Πόσο ώριμες πρέπει να είναι οι μπανάνες όταν τις τρώτε για να είναι πιο υγιεινές

μπανάνες

Οι μπανάνες είναι ένα από τα πιο αγαπημένα φρούτα των Ελλήνων. Θεωρείται ότι είναι το τρίτο πιο δημοφιλές φρούτο, μετά τις φράουλες και τα σταφύλια.

Είναι ένα νόστιμο και γευστικό φρούτο και υγιεινό σνακ που το τρώτε στο σπίτι, στο γραφείο ή ακόμη και στο δρόμο.

Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε κάλιο, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες που είναι εξαιρετικά για την υγεία σας.

Επίσης, μειώνουν τα οιδήματα, προστατεύουν από την εμφάνιση διαβήτη τύπου 2, βοηθούν στην απώλεια βάρους, ενισχύουν το νευρικό σύστημα και βοηθούν στην παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων, λόγω του υψηλού επιπέδου βιταμίνης Β6 που περιέχουν.

Γνωρίζατε όμως ότι η ωριμότητα της μπανάνας μπορεί να κάνει τη διαφορά ως προς το πόσο υγιεινή είναι; Η διατροφολόγος Jennifer Walpole αποκαλύπτει ότι υπάρχει η βέλτιστη στιγμή για να φάτε μια μπανάνα, ώστε να αποκομίσετε όσο το δυνατόν περισσότερα οφέλη.

Ποιες μπανάνες είναι πιο υγιεινές και γιατί

Η Jennifer Walpole, μιλώντας στο Express.co.uk, εξήγησε ότι οι πράσινες μπανάνες είναι καλύτερες από τις κίτρινες. Και πρόσθεσε ότι οι πράσινες μπανάνες κάνουν καλό στην υγεία του εντέρου και στην καρδιά.

Ενώ οι ώριμες μπανάνες είναι γνωστές για τη γλυκύτητά τους, οι άγουρες μπανάνες περιέχουν πρεβιοτικές ίνες, οι οποίες υποστηρίζουν το μικροβίωμα του εντέρου. Αυτές οι φιλικές ίνες δρουν σαν τροφή για τα βακτήρια του εντέρου σας, προωθώντας ένα υγιές μικροβίωμα και μια σειρά από οφέλη για την υγεία σας.

Αυτό συμβαίνει επειδή είναι πλούσιες σε ανθεκτικό άμυλο, έναν τύπο πρεβιοτικών ινών που αντιστέκεται στην πέψη στο λεπτό έντερο.

Σύμφωνα με την Jennifer Walpole, το ανθεκτικό άμυλο φτάνει στο παχύ έντερο, όπου τροφοδοτεί την ανάπτυξη ωφέλιμων βακτηρίων όπως τα Bifidobacteria και οι Lactobacillus. Ένα υγιές μικροβίωμα του εντέρου συμβάλλει στην καλύτερη πέψη, στην απορρόφηση θρεπτικών συστατικών και σε ένα ισχυρότερο ανοσοποιητικό σύστημα.

Τα πρεβιοτικά που βρίσκονται στις άγουρες μπανάνες μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση αυτής της ισορροπίας, μειώνοντας ενδεχομένως το φούσκωμα, τη δυσκοιλιότητα και την πεπτική δυσφορία.

«Οι έρευνες δείχνουν ότι ένα υγιές μικροβίωμα του εντέρου μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στην πρόληψη χρόνιων παθήσεων όπως οι καρδιακές παθήσεις και η παχυσαρκία» ανέφερε η διατροφολόγος. Και πρόσθεσε: «Ενσωματώνοντας άγουρες μπανάνες στη διατροφή σας, επενδύετε ενδεχομένως στη μακροπρόθεσμη υγεία σας».

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένοι άνθρωποι έχουν αναφέρει πεπτικά προβλήματα από την κατανάλωση πράσινων μπανανών, συμπεριλαμβανομένων συμπτωμάτων όπως φούσκωμα, αέρια και δυσκοιλιότητα.

Τρόποι για να γίνουν οι άγουρες μπανάνες πιο νόστιμες

Μπορεί επίσης οι πράσινες μπανάνες να μην είναι τόσο νόστιμες, ωστόσο, η Jennifer λέει ότι υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπίσετε αυτό το ζήτημα.

«Οι άγουρες μπανάνες μπορεί να μην είναι τόσο γλυκές όσο οι ώριμες, αλλά μπορείτε να τις απολαύσετε με διάφορους τρόπους» δήλωσε η ίδια.

Για παράδειγμα, δοκιμάστε να τις προσθέσετε σε smoothies ή να τις χρησιμοποιήσετε στη ζαχαροπλαστική για μια φυσικά γλυκιά γεύση ή ακόμη και να τις ψήσετε.

Ένα άλλο όφελος της μπανάνας για την υγεία, είτε είναι ώριμη είτε άγουρη, είναι ότι είναι πλούσια σε κάλιο. Η Jennifer πρόσθεσε ότι το κάλιο λειτουργεί ως φυσικό αντίβαρο στο νάτριο, βοηθώντας στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Τα επαρκή επίπεδα καλίου εξασφαλίζουν επίσης τη σωστή λειτουργία των μυών, μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης κράμπας και κόπωσης και βελτιώνοντας την απόδοση κατά την άσκηση.

Scroll to Top