Το σούπερ λαχανικό που προστατεύει από καρκίνο και καρδιακές παθήσεις – Καταπολεμά λοιμώξεις

λαχανικό, μπρόκολο

Το λαχανικό με το καταπράσινο χρώμα του, δεν είναι μόνο οπτικά ελκυστικό αλλά θεωρείται ένα διατροφικό διαμάντι, λόγω της ισχυρής αντιοξειδωτικής και αντικαρκινικής του δράσης. Ποιο είναι το λαχανικό που σας προστατεύει από διάφορες παθήσεις και έχει πολλά οφέλη για την υγεία.

Το μπρόκολο είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και φημίζεται για τις ιδιότητές του. Αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, βιταμίνης Κ και φυλλικού οξέος. Περιέχει επίσης φυτικές ίνες, ασβέστιο και κάλιο.

Σύμφωνα με μελέτες, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου, όπως του καρκίνου του μαστού, του προστάτη, του δέρματος και του παχέος εντέρου.

Το σούπερ λαχανικό: Μπρόκολο

Το σούπερ λαχανικό είναι το μπρόκολο που αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά λαχανικά της οικογενείας των σταυρανθών λαχανικών, μαζί με το λάχανο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών. Το μπρόκολο έχει πολλά οφέλη για την υγεία και αξίζει μία θέση στο εβδομαδιαίο μενού σας.

Τα 7 οφέλη του μπρόκολου για την υγεία:

  1. Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου
  2. Προστατεύει από καρδιακές παθήσεις
  3. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα
  4. Βελτιώνει την υγεία των οστών
  5. Κάνει καλό στο έντερο
  6. Κάνει καλό στο δέρμα
  7. Μειώνει τη φλεγμονή στο σώμα

1. Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου

Το μπρόκολο είναι γεμάτο με ισχυρές φυτικές ενώσεις που μπορεί να προσδώσουν αντικαρκινικά οφέλη. Όταν τα σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο τεμαχίζονται ή μασιούνται, απελευθερώνουν ένα φυτοχημικό που ονομάζεται σουλφοραφάνη, το οποίο είναι γνωστό για τις ικανότητές του να καταπολεμά τον καρκίνο, αναφέρει στο Eatingwell ο γνωστός διαιτολόγος Rhyan Geiger.

Αξιοσημείωτο είναι ότι αυτή η ισχυρή ουσία έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου, συμπεριλαμβανομένων των καρκίνων του μαστού, του προστάτη, του δέρματος, του παχέος εντέρου, της ουροδόχου κύστης και του στόματος.

Η έρευνα έχει αποκαλύψει το ρόλο της σουλφοραφάνης στην υποστήριξη των μονοπατιών αποτοξίνωσης, βοηθώντας στην εξάλειψη των χημικών ουσιών που προκαλούν καρκίνο και αναστέλλοντας την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Ως εκ τούτου, η τακτική απόλαυση αυτού του λαχανικού πλούσιου σε σουλφοραφάνη μπορεί να είναι ένας προληπτικός τρόπος προστασίας από την ανάπτυξη καρκίνου.

2. Προστατεύει από καρδιακές παθήσεις

Οι καρδιακές παθήσεις αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου, επηρεάζοντας άτομα από διάφορες φυλές και εθνότητες. Ο Geiger σημειώνει ότι η ενσωμάτωση περισσότερων λαχανικών στη διατροφή σας, όπως το μπρόκολο, μπορεί να μετριάσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Γεμάτο φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδεις ενώσεις, το μπρόκολο έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης, στη βελτίωση της αρτηριακής πίεσης και στην υποστήριξη της καρδιακής λειτουργίας.

Μία μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of the American Heart Association διαπίστωσε ότι η κατανάλωση περισσότερων σταυρανθών λαχανικών, συμπεριλαμβανομένου του μπρόκολου, συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο αθηροσκλήρωσης ή συσσώρευσης πλάκας στις αρτηρίες, εξηγεί ο Geiger.

3. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα

Το μπρόκολο προσφέρει μια πλούσια πηγή βιταμινών και αντιοξειδωτικών που βοηθούν στην ενίσχυση της άμυνας του ανοσοποιητικού σας συστήματος ενάντια στα μικρόβια και τις βλαβερές ουσίες. Πιο συγκεκριμένα, 1 φλιτζάνι ψιλοκομμένο μπρόκολο περιέχει το 90% της ημερήσιας απαιτούμενης πρόσληψης βιταμίνης C, παρέχοντας περισσότερο από αυτό το θρεπτικό συστατικό που υποστηρίζει το ανοσοποιητικό από ό,τι ένα μέτριο πορτοκάλι.

Επιπλέον, έρευνες έχουν δείξει ότι η σουλφοραφάνη ενεργοποιεί αντιοξειδωτικά ένζυμα και μειώνει τα φλεγμονώδη μόρια, γεγονός που βοηθά στην καταπολέμηση βακτηριακών και ιογενών λοιμώξεων.

4. Βελτιώνει την υγεία των οστών

Η τακτική κατανάλωση του λαχανικού είναι εξαιρετική για την υγεία των οστών, χάρη στην πλούσια περιεκτικότητά του σε βιταμίνες και μέταλλα. Μία μερίδα μισής κούπας μαγειρεμένου μπρόκολου διαθέτει το 92% της απαιτούμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης Κ, η οποία παίζει καθοριστικό ρόλο στην ενεργοποίηση των πρωτεϊνών που εμπλέκονται στην ανοργανοποίηση των οστών.

Επιπλέον, ο Geiger τονίζει ότι το γάλα δεν είναι η μόνη πηγή ασβεστίου. Παραδόξως, το μπρόκολο προσφέρει περίπου 43 χιλιοστόγραμμα ασβεστίου ανά φλιτζάνι, παρέχοντας μια μικρή αλλά ευεργετική ώθηση αυτού του μετάλλου που ενισχύει τα οστά.

5. Κάνει καλό στο έντερο

Είναι μια καλή πηγή πρεβιοτικών ινών, οι οποίες τρέφουν τα ωφέλιμα βακτήρια στο έντερό σας και βοηθούν στην προστασία του εντερικού σας βλεννογόνου. Συγκεκριμένα, το μπρόκολο προάγει την υγιή ισορροπία των βακτηρίων του εντέρου βελτιώνοντας την αναλογία των Bacteroidetes προς τα Firmicutes, τις δύο κύριες ομάδες βακτηρίων που κατοικούν στο έντερό σας.

Οι φυτικές ίνες ενθαρρύνουν επίσης τις τακτικές κινήσεις του εντέρου, βοηθώντας στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας, προσθέτει ο Geiger. Ως εκ τούτου, η ενσωμάτωση του λαχανικού στα εβδομαδιαία γεύματά σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να υποστηρίξετε την υγεία του πεπτικού σας συστήματος.

6. Κάνει καλό στο δέρμα

Το δέρμα προστατεύει ολόκληρο το σώμα από τους επιβλαβείς περιβαλλοντικούς κινδύνους. Ένας από αυτούς τους κινδύνους είναι η παρατεταμένη υπεριώδης ακτινοβολία, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε βλάβη του DNA, πρόωρη γήρανση του δέρματος και ακόμη και καρκίνο του δέρματος.

Ενώ τα τοπικά αντηλιακά και τα ρούχα προστασίας από τον ήλιο είναι σημαντικά εξωτερικά μέτρα για την προστασία του δέρματός σας, μια διατροφή γεμάτη με τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά μπορεί επίσης να προσφέρει προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία. Το μπρόκολο, ειδικότερα, περιέχει σουλφοραφάνη, λουτεΐνη, καμφερόλη και κερκετίνη, οι οποίες είναι φυτικές ενώσεις που έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τις αρνητικές επιδράσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας. Επομένως, η τακτική κατανάλωση μπρόκολου μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του δέρματος από μέσα προς τα έξω.

7. Μειώνει τη φλεγμονή στο σώμα

Η χρόνια φλεγμονή εμπλέκεται στην εμφάνιση και την εξέλιξη πολλών χρόνιων ασθενειών. Ως εκ τούτου, η ενσωμάτωση αντιφλεγμονωδών τροφών, όπως το μπρόκολο, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης ασθενειών. Η σουλφοραφάνη είναι μία από τις κύριες ενώσεις του μπρόκολου που εμφανίζει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της απελευθέρωσης προφλεγμονωδών κυτοκινών, οι οποίες είναι πρωτεΐνες που ξεκινούν και ρυθμίζουν τη φλεγμονή στο σώμα.

Scroll to Top