίευση στο Journal of Cosmetic Dermatology, σύμφωνα με την οποία οι αγγειακές επιπλοκές από ορισμένα ενέσιμα υλικά απαιτούν άμεση παρέμβαση για να περιοριστεί ο κίνδυνος νέκρωσης και μόνιμων βλαβών.

Το μήνυμα της 59χρονης μετά την περιπέτειά της

Η Helena κατάφερε να αναρρώσει, αλλά οι ουλές υπενθυμίζουν τις συνέπειες της επιλογής της.

«Κάντε την έρευνά σας, εξετάστε πραγματικά τα πάντα, ελέγξτε αν οι άνθρωποι διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα, ελέγξτε αν κάνουν τα πράγματα με τον σωστό τρόπο».

Μπορούν τα fillers να προκαλέσουν καρκίνο; – Σοκαριστική έρευνα για το υαλουρονικό στα χείλη

Το ουσιαστικό συμπέρασμα είναι ότι η επιλογή επαγγελματία δεν πρέπει να βασίζεται αποκλειστικά σε φωτογραφίες αποτελεσμάτων, διαφημίσεις στα social media ή χαμηλές τιμές. Η κατάλληλη εκπαίδευση, η ενημέρωση για τους κινδύνους και η δυνατότητα αντιμετώπισης επιπλοκών έχουν καθοριστική σημασία.

Αλέξανδρος Παντελάκης

O Αλέξανδρος Παντελάκης είναι αρχισυντάκτης του «Όλο Υγεία». Έχει συνεργαστεί με blog, εφημερίδες και περιοδικά ποικίλης θεματολογίας αποκτώντας σφαιρική εμπειρία σε διάφορα είδη δημοσιογραφικής γραφής. Πιστεύει ότι σήμερα, με την πληθώρα πληροφοριών που μας κατακλύζει, η ανάγκη για αξιόπιστη και τεκμηριωμένη ενημέρωση από έμπιστα Μέσα είναι πιο σημαντική από ποτέ.

Scroll to Top