Το Νο1 φρούτο που χαρίζει υγιές δέρμα και προλαμβάνει την εκφύλιση ωχράς κηλίδας

πλένετε φρούτα και λαχανικά, τρόφιμα, φρούτο

Είναι ένα από τα πιο δροσιστικά φρούτα και αποτελεί μία καλή πηγή αντιοξειδωτικών και θρεπτικών συστατικών. Το καλοκαιρινό αυτό φρούτο έχει την ιδιότητα να προλαμβάνει διάφορες παθήσεις και κάνει καλό στον οργανισμό σας.

Το φρούτο αυτό ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, σας προστατεύει από μολύνσεις και με την αντιοξειδωτική του δράση επιβραδύνει τη διαδικασία της γήρανσης. Επιπλέον, περιέχει βιταμίνες που είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του μεταβολισμού και έχει ρόλο-κλειδί στην εγκεφαλική λειτουργία και την ψυχική σας ισορροπία.

Είναι ένα φρούτο που σας ενυδατώνει γιατί περιέχει μεγάλη ποσότητα νερού, είναι αναζωογονητικό, ζουμερό και γλυκό. Περιέχει πολύ λίγες θερμίδες και πολλοί το θεωρούν ως την τέλεια απόλαυση για να ξεδιψάσουν.

Καρπούζι

Το καρπούζι με την έντονη κόκκινη σάρκα του είναι ένα μεγάλο φρούτο, γνωστό ως Citrullus lanatus. Προέρχεται από τη νότια Αφρική και ανήκει στην ίδια οικογένεια με τα πεπόνια, τα κολοκυθάκια, τις κολοκύθες και τα αγγούρια. Υπάρχουν 5 κοινές ποικιλίες καρπουζιού: με σπόρους, χωρίς σπόρους, μίνι, κίτρινο και πορτοκαλί.

Ακολουθούν τα 10 οφέλη του καρπουζιού για την υγεία:

  1. Σας ενυδατώνει
  2. Είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά
  3. Έχει αντικαρκινικές επιδράσεις
  4. Κάνει καλό στην καρδιά
  5. Μειώνει τη φλεγμονή
  6. Είναι καλό για τις αρθρώσεις
  7. Βοηθά στην πρόληψη του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας
  8. Ανακουφίζει από τον μυϊκό πόνο
  9. Σας χαρίζει γερά μαλλιά και λαμπερό δέρμα
  10. Βοηθά την πέψη

1. Σας ενυδατώνει

Η διατήρηση της ενυδάτωσης είναι σημαντική για τη σωστή λειτουργία του σώματός σας.

Η ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, η φυσιολογική λειτουργία των οργάνων, η παροχή θρεπτικών συστατικών στα κύτταρα και η εγρήγορση είναι μόνο μερικές από τις σωματικές διεργασίες που βασίζονται στην επαρκή ενυδάτωση.

Η κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό μπορεί να βοηθήσει να δώσετε στο σώμα σας το νερό που χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά. Δεδομένου ότι το καρπούζι αποτελείται ως επί το πλείστον από νερό, μπορεί να χρησιμεύσει ως μια καλή επιλογή για την καθημερινή πρόσληψη νερού.

Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε νερό, το καρπούζι έχει πολύ λίγες θερμίδες και σας βοηθά στη διαχείριση του σωματικού σας βάρους, καθώς σας κρατάει χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

2. Είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά

Το καρπούζι περιέχει μια ποικιλία θρεπτικών συστατικών, όπως κάλιο, μαγνήσιο και βιταμίνες Α και C.

Το καρπούζι είναι επίσης πλούσια πηγή κιτρουλίνης, ενός αμινοξέος που μπορεί να βελτιώσει την απόδοση κατά την άσκηση.

Επιπλέον, διαθέτει αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης C, των καροτενοειδών, του λυκοπένιου και της κουκουρμπιτακίνης Ε, τα οποία είναι ευεργετικά για την υγεία σας και σας προστατεύουν από διαβήτη, καρδιακές παθήσεις και καρκίνο.

3. Έχει αντικαρκινικές επιδράσεις

Αρκετές φυτικές ενώσεις που βρίσκονται στο καρπούζι, συμπεριλαμβανομένου του λυκοπενίου και της κουκουρμπιτακίνης Ε, έχουν πιθανές αντικαρκινικές επιδράσεις.

Η πρόσληψη λυκοπενίου συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων τύπων καρκίνου, όπως ο καρκίνος του προστάτη και του παχέος εντέρου. Επιπλέον, η κουκουρμπιτακίνη Ε μπορεί να αναστείλει την ανάπτυξη του όγκου, καταστρέφοντας τα καρκινικά κύτταρα.

4. Κάνει καλό στην καρδιά

Διάφορα θρεπτικά συστατικά στο καρπούζι βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς σας.

Σύμφωνα με έρευνες, το λυκοπένιο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης, που είναι και τα δύο βασικά στοιχεία για την καρδιαγγειακή υγεία.

Το καρπούζι περιέχει επίσης κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ που μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα νιτρικού οξειδίου στο σώμα σας και να βοηθήσει τα αιμοφόρα αγγεία σας να διασταλούν για να μειωθεί η αρτηριακή πίεση.

5. Μειώνει τη φλεγμονή

Η φλεγμονή αποτελεί βασικό παράγοντα πολλών χρόνιων ασθενειών.

Ο συνδυασμός αντιοξειδωτικών, λυκοπενίου και βιταμίνης C στο καρπούζι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής και της οξειδωτικής βλάβης.

Ως αντιοξειδωτικό, το λυκοπένιο μπορεί επίσης να καθυστερήσει την έναρξη και την εξέλιξη της νόσου Αλτσχάιμερ.

6. Είναι καλό για τις αρθρώσεις

Το καρπούζι περιέχει μια φυσική χρωστική ουσία που ονομάζεται β-κρυπτοξανθίνη, η οποία μπορεί να προστατεύει τις αρθρώσεις σας από τη φλεγμονή. Σύμφωνα με έρευνες, με την πάροδο του χρόνου η λιγότερη φλεγμονή θα μπορούσε να σας προστατεύσει από την ανάπτυξη παθήσεων, όπως η οστεοπόρωση ή η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

7. Βοηθά στην πρόληψη του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας

Η ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας είναι ένα πρόβλημα των ματιών που μπορεί να προκαλέσει τύφλωση σε ηλικιωμένους. Ο ρόλος του λυκοπενίου ως αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδης ένωση μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και την αναστολή της.

8. Ανακουφίζει από τον μυϊκό πόνο

Η κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ που βρίσκεται στο καρπούζι, έχει οφέλη που περιλαμβάνουν τη βελτίωση της απόδοσης κατά την άσκηση και τη μείωση του μυϊκού πόνου.

Επιπλέον, ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι το ίδιο το καρπούζι – και όχι μόνο η κιτρουλίνη – μπορεί να βοηθήσει το σώμα σας μετά την άσκηση.

9. Σας χαρίζει γερά μαλλιά και υγιές δέρμα

Οι βιταμίνες Α και C, οι οποίες βρίσκονται στο καρπούζι, είναι σημαντικές για την υγεία του δέρματος.

Η βιταμίνη C βοηθά το σώμα σας να παράγει κολλαγόνο, μια πρωτεΐνη που κρατά το δέρμα σας ελαστικό και τα μαλλιά σας γερά.

Μάλιστα μια υψηλότερη πρόσληψη βιταμίνης C από τα τρόφιμα ή τα συμπληρώματα μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης ρυτίδων και ξηρού δέρματος.

Η βιταμίνη Α είναι επίσης σημαντική για υγιές δέρμα, καθώς βοηθά στη δημιουργία και την επιδιόρθωση των κυττάρων του δέρματος.

10. Βοηθά την πέψη

Το καρπούζι περιέχει άφθονο νερό και μικρή ποσότητα φυτικών ινών, τα οποία είναι απαραίτητα για την υγιή πέψη.

Scroll to Top