Η ελληνική τροφή που βελτιώνει τη διάθεση, δυναμώνει τα οστά και βοηθάει στο αδυνάτισμα

τροφή γιαούρτι

Είναι μια τροφή που θα τη βρείτε με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά ή χωρίς λιπαρά. Στην περίπτωση αυτή, μάλιστα, δεν μας προσφέρει πολλές θερμίδες. Δείτε που κάνει καλό.

Μπορεί να είναι χρήσιμο όταν κάνουμε δίαιτα ή όταν θέλουμε κάποιο σνακ. Ταιριάζει με φρούτα και μέλι. Χρησιμοποιείται ακόμη και ως συστατικό σε πολλές συνταγές. Εκτός από απίθανη γεύση έχει και πολλά οφέλη για την υγεία μας.

Τι είναι το ελληνικό γιαούρτι;

Το ελληνικό γιαούρτι παρασκευάζεται από αγελαδινό γάλα που στραγγίζεται για την αφαίρεση του ορού γάλακτος, αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια πιο παχύρρευστη σύσταση σε σύγκριση με τα άλλα είδη. Έχει επίσης μια πιο πυκνή γεύση και μπορεί συχνά να χρησιμοποιηθεί ως πιο υγιεινό υποκατάστατο της μαγιονέζας και της κρέμας γάλακτος. Διαθέσιμο ως πλήρες, με μειωμένα λιπαρά και χωρίς λιπαρά, το ελληνικό γιαούρτι μπορεί να αγοραστεί σκέτο ή με φρούτα.

Τα 6 σημαντικότερα οφέλη του ελληνικού γιαουρτιού για την υγεία

  1. Μπορεί να υποστηρίξει την υγεία των οστών
  2. Μπορεί να υποστηρίξει την υγεία του εντέρου
  3. Βοηθάει στην αποκατάσταση των μυών μετά την άσκηση
  4. Συμβάλει σε ένα υγιές σωματικό βάρος
  5. Μπορεί να ωφελήσει την υγεία της καρδιάς
  6. Μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση

1. Μπορεί να υποστηρίξει την υγεία των οστών

Το ελληνικό γιαούρτι είναι μια καλή πηγή ασβεστίου, μαγνησίου και φωσφόρου – μέταλλα απαραίτητα για την υγεία των οστών. Πράγματι, μελέτες δείχνουν ότι οι δίαιτες που περιλαμβάνουν τρόφιμα, όπως το γιαούρτι, μπορεί να υποστηρίξουν την οστική πυκνότητα.

Όταν συνδυάζεται με αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως ένα πρόγραμμα άσκησης με αντιστάσεις, το γιαούρτι μπορεί να βοηθήσει στη στήριξη της οστικής δύναμης.

2. Μπορεί να υποστηρίξει την υγεία του εντέρου

Το γιαούρτι «περιέχει ζωντανές καλλιέργειες», παρέχει δηλαδή  ευεργετικά βακτήρια γνωστά ως προβιοτικά, τα οποία όταν καταναλώνονται τακτικά μπορεί να υποστηρίξουν την υγεία του εντέρου.

Αυτό οφείλεται στο ότι η τακτική συμπερίληψη τροφίμων που έχουν υποστεί ζύμωση, συμπεριλαμβανομένου του γιαουρτιού, φαίνεται να αυξάνει τη μικροβιακή χλωρίδα του εντέρου. Ωστόσο, φροντίστε να επιλέξετε γιαούρτι χωρίς ζάχαρη, επειδή η ζάχαρη μπορεί να έχει επιζήμια επίδραση στα βακτήρια του εντέρου σας.

3. Βοηθάει στην αποκατάσταση των μυών μετά την άσκηση

Η υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες του ελληνικού γιαουρτιού το καθιστά ιδανικό σνακ μετά την άσκηση ή συστατικό ενός γεύματος.

Η βιοδιαθέσιμη πρωτεΐνη μπορεί να προάγει την επιδιόρθωση και την αποκατάσταση των μυών, ειδικά για όσους συμμετέχουν στην προπόνηση με αντιστάσεις.

4. Συμβάλει σε ένα υγιές σωματικό βάρος

Όντας πλούσιο σε πρωτεΐνη και ασβέστιο, το ελληνικό γιαούρτι μπορεί να σας βοηθήσει να νιώθετε πιο ικανοποιημένοι μετά το φαγητό. Αυτό συμβαίνει επειδή αυτός ο συνδυασμός θρεπτικών συστατικών βοηθά στην αύξηση των επιπέδων των ορμονών που καταστέλλουν την όρεξη.

Η ένταξη του γιαουρτιού στη διατροφή σας σχετίζεται επίσης με χαμηλότερο σωματικό βάρος, ποσοστό σωματικού λίπους και περιφέρεια μέσης.

5. Μπορεί να ωφελήσει την υγεία της καρδιάς

Η ένταξη του γιαουρτιού στη διατροφή σας μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των παραγόντων καρδιαγγειακού κινδύνου, όπως η αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, τα ευρήματα είναι ανάμικτα και χρειάζεται περισσότερη έρευνα.

6. Μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση

Μελέτες δείχνουν ότι μια μερίδα γιαουρτιού (100 γραμμάρια) καθημερινά μπορεί να είναι ευεργετική για τη διάθεση σας. Αυτό είναι πιθανό να οφείλεται στη σχέση μεταξύ των ευεργετικών βακτηρίων στο έντερο μας και του ρόλου που παίζουν στην παραγωγή νευροδιαβιβαστών, όπως η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη.

Μάνος Σιγανός

Ο Μάνος Σιγανός είναι δημοσιογράφος υγείας με πολυετή πείρα στο εν λόγω ρεπορτάζ. Έχει σπουδάσει δημοσιογραφία, ενώ είναι πτυχιούχος Ευρωπαϊκού πολιτισμού (Β.Α) και έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στις ανθρωπιστικές επιστήμες (Μ.Α). Μετά την επαγγελματική του σταδιοδρομία στα περιοδικά εισήλθε στον Digital κόσμο και έκανε σεμινάρια για τα social media. Έχει εργαστεί ως αρχισυντάκτης στα περιοδικά Vita, Prevention, Menshealth και ως δημοσιογράφος υγείας στα περιοδικά Woman’s Health και ΕΓΩ. Έχει επίσης εργαστεί στις ιστοσελίδες pathfinder.gr, dailypharmanews.gr, liveit.gr, worldsecrets.gr, καθώς και στις ιστοσελίδες των περιοδικών που εργάστηκε.

Scroll to Top