Το παρεξηγημένο σνακ που αδυνατίζει, βοηθά στη δυσκοιλιότητα και είναι φουλ στα αντιοξειδωτικά

σνακ

Αυτό το σνακ παρόλο που πολλοί το θεωρούν παχυντικό ή ανθυγιεινό στην πραγματικότητα έχει πολλά οφέλη.  Διαβάστε γιατί πρέπει να το εντάξετε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο.

Σίγουρα θα έχετε αναρωτηθεί αν αυτό το σνακ είναι υγιεινό. Και εμείς, και σας έχουμε καλά νέα: Ναι, είναι υγιεινό, είναι αγαπημένο και πολύ πιο θρεπτικό σε σχέση με πολλά σνακ, που μπορείτε να καταναλώστε.

Τι είναι το ποπ κορν;

Το ποπ κορν προέρχεται από μια ποικιλία από κόκκους καλαμποκιού που διογκώνεται και φουσκώνει όταν θερμαίνεται. Το καλαμπόκι άρχισε να καταναλώνεται πριν από περίπου 10.000 χρόνια, στο σημερινό Μεξικό. Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι γνώριζαν για το ποπ κορν εδώ και χιλιάδες χρόνια.  Τα ποπ κορν είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και βοηθούν στην καταπολέμηση του καρκίνου.

Που κάνουν καλό

  1. Τα ποπ κορν είναι ιδανικό υγιεινό σνακ
  2. Έχουν λίγες θερμίδες, αν τα μαγειρέψετε σωστά
  3. Έχουν πιο πολλά αντιοξειδωτικά από τα φρούτα και τα λαχανικά
  4. Βοηθούν κατά του καρκίνου
  5. Λειτουργούν ως προϊόν ολικής άλεσης
  6. Ανακουφίζουν από την δυσκοιλιότητα
  7. Είναι το τέλειο σνακ διαίτης

1.Το ποπ κορν είναι το ιδανικό υγιεινό σνακ

Όταν αναρωτιέστε αν είναι υγιεινά τα ποπ κορν, πρέπει να γίνετε λίγο πιο συγκεκριμένοι, για το είδος για το οποίο μιλάτε. Αν είναι μαγειρεμένα με λίγο λάδι στην κατσαρόλα, και όχι γεμάτα με βούτυρο, όπως αυτά που σερβίρουν στα σινεμά, τότε ναι, είναι υγιεινό σνακ.

2. Έχουν λίγες θερμίδες, αν τα μαγειρέψετε σωστά

Τα πιο υγιεινά ποπ κορν είναι αυτά που φτιάχνονται στον ζεστό αέρα, καθώς έχουν μόνο 30 θερμίδες ανά κούπα. Από την άλλη, το μεσαίο και το μεγάλο κουτάκι ποπ κορν στους κινηματογράφους, περιέχουν από 1.200 θερμίδες και πάνω.

Γι’ αυτό προτιμήστε τα σπιτικά ποπ κορν που μπορείτε να ετοιμάσετε όπως θέλετε στο σπίτι, καθώς αυτά που πωλούνται στα σινεμά είναι αρκετά παχυντικά.

3. Έχουν πιο πολλά αντιοξειδωτικά από τα φρούτα και τα λαχανικά

Σύμφωνα με μία έρευνα του 2019 στο επιστημονικό περιοδικό Antioxidants, το ποπ κορν είναι πλούσιο σε πολυφαινόλη, χημική ουσία που βρίσκεται στα φυτά και δρα ως αντιοξειδωτικό, μειώνοντας τις φλεγμονές.

Οι πολυφαινόλες διυλίζονται σε μεγάλο βαθμό στα φρούτα και στα λαχανικά, καθώς τα περισσότερα περιέχουν 90% νερό. Στα ποπ κορν όμως, που είναι φτιαγμένα από 4% νερό, οι πολυφαινόλες βρίσκονται σε πολύ μεγαλύτερη συγκέντρωση.

Μία μερίδα ποπ κορν μπορεί να περιέχει μέχρι και 300 mg πολυφαινόλης, ενώ τα φρούτα, μέχρι 255 mg και τα λαχανικά 218. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αντικαταστήσετε τα φρούτα με ποπ κορν, καθώς χάνετε όλες τις υπόλοιπες θρεπτικές ουσίες που έχουν τα φρούτα και τα λαχανικά, αλλά δεν βρίσκονται στα ποπ κορν.

4.Βοηθούν κατά του καρκίνου

Μία από τις πολλές επιδράσεις της πολυφαινόλης, είναι η ικανότητά της να μπλοκάρει τα ένζυμα που χρειάζονται οι καρκίνοι για να αναπτυχθούν, ελέγχοντας έτσι, την εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων.

5. Ωφελούν ως προϊόν ολικής άλεσης

Το ποπ κορν αποτελεί ένα σνακ που είναι 100% ολικής αλέσεως. Μία μερίδα ποπ κορν, περιέχει πάνω από το 70% της ημερήσιας πρόσληψης ολικής άλεσης που χρειάζεστε. Επίσης, σας παρέχει και μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών, χωρίς να προσπαθείτε καν.

6. Ανακουφίζουν από την δυσκοιλιότητα

Εφόσον το ποπ κορν είναι ολικής άλεσης, οι φυτικές του ίνες βοηθούν στην πέψη, και κατ’ επέκταση σας προστατεύουν από  τη δυσκοιλιότητα. Συγκεκριμένα, 3 κούπες ποπ κορν, περιέχουν 3,5 γραμμάρια φυτικών ινών, και μία δίαιτα υψηλή στις φυτικές ίνες, βοηθάει το πεπτικό σας.

7. Είναι το τέλειο σνακ διαίτης

Οι τροφές που περιέχουν μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών, χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να χωνευτούν, σε σχέση με τις τροφές που δεν περιέχουν φυτικές ίνες, επομένως, σας κάνουν να νιώθετε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Το να τρώτε λίγα ποπ κορν σαν σνακ ανάμεσα στα γεύματα, θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τον πειρασμό να καταναλώσετε κάτι γλυκό ή λιπαρό. Απλώς, μην το παρακάνετε με το αλάτι.

Μάνος Σιγανός

Ο Μάνος Σιγανός είναι δημοσιογράφος υγείας με πολυετή πείρα στο εν λόγω ρεπορτάζ. Έχει σπουδάσει δημοσιογραφία, ενώ είναι πτυχιούχος Ευρωπαϊκού πολιτισμού (Β.Α) και έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στις ανθρωπιστικές επιστήμες (Μ.Α). Μετά την επαγγελματική του σταδιοδρομία στα περιοδικά εισήλθε στον Digital κόσμο και έκανε σεμινάρια για τα social media. Έχει εργαστεί ως αρχισυντάκτης στα περιοδικά Vita, Prevention, Menshealth και ως δημοσιογράφος υγείας στα περιοδικά Woman’s Health και ΕΓΩ. Έχει επίσης εργαστεί στις ιστοσελίδες pathfinder.gr, dailypharmanews.gr, liveit.gr, worldsecrets.gr, καθώς και στις ιστοσελίδες των περιοδικών που εργάστηκε.

Scroll to Top