Ο πόνος στις αρθρώσεις συνδέεται με την καρδιακή νόσο; Τι απαντούν ειδικοί του Κλίβελαντ

Οι αρθρώσεις που πονάνε χαρακτηρίζονται ως το πιο γνωστό σύμπτωμα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Η χρόνια πάθηση των αρθρώσεων μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου; Τι λένε οι ειδικοί.

Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι μια αυτοάνοση ασθένεια που αποτελεί μια προοδευτική μορφή φλεγμονώδους νόσου των αρθρώσεων. Η πάθηση συνήθως στοχεύει σε μικρότερες αρθρώσεις (όπως αυτές στα χέρια ή τα πόδια σας).

Η ανεξέλεγκτη φλεγμονή που συνοδεύει τη ρευματοειδή αρθρίτιδα καταστρέφει τον χόνδρο που απορροφά τους κραδασμούς μέσα στις αρθρώσεις σας. Το αποτέλεσμα είναι συνήθως πόνος και πρήξιμο στην προσβεβλημένη άρθρωση. Τελικά, η νόσος μπορεί να οδηγήσει σε παραμορφώσεις που αποσταθεροποιούν τις αρθρώσεις.

Αλλά αυτή η φλεγμονή δεν επηρεάζει μόνο τα εύκαμπτα μέρη του σώματός σας. Χτυπά και άλλες περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της καρδιάς σας, λένε οι ειδικοί.

Τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα τείνουν να έχουν υψηλότερα ποσοστά καρδιαγγειακής νόσου και αυξημένο κίνδυνο για σοβαρά καρδιακά συμβάντα (όπως καρδιακή προσβολή) με χειρότερη έκβαση. Η συσχέτιση αυτή μπορεί να είναι και θανατηφόρα.

Η χρόνια φλεγμονή που συνοδεύει τη ρευματοειδή αρθρίτιδα μπορεί να επιταχύνει τη στένωση των αρτηριών σας, μια κατάσταση γνωστή ως αθηροσκλήρωση. Αυτή η «σκλήρυνση των αρτηριών» επιβραδύνει σταδιακά τη ροή του αίματος προς την καρδιά σας και άλλα όργανα.

Οι έρευνες προσφέρουν μεγάλες ποσότητες στοιχείων που συνδέουν τη ρευματοειδή αρθρίτιδα και την αθηροσκλήρωση, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακές παθήσεις. Ο σχετικός κίνδυνος καρδιακής νόσου για τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα είναι στην ίδια κλίμακα ή παρόμοιος με άλλους σημαντικούς παράγοντες κινδύνου, όπως το κάπνισμα.

«Υπάρχει μια πολύ ισχυρή συσχέτιση επιτάχυνσης της καρδιακής νόσου σε ασθενείς με διάφορους τύπους φλεγμονώδους αρθρίτιδας, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, ο λύκος και η ψωριασική αρθρίτιδα», λέει η Δρ Elaine Husni, Ρευματολόγος και Διευθύντρια του Κέντρου Αρθρίτιδας και Μυοσκελετικού της Cleveland Clinic.

Μελέτες συνδέουν επίσης τη φλεγμονή από τη ρευματοειδή αρθρίτιδα με αυξημένο κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής και τα προβλήματα καρδιάς και υγείας που επιφέρει η πάθηση.

Άλλοι σχετικοί παράγοντες κινδύνου

Τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα τείνουν επίσης να έχουν συνοδά προβλήματα υγείας που αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, σύμφωνα με το Ίδρυμα Αρθρίτιδας. Ο κατάλογος περιλαμβάνει: παχυσαρκία, υψηλή αρτηριακή πίεση (υπέρταση) και υψηλά επίπεδα χοληστερόλης.

Το κάπνισμα θεωρείται επίσης κορυφαίος παράγοντας κινδύνου για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα και – όπως φαντάζεστε – δεν είναι καλό ούτε για την καρδιά σας. Το κάπνισμα συνδέεται με περίπου 1 στους 4 θανάτους από καρδιαγγειακά νοσήματα.

Βήματα για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου καρδιακής νόσου

Η μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου από τη ρευματοειδή αρθρίτιδα ξεκινά με την κατάρτιση και την τήρηση ενός σχεδίου θεραπείας που θα βοηθήσει στη διαχείριση της φλεγμονής. Οι τακτικές επισκέψεις στον ρευματολόγο σας για εξετάσεις και τεστ μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη διαχείριση των συμπτωμάτων της ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Η λιγότερη φλεγμονή επιβαρύνει λιγότερο το καρδιαγγειακό σας σύστημα, το οποίο – όπως περιγράφεται – είναι αρκετά σημαντικό, σημειώνει ο Δρ Steven Nissen, πρόεδρος του Τμήματος Καρδιαγγειακής Ιατρικής της Cleveland Clinic.

Συμβουλές

Κάνετε μια ετήσια αξιολόγηση καρδιαγγειακού κινδύνου: «Προτείνω στα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα να εξετάζονται από τον γιατρό τους για παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου, όπως η χοληστερόλη και η αρτηριακή πίεση» συμβουλεύει ο Δρ. Αυτοί οι παράγοντες κινδύνου είναι επίσης ευκολότερο να αντιμετωπιστούν νωρίτερα παρά αργότερα.

Αυξήστε τη δραστηριότητα: Η κίνηση είναι σημαντική για τη διαχείριση της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Ξεκινήστε σιγά-σιγά και υιοθετήστε μια ρουτίνα άσκησης που ταιριάζει στο τρέχον επίπεδο φυσικής σας κατάστασης.

Να τρώτε μια υγιεινή διατροφή: Δεν υπάρχει μια «δίαιτα για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα», αυτή καθαυτή, αλλά η επιλογή τροφών που είναι πυκνές σε θρεπτικά συστατικά, φυτικής προέλευσης και όχι επεξεργασμένες είναι η καλύτερη.

Σταματήστε το κάπνισμα: Υπάρχει λόγος που τα τσιγάρα φέρουν διαφορετικές προειδοποιητικές ετικέτες για την υγεία. Το να βρείτε έναν τρόπο να κόψετε τη συνήθεια μπορεί να αποφέρει άμεσα οφέλη για την υγεία.

Διαχειριστείτε το άγχος: Η φυσική αντίδραση του σώματός σας στο στρες μπορεί να επιδεινώσει τη φλεγμονή και τον πόνο της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Η εκμάθηση τρόπων διαχείρισης του καθημερινού σας στρες μπορεί να περιορίσει τις εξάρσεις.

Κοιμηθείτε αρκετά: Ο ύπνος μπορεί να αποκαταστήσει το σώμα σας και να βοηθήσει στον περιορισμό του πόνου της ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

«Αν έχετε ρευματοειδή αρθρίτιδα, μιλήστε με τον ρευματολόγο σας για όλους τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους η νόσος μπορεί να επηρεάσει το σώμα σας, ακόμη και πέρα από τα προβλήματα των αρθρώσεων» συνιστά ο Δρ Husni και σας συμβουλεύει να θέσετε σε προτεραιότητα τον έλεγχο και τη διαχείριση των παραγόντων καρδιαγγειακού κινδύνου.

Scroll to Top