Ποιο είναι το Νο1 υγιεινό φρούτο -Προστατεύει από τη γήρανση και τον καρκίνο

φρούτο

Είναι ένα μικρό αλλά πανίσχυρο φρούτο, γεμάτο με θρεπτικά συστατικά. Είναι γλυκό και εξαιρετικά δημοφιλές και θεωρείται υπερτροφή, καθώς έχει πολλά οφέλη για την υγεία.

Το φρούτο αυτό μειώνει την αρτηριακή πίεση και προλαμβάνει καρδιακές παθήσεις. Επίσης βοηθά, μεταξύ άλλων, στη βελτίωση της μνήμης και στην αποκατάσταση από την άσκηση.

Το συγκεκριμένο φρούτο έχει λίγες θερμίδες, αλλά είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνη C και βιταμίνη Κ. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνες, έχει τα περισσότερα αντιοξειδωτικά από τα υπόλοιπα φρούτα, ενώ μειώνει τις βλάβες στο DNA, γεγονός που συμβάλει στην προστασία από τη γήρανση και τον καρκίνο.

Ποιο είναι το Νο1 υγιεινό φρούτο

Το καλύτερο φρούτο, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι το βατόμουρο. Τα βατόμουρα έχουν πολλά οφέλη και κάνουν καλό στον οργανισμό σας.

Τα οφέλη των βατόμουρων για την υγεία:

  1. Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά
  2. Είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά
  3. Προστατεύουν από τη γήρανση και τον καρκίνο
  4. Μειώνουν τη χοληστερόλη
  5. Ρίχνουν την αρτηριακή πίεση
  6. Προλαμβάνουν τις καρδιακές παθήσεις
  7. Κάνουν καλό στη μνήμη

1. Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά

Τα βατόμουρα είναι από τα πιο πυκνά σε θρεπτικά συστατικά μούρα. Μια μερίδα βατόμουρα 1 φλιτζανιού (148 γραμμάρια) περιέχει 3,6 γραμμάρια φυτικές ίνες, βιταμίνη C (το 16% της απαραίτητης ημερήσιας πρόσληψης), βιταμίνη Κ (το 24% της απαραίτητης ημερήσιας πρόσληψης) και μαγγάνιο (το 22% της απαραίτητης ημερήσιας πρόσληψης).

Τα βατόμουρα περιέχουν μικρές ποσότητες και διαφόρων άλλων θρεπτικών συστατικών, αποτελούνται κατά 85% από νερό, ενώ ένα ολόκληρο φλιτζάνι περιέχει μόνο 84 θερμίδες.

2. Είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν τον οργανισμό σας από τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες είναι ασταθή μόρια που μπορούν να βλάψουν τα κύτταρά σας και να συμβάλουν στη γήρανση και σε ασθένειες, όπως ο καρκίνος.

Τα βατόμουρα πιστεύεται ότι έχουν ένα από τα υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών από όλα τα κοινά φρούτα και λαχανικά.

Οι κύριες αντιοξειδωτικές ενώσεις στα βατόμουρα ανήκουν σε μια οικογένεια πολυφαινολικών αντιοξειδωτικών που ονομάζονται φλαβονοειδή.

Μια ομάδα φλαβονοειδών ειδικότερα – οι ανθοκυανίνες – θεωρείται ότι είναι υπεύθυνη για μεγάλο μέρος των ευεργετικών επιδράσεων αυτών των μούρων στην υγεία.

3. Προστατεύουν από τη γήρανση και τον καρκίνο

Η οξειδωτική βλάβη του DNA είναι ένα αναπόφευκτο μέρος της καθημερινής ζωής. Λέγεται ότι συμβαίνει σε κάθε κύτταρο του σώματός σας, κάθε μέρα. Η βλάβη του DNA είναι μέρος του λόγου για τον οποίο γερνάμε. Παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη ασθενειών όπως ο καρκίνος.

Επειδή το βατόμουρο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, μπορεί να εξουδετερώσει ορισμένες από τις ελεύθερες ρίζες που βλάπτουν το DNA σας.

Σε μια μελέτη, 168 άτομα έπιναν καθημερινά 1 λίτρο ενός ανάμεικτου χυμού βατόμουρου και μήλου. Μετά από τέσσερις εβδομάδες, η οξειδωτική βλάβη του DNA που οφειλόταν στις ελεύθερες ρίζες μειώθηκε κατά 20%.

4. Μειώνουν τη χοληστερόλη

Η οξειδωτική βλάβη δεν περιορίζεται μόνο στα κύτταρα και το DNA σας. Είναι επίσης προβληματική όταν οξειδώνεται η «κακή» LDL χοληστερόλη σας.

Στην πραγματικότητα, η οξείδωση της «κακής» LDL χοληστερόλης είναι ένα κρίσιμο βήμα στη διαδικασία της καρδιακής νόσου. Τα αντιοξειδωτικά στα βατόμουρα συνδέονται στενά με μειωμένα επίπεδα οξειδωμένης LDL. Αυτό καθιστά τα βατόμουρα πολύ καλά για την καρδιά σας.

Μια ημερήσια μερίδα 50 γραμμαρίων αποξηραμένων βατόμουρων μείωσε την οξείδωση της LDL κατά 28% σε διάστημα 8 εβδομάδων σε άτομα με παχυσαρκία.

5. Ρίχνουν την αρτηριακή πίεση

Τα βατόμουρα φαίνεται να έχουν σημαντικά οφέλη για τα άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με την Κλινική του Κλίβελαντ, η οποία αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

Σε μια μελέτη διάρκειας 8 εβδομάδων, άτομα με παχυσαρκία που είχαν υψηλό κίνδυνο καρδιακών παθήσεων παρατήρησαν μείωση της αρτηριακής πίεσης κατά 4%-6% μετά την κατανάλωση 2 ουγκιών (50 γραμμαρίων) βατόμουρων την ημέρα.

6. Προλαμβάνουν τις καρδιακές παθήσεις

Τα βατόμουρα μειώνουν την αρτηριακή πίεση και τη χοληστερόλη, σημαντικούς παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

Μια μελέτη σε 93.600 νοσηλευτές διαπίστωσε ότι όσοι είχαν την υψηλότερη πρόσληψη ανθοκυανών – τα κύρια αντιοξειδωτικά στα βατόμουρα – είχαν 32% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής σε σύγκριση με όσους είχαν τη χαμηλότερη πρόσληψη.

7. Κάνουν καλό στη μνήμη

Το οξειδωτικό στρες μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης του εγκεφάλου σας, επηρεάζοντας αρνητικά την εγκεφαλική λειτουργία.

Σύμφωνα με μελέτες, τα αντιοξειδωτικά στα βατόμουρα μπορεί να επηρεάσουν περιοχές του εγκεφάλου σας που είναι απαραίτητες για τη μνήμη.

Τα αντιοξειδωτικά στα βατόμουρα ωφελούν τον εγκέφαλό σας, βοηθώντας την εγκεφαλική λειτουργία και καθυστερώντας τη νοητική παρακμή.

8. Καταπολεμούν τον μυϊκό πόνο

Τα βατόμουρα μπορεί να μειώσουν τη μυϊκή βλάβη μετά από έντονη άσκηση.

Η έντονη άσκηση μπορεί να οδηγήσει σε μυϊκό πόνο και κόπωση. Αυτό οδηγείται εν μέρει από την τοπική φλεγμονή και το οξειδωτικό στρες στον μυϊκό σας ιστό.

Τα συμπληρώματα βατόμουρων μπορεί να μειώσουν τη ζημιά που συμβαίνει σε μοριακό επίπεδο, ελαχιστοποιώντας τον πόνο και τη μειωμένη απόδοση των μυών.

Σε μια μελέτη σε αθλήτριες, τα βατόμουρα επιτάχυναν τη μυϊκή αποκατάσταση μετά από επίπονες ασκήσεις ποδιών.

Scroll to Top