Το αρχαίο μπαχαρικό που ρίχνει την πίεση και τη χοληστερόλη – Προστατεύει από καρδιαγγειακές παθήσεις

μπαχαρικό

Είναι ένα μπαχαρικό που χρησιμοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια σε πολλά μέρη του κόσμου. Στην αρχαία Ελλάδα ήταν γνωστό για τις αντιμικροβιακές του ιδιότητες, ενώ σήμερα αποτελεί βασικό στοιχείο πολλών πιάτων. Δίνει μια ιδιαίτερα πικάντικη γεύση στις συνταγές και παράλληλα προστατεύει τον οργανισμό σας από διάφορες παθήσεις.

Το αρχαίο μπαχαρικό χρησιμοποιείται σήμερα ωμό, μαγειρεμένο ή σε μορφή σκόνης. Κάποιοι λατρεύουν την έντονη γεύση του και το συνδυάζουν με πολλά τρόφιμα. Εκτός όμως από το γαστρονομικό κομμάτι, το μπαχαρικό αυτό θωρακίζει τον οργανισμό απέναντι σε ασθένειες.

Το σκόρδο μειώνει την αρτηριακή πίεση; Τι απαντά ειδικός από το Κλίβελαντ

Είναι γνωστό ότι κάνει καλό στην καρδιά. Μειώνει την αρτηριακή πίεση και προστατεύει από την αύξηση της «κακής» LDL χοληστερόλης. Παράλληλα βοηθά στην πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου, καθώς περιέχει συστατικά με αντικαρκινική δράση, ενώ έρευνες έχουν δείξει πως είναι και αφροδισιακό, αυξάνοντας τη σεξουαλική επιθυμία.

Το αρχαίο μπαχαρικό: Σκόρδο

Ποιος δεν γνωρίζει το σκόρδο με τη χαρακτηριστική έντονη οσμή και την πικάντικη γεύση. Ποιος μπορεί να πει όχι στο αγαπημένο τζατζίκι; Στο σκορδόψωμο ή στην ιταλική συνταγή της μακαρονάδας με σάλτσα πέστο; Το πικάντικο αυτό μπαχαρικό δίνει απίστευτη γεύση στα πιάτα αλλά κάνει καλό και στην υγεία σας.

Τα οφέλη του σκόρδου για την υγεία:

  1. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
  2. Μειώνει τη χοληστερόλη
  3. Ρίχνει την πίεση
  4. Βοηθά στον έλεγχο του σακχάρου
  5. Κάνει καλό στο έντερο

1. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Η χρόνια φλεγμονή μπορεί να βλάψει το ανοσοποιητικό σας σύστημα μειώνοντας τον αριθμό των λευκών αιμοσφαιρίων σας. Μελέτες που διερευνούν τις επιδράσεις του σκόρδου έχουν διαπιστώσει ότι βοηθά στη μείωση της συστηματικής φλεγμονής και στην αποκατάσταση των επιπέδων των λευκών αιμοσφαιρίων. Αυτό αναφέρει και μία μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Clinical and Translational Research. Η μελέτη δίνει έμφαση στην αλλικίνη, μια ένωση που περιέχει θείο και βρίσκεται σε τροφές, όπως τα κρεμμύδια, το σχοινόπρασο και το σκόρδο και η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Επιπλέον, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Trends in Food Science & Technology διαπίστωσε ότι, χάρη στις οργανοθειούχες ενώσεις του, το σκόρδο μπορεί να έχει αντιιική δράση. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το σκόρδο βοηθά στην αποτροπή της εισόδου και του πολλαπλασιασμού των ιών στα κύτταρά μας.

2. Μειώνει τη χοληστερόλη

Η διαχείριση των επιπέδων της χοληστερόλης σας είναι σημαντική, επειδή η υψηλή χοληστερόλη αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου, σύμφωνα με το Αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων. Το σκόρδο μπορεί επίσης να βελτιώσει τα επίπεδα χοληστερόλης, ιδιαίτερα σε όσους έχουν υψηλή χοληστερόλη ή διαβήτη, διαπιστώνει μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Antioxidants.

Ποιοι δεν πρέπει να τρώνε σκόρδο – Θα θέσουν σε κίνδυνο την υγεία τους

3. Ρίχνει την πίεση

Ο αντίκτυπος του σκόρδου στην υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος, μαζί με τη δυνατότητά του να μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης, μπορεί επίσης να μειώσει την αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με την προαναφερθείσα μελέτη στο Antioxidants. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το σκόρδο μπορεί να μειώσει τόσο τη συστολική όσο και τη διαστολική αρτηριακή πίεση σε άτομα με μεταβολικό σύνδρομο – μια ομάδα καταστάσεων υγείας που αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου και διαβήτη.

4. Βοηθά στον έλεγχο του σακχάρου

Το σκόρδο μπορεί επίσης να βοηθήσει στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, ιδίως σε άτομα με διαβήτη. Μια μελέτη στο περιοδικό Primary Care Diabetes διαπίστωσε ότι το σκόρδο ήταν πιο αποτελεσματικό από το εικονικό φάρμακο στη μείωση της γλυκόζης αίματος νηστείας και των επιπέδων αιμοσφαιρίνης A1C σε άτομα με διαβήτη. Τα επίπεδα γλυκόζης αίματος νηστείας μειώθηκαν σχεδόν κατά 11 mg/dL και η A1C μειώθηκε κατά περίπου 0,6 mg/dL – και οι δύο σημαντικές βελτιώσεις.

5. Κάνει καλό στο έντερο

Μπορεί να έχετε ακούσει για τα προβιοτικά-ζωντανά βακτήρια που υποστηρίζουν την υγεία του εντέρου σας-αλλά μην υποτιμάτε τη δύναμη των πρεβιοτικών. Τα πρεβιοτικά τροφοδοτούν τα υγιή βακτήρια στο έντερό σας και το σκόρδο είναι μια καλή πηγή τους. Ωστόσο, το σκόρδο δεν είναι φιλικό προς το γαστρεντερικό σύστημα όλων. Το σκόρδο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτάνες, οπότε μπορεί να προκαλέσει πεπτικά συμπτώματα όπως αέρια και φούσκωμα σε άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Άλλα οφέλη του σκόρδου

Το σκόρδο είναι επίσης πηγή αντιοξειδωτικών. Τα αντιοξειδωτικά στο σκόρδο μπορεί να μειώσουν τη νευροφλεγμονή και να υποστηρίξουν την υγιή λειτουργία του εγκεφάλου, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Experimental and Therapeutic Medicine.

Επιπλέον, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrients διαπίστωσε ότι οι ηλικιωμένοι Κινέζοι που κατανάλωναν σκόρδο ζούσαν περισσότερο από εκείνους που δεν κατανάλωναν σκόρδο, ενώ έρευνες έχουν δείξει πως είναι και αφροδισιακό, αυξάνοντας τη σεξουαλική επιθυμία.

Scroll to Top