Τα 5 ροφήματα που κάνουν καλό στο έντερο και καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα

ροφήματα

Η δυσκοιλιότητα είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα πεπτικά προβλήματα. Τα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν ατελείς κενώσεις, αίσθημα πίεσης και δυσφορίας και επώδυνες κινήσεις του εντέρου.

Οι ασθενείς με δυσκοιλιότητα αναφέρουν λιγότερες από 3 κενώσεις ανά εβδομάδα, σκληρά κόπρανα και αίσθηση ατελούς κένωσης  (μικρή ποσότητα κοπράνων).

Κάθε άνθρωπος, βέβαια, έχει τον δικό του κύκλο κινήσεων του εντέρου. Κάποιοι άνθρωποι πηγαίνουν στην τουαλέτα μία φορά την ημέρα, μία φορά κάθε δεύτερη μέρα, ενώ όσοι έχουν 1-3 κενώσεις κάθε εβδομάδα, πρέπει να απευθυνθούν σε έναν ιατρό και να αλλάξουν τη διατροφή και τον τρόπο ζωής.

Ένοχοι για τη δυσκοιλιότητα είναι οι χαμηλές φυτικές ίνες στη διατροφή σας, η κατανάλωση πολλών γαλακτοκομικών προϊόντων, η αφυδάτωση, το στρες και ορισμένα φάρμακα. Ευτυχώς, υπάρχουν πολλά ροφήματα στα οποία μπορείτε να βασιστείτε -εκτός από τον καφέ- και τα οποία κάνουν καλό στο έντερο και σας βοηθούν να πηγαίνετε πιο συχνά στην τουαλέτα.

Τα 5 ροφήματα που καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα:

  1. Χυμός δαμάσκηνου
  2. Χυμός μήλου
  3. Χυμός αχλαδιού
  4. Λεμόνι και νερό
  5. Κεφίρ

1. Χυμός δαμάσκηνου

Αυτός ο χυμός είναι μία από τις πιο δημοφιλείς φυσικές θεραπείες για τη δυσκοιλιότητα. Τα δαμάσκηνα είναι γλυκά και νόστιμα. Επιπλέον, είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά, όπως σίδηρο, κάλιο και βιταμίνες A, C, K και B6.

Το πιο σημαντικό είναι ότι τα δαμάσκηνα περιέχουν μεγάλη ποσότητα σορβιτόλης που τα κάνει να λειτουργούν ως φυσικό καθαρτικό. Τα δαμάσκηνα έχουν επίσης πολλές φυτικές ίνες που βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Critical Reviews in Food Science and Nutrition, τα αποξηραμένα δαμάσκηνα και ο χυμός δαμάσκηνου μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας και μπορεί ακόμη και να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου. Η μελέτη δείχνει επίσης ότι τα δαμάσκηνα μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας, του διαβήτη και των συνδεόμενων καρδιαγγειακών παθήσεων.

2. Χυμός μήλου

Αν το δαμάσκηνο δεν σας αρέσει, έχετε κι άλλες επιλογές για να καταπολεμήσετε τη δυσκοιλιότητα. Ο χυμός μήλου είναι ακόμη ένα σούπερ ρόφημα που κάνει καλό στο έντερο και βοηθά τόσο τους ενήλικες όσο και τα παιδιά.

Και ο χυμός μήλου περιέχει σορβιτόλη – την ίδια αλκοόλη ζάχαρης που βρίσκεται μέσα στα δαμάσκηνα και βοηθά στην τόνωση των κινήσεων του εντέρου και στην ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα.

Τα μήλα έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας, ειδικά αν αυτή συνδέεται με την αφυδάτωση. Τα μήλα περιέχουν επίσης μια φυτική ίνα που ονομάζεται πηκτίνη, η οποία είναι μια διαλυτή ίνα που μπορεί να βοηθήσει στην υποστήριξη της υγείας του πεπτικού συστήματος και να προάγει τις τακτικές κινήσεις του εντέρου. Δυστυχώς, οι περισσότεροι χυμοί μήλου στα ράφια των καταστημάτων φιλτράρουν αυτή την ίνα. Αλλά αν έχετε αποχυμωτή ή μπλέντερ στο σπίτι, μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας χυμό μήλου και να προσπαθήσετε να διατηρήσετε κάποιες από τις φυτικές ίνες στο χυμό σας.

3. Χυμός αχλαδιού

Ο χυμός αχλαδιού είναι παρόμοιος με τον χυμό μήλου όσον αφορά τη γεύση. Ωστόσο, υπάρχει μια μεγάλη διαφορά: ο χυμός αχλαδιού είναι στην πραγματικότητα υψηλότερος σε σορβιτόλη σε σύγκριση με τον χυμό μήλου.

Η σορβιτόλη αντιμετωπίζει τη δυσκοιλιότητα, καθώς βοηθά να μαλακώσουν τα κόπρανα και να διεγείρουν την κίνησή τους. Δεδομένου ότι η δυσκοιλιότητα συνδέεται συχνά με την έλλειψη υγρών στο σώμα και τα ξηρά κόπρανα, η σορβιτόλη βοηθά στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος διπλά. Η μελέτη υποδηλώνει ότι, όταν συνδυάζονται με μια υγιή πρόσληψη φυτικών ινών, τα αχλάδια μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα και ακόμη και στην προώθηση της υγείας του πεπτικού συστήματος.

Τα αχλάδια είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή θρεπτικών συστατικών, με υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών, φυλλικού οξέος, βιταμίνης C, χαλκού και καλίου. Είναι σημαντικό να μην το παρακάνετε, όμως, και να αποφύγετε να πιείτε μια ολόκληρη κανάτα χυμό αχλαδιού. Η υψηλή κατανάλωση σορβιτόλης μπορεί να προκαλέσει ανισορροπίες υγρών και ηλεκτρολυτών, γι’ αυτό είναι καλύτερο να καταναλώνετε τον χυμό με μέτρο. Ένα ποτήρι είναι αρκετό.

4. Λεμόνι και νερό

Μερικές φορές, ένα απλό, ψηλό ποτήρι νερό με μια πρέζα λεμόνι είναι αρκετό για να διεγείρει την κίνηση του εντέρου. Η ενυδάτωση είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της ισορροπίας των υγρών στο σώμα, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του πεπτικού συστήματος. Το νερό συμβάλλει στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας, καθώς μαλακώνει τα κόπρανα, βοηθώντας τα να κινούνται πιο εύκολα μέσω του εντέρου.

Πέρα από όλα τα πλεονεκτήματα του πόσιμου νερού, η προσθήκη λίγου λεμονιού σε αυτό ενισχύει τα οφέλη του. «Ενώ το πόσιμο νερό μπορεί να μας βοηθήσει να πετύχουμε τους στόχους ενυδάτωσής μας, το έγχυμα του νερού με λεμόνι είναι μια πολύ απλή, γρήγορη εργασία που ενισχύει τη λειτουργία του ίδιου του νερού», δήλωσε στη Vogue η γνωστή διαιτολόγος Kylie Bensley.

Αν ξεκινήσετε τη μέρα σας με ένα ποτήρι νερό με λεμόνι, μπορεί να βοηθήσει στην τόνωση του πεπτικού σας συστήματος και στην προώθηση της υγείας του μικροβιώματος του εντέρου. Το νερό με λεμόνι βοηθάει στην κίνηση των πραγμάτων και φέρνει νερό στο έντερο και το παχύ έντερο, καταπραΰνοντας τη δυσκοιλιότητα. Τα αντιοξειδωτικά και η βιταμίνη C στα λεμόνια μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος. Η Bensley συνιστά να πίνετε νερό με λεμόνι σε θερμοκρασία δωματίου για μέγιστα οφέλη.

5. Κεφίρ

Έχετε σκεφτεί να προσθέσετε κεφίρ στη διατροφή σας; Το κεφίρ είναι ένα ρόφημα γάλακτος που έχει υποστεί ζύμωση και είναι γεμάτο προβιοτικά και θρεπτικά συστατικά. Σκεφτείτε το σαν υγρό γιαούρτι, μόνο που το κεφίρ θεωρείται ανώτερο από το γιαούρτι, επειδή περιέχει μεγαλύτερη ποικιλία προβιοτικών και είναι χαμηλό σε λακτόζη, κάτι που αποτελεί κέρδος για τους ανθρώπους που πάσχουν από δυσανεξία στη λακτόζη.

Το πεπτικό σας σύστημα βρίθει μικροοργανισμών και βακτηρίων που βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του. Συχνά αποκαλούμενο μικροβίωμα του εντέρου, αυτό το σύστημα είναι μια λεπτή ισορροπία χρήσιμων και επιβλαβών βακτηρίων που εργάζονται για να μετατρέψουν την τροφή σε θρεπτικά συστατικά για το σώμα σας. Αν η ισορροπία χαλάσει, τα «κακά» βακτήρια αναλαμβάνουν την εξουσία, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει πεπτικές διαταραχές όπως αέρια, φούσκωμα, κράμπες, διάρροια και δυσκοιλιότητα. Τα προβιοτικά βοηθούν να διατηρούνται αυτά τα επιβλαβή βακτήρια υπό έλεγχο και το μικροβίωμα του εντέρου σας ισορροπημένο.

Το κεφίρ θεωρείται «υπερτροφή» επειδή είναι μια δύναμη βιταμινών, μετάλλων και θρεπτικών συστατικών, καθώς περιέχει πρωτεΐνες, ασβέστιο, μαγνήσιο και βιταμίνες Β2, Β12 και D. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά βοηθούν στην υποστήριξη της υγείας των οστών και των μυών, στην εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα και καταπολεμούν το στρες και τη δυσκοιλιότητα.

Scroll to Top