Οι 3 απλοί τρόποι για να γίνεις πετυχημένος στη δουλειά σύμφωνα με ειδικό από το Stanford

δουλειά

Δεν χρειάζεται να είστε Διευθύνων Σύμβουλος, ή ακόμα και διευθυντής, για να έχετε επιρροή στους συναδέλφους σας στο γραφείο και να αναδείξτε το ταλέντο σας στη δουλειά.

Το να κάνετε τους συναδέλφους σας να ακούσουν και να υποστηρίξουν τις ιδέες σας συνοψίζονται σε τρεις μόνο τεχνικές συναισθηματικής νοημοσύνης, λέει ο λέκτορας και ειδικός επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Στάνφορντ Ματ Άμπρααμς.

Αυτές μπορούν να σας βοηθήσουν να δείξετε στους συναδέλφους και τα αφεντικά σας ότι έχετε δυνατές ιδέες, να δημιουργήσετε ουσιαστικές σχέσεις στον εργασιακό σας χώρο, να βελτιώσετε τις δεξιότητές σας στην εργασία και ίσως ακόμη και να σας προσφέρουν προαγωγή, λέει.

Η συμβουλή είναι επίκαιρη, προσθέτει ο Abrahams: Η υβριδική και η απομακρυσμένη εργασία σημαίνει ότι οι περισσότεροι υπάλληλοι της Gen Z χαμηλής και μεσαίας βαθμίδας και οι millennial εργαζόμενοι παιρνούν λιγότερο χρόνο με τα αφεντικά τους.

«Οι καριέρες είναι πολύ διαφορετικές τώρα… τα πράγματα είναι πιο απομακρυσμένα και εικονικά, επομένως δεν έρχεσαι τόσο πολύ κοντά με άλλους ανθρώπους», λέει ο Abrahams στο CNBC Make It. «Πραγματικά χαράζετε τον δικό σας τρόπο και πρέπει να κάνετε τους άλλους να υποστηρίξουν τουλάχιστον, αν όχι να ακολουθήσουν, τα πράγματα που προσπαθείτε να κάνετε».

Οι τρεις συστάσεις του είναι απλές και μπορούν να εφαρμοστούν είτε εργάζεστε στο γραφείο είτε εξ αποστάσεως:

Μάθετε πώς να είστε χρήσιμοι

Πρώτον: Παρατηρήστε τη δυναμική του γραφείου σας. Μπορείτε συνήθως να κοιτάξετε στο διαδίκτυο ή να ελέγξετε με το τμήμα προσωπικού για να καταλάβετε σε τι δουλεύουν διαφορετικές ομάδες και ποιος αναφέρει τι και σε ποιον διευθυντή.

Στη συνέχεια, βρείτε ένα «σημείο μόχλευσης» – έναν τρόπο για να μείνετε προσηλωμένοι σε αυτή τη δομή, λέει ο Abrahams. Εάν υπάρχουν ορισμένες εργασίες που δεν τους αρέσει να κάνουν οι άνθρωποι, μπορείτε να αναλάβετε εσείς το ρόλο αυτό και να τις διεκπεραιώσετε.

Μπορείτε να κρατήσετε εθελοντικά σημειώσεις κατά τη διάρκεια των συναντήσεων, για παράδειγμα, κάτι που ενθαρρύνει τα άλλα άτομα στην αίθουσα να κατευθύνουν την προσοχή τους σε εσάς. «Θα θέλουν να σιγουρευτούν ότι καταγράφεις τα πράγματα σωστά και θα έχεις την ευκαιρία να κάνεις ερωτήσεις σε άλλους», λέει ο Abrahams.

Θα μπορούσατε να εμπλακείτε στον προγραμματισμό εκδηλώσεων γραφείου ή να καταρτίσετε ένα έγγραφο της Google που σας βοηθά να κρατάτε την ομάδα σας οργανωμένη. Εάν ένα άτομο διευθύνει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας και έχετε σχετική εμπειρία, προσφερθείτε εθελοντικά για να βοηθήσετε με αναρτήσεις ή να δημιουργήσετε βίντεο.

Ξαφνικά ο ρόλος που έχεις- ένας κοινωνικός ρόλος που δεν αρέσει σε πολλούς ανθρώπους – σου δίνει πρόσβαση και επιρροή, λέει ο Abrahams.

Μάθετε από τους άλλους

Κάθε φορά που βρίσκεστε σε ένα δωμάτιο με άτομα που συνήθως δεν συνεργάζονται, έχετε την ευκαιρία να δημιουργήσετε νέες σχέσεις.

Εάν αφιερώνετε λεπτά σε μια σύσκεψη, για παράδειγμα, μπορείτε να ακούσετε πώς αυτή η ομάδα κάνει brain storming, επιλέγει και εφαρμόζει στην πράξη νέες ιδέες. Μπορείτε να εντοπίσετε άτομα που σκέφτονται παρόμοια με εσάς ή μπορούν να σας βοηθήσουν στην εργασία σας. Ίσως ακόμη και να μπορέσετε να συνδεθείτε με έναν ανώτερο που θα ήταν πρόθυμος να πιει έναν καφέ μπορεί να σας δώσει τις συμβουλές του.

Μην αντιμετωπίζετε τις σχέσεις σας ως συναλλαγές, συμβουλεύει ο Abrahams. Αναζητήστε άτομα με τα οποία συνδέεστε φυσικά και τα οποία σέβονται οι άλλοι συνάδελφοί σας.

«Τσεκάρετε με τους ανθρώπους και ακούστε τους πραγματικά όταν σας έχουν κάτι να σας πουν», λέει ο Abrahams. «Δεν λέω να είσαι χειριστικός. Εστιάστε στα πράγματα που σας ενδιαφέρουν. Αυτά είναι τα πράγματα που, νομίζω, μπορούν να κάνουν τη διαφορά».

Υποστηρίξτε ο ένας τις ιδέες του άλλου

Μόλις δημιουργήσετε ισχυρές επαγγελματικές σχέσεις, μάθετε πώς μπορείτε να συνεργαστείτε για κοινούς στόχους. Ο Abrahams το αποκαλεί «ευθυγράμμιση» με άλλους.

Το επόμενο βήμα, λέει, είναι η «ενίσχυση». Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι υποστηρίζουμε ο ένας τις ιδέες του άλλου: Όταν κάποιος έχει μια καλή ιδέα σε μια συνάντηση, για παράδειγμα, πείτε γιατί πιστεύετε ότι είναι ενδιαφέρουσα ή ωφέλιμη για την αποστολή της εταιρείας.

Μπορείτε επίσης να κάνετε τις δικές σας ιδέες να έχουν μεγαλύτερη επιρροή σημειώνοντας πώς οι συνάδελφοί σας βοήθησαν στη διαμόρφωση τους, λέει ο Abrahams: «Η Sally, ο Joe και εγώ εργαζόμαστε πάνω σε κάτι που πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να λύσει ένα πρόβλημα» είναι συχνά πιο επιδραστικό από το να λέμε ότι η ιδέα προήλθε μόνο από σας. Δείχνει ότι έχετε τσεκάρει και συγκεντρώσει υποστήριξη για αυτό και καταλαβαίνετε πώς να κάνετε τα πράγματα με τον τρόπο που λειτουργεί εταιρείας σας, σημειώνει.

Το να αποδίδετε συνεχώς πιστώσεις στους συμπαίκτες σας βοηθάει τους ανθρώπους να σας ακούσουν και μπορεί να κάνει άλλους συναδέλφους πιο πιθανό να ζητήσουν τη γνώμη σας ή να σας συμπεριλάβουν σε έργα. «Δεν υπάρχει τίποτα πιο ισχυρό», λέει ο Abrahams.

Μάνος Σιγανός

Ο Μάνος Σιγανός είναι δημοσιογράφος υγείας με πολυετή πείρα στο εν λόγω ρεπορτάζ. Έχει σπουδάσει δημοσιογραφία, ενώ είναι πτυχιούχος Ευρωπαϊκού πολιτισμού (Β.Α) και έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στις ανθρωπιστικές επιστήμες (Μ.Α). Μετά την επαγγελματική του σταδιοδρομία στα περιοδικά εισήλθε στον Digital κόσμο και έκανε σεμινάρια για τα social media. Έχει εργαστεί ως αρχισυντάκτης στα περιοδικά Vita, Prevention, Menshealth και ως δημοσιογράφος υγείας στα περιοδικά Woman’s Health και ΕΓΩ. Έχει επίσης εργαστεί στις ιστοσελίδες pathfinder.gr, dailypharmanews.gr, liveit.gr, worldsecrets.gr, καθώς και στις ιστοσελίδες των περιοδικών που εργάστηκε.

Scroll to Top