Το φρούτο που προλαμβάνει τον καρκίνο, ενισχύει τον μεταβολισμό, ωφελεί το πεπτικό σύστημα και δυναμώνει το ανοσοποιητικό μας

φρούτο, φρούτο του πάθους

Το φρούτο αυτό αποτελεί καλή πηγή βιταμινών Β, φυτικών ινών, βιταμινών Α και C, σιδήρου και καλίου. Περιέχει επίσης φυτικές ενώσεις, όπως πολυφαινόλες και καροτενοειδή, που έχει αποδειχθεί ότι έχουν οφέλη για την υγεία.

Οι σπόροι του είναι βρώσιμοι και παρέχουν πρωτεΐνη και μικρή ποσότητα λίπους. Δείτε ποιο είναι και που μπορεί να μας βοηθήσει και γιατί σύμφωνα με τους ειδικούς αξίζει να το εντάξετε στη διατροφή σας.

Τι είναι τα φρούτα του πάθους

Το φρούτο του πάθους (Passiflora edulis) είναι ιδιαίτερα αρωματικό φρούτο με γλυκόπικρη ή ξινή γεύση. Μπορείτε να καταναλώσετε τους σπόρους, τη σάρκα και το χυμό του. Τα οφέλη για την υγεία περιλαμβάνουν βελτιωμένη λειτουργία του ανοσοποιητικού και μειωμένο κίνδυνο εκδήλωσης ορισμένων ασθενειών. 

Τα σημαντικότερα οφέλη

  1. Αποτελεί καλή πηγή βιταμινών Α και C
  2. Βελτιώνει την υγεία του εντέρου
  3. Περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά
  4. Υποστηρίζει την πρόληψη του καρκίνου και τη μεταβολική υγεία

1. Καλή πηγή βιταμινών Α και C

Ένα μικρό φρούτο του πάθους περιέχει περίπου το 7% των συνιστώμενων ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνη C, η οποία μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και την απορρόφηση μη αιμικού (φυτικού σιδήρου). Λειτουργεί επίσης ως αντιοξειδωτικό και είναι απαραίτητο για την παραγωγή κολλαγόνου.

Το φρούτο του πάθους περιέχει επίσης βιταμίνη Α και καροτενοειδή. Και τα δύο είναι σημαντικά για την όραση καθώς και για τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

2. Βελτιώνει την υγεία του εντέρου

Τα φρούτα του πάθους περιέχουν φυτικές ίνες που είναι απαραίτητες για την υγεία του εντέρου, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των υγιών βακτηρίων και της βελτίωσης της φυσιολογικής λειτουργίας του εντέρου. Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες σχετίζονται με φυσιολογικό σωματικό βάρος και μειωμένο κίνδυνο γαστρεντερικών παθήσεων, διαβήτη, καρδιακών παθήσεων και καρκίνου.

Ένα φλιτζάνι φρούτα του πάθους περιέχει 24,5 γραμμάρια φυτικών ινών. Η συνιστώμενη πρόσληψη φυτικών ινών είναι περίπου 14 g ανά 1.000 θερμίδες ή 25–38 γραμμάρια ημερησίως.

3. Περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά

Το φρούτο του πάθους περιέχει μια πληθώρα φυτικών ενώσεων. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι περισσότερα από 110 είδη χημικών συστατικών έχουν απομονωθεί και αναγνωριστεί από τα φρούτα του πάθους. Αυτές οι ενώσεις έχουν βρεθεί στη φλούδα, τα φύλλα, τον πολτό, το χυμό και τους σπόρους του φρούτου.

Αυτές οι ενώσεις έχουν μελετηθεί σε ζώα και σε δοκιμαστικούς σωλήνες με σκοπό να αξιολογηθούν τα οφέλη τους στην υγεία. Μια μελέτη που διεξήχθη σε παχύσαρκους αρουραίους διαπίστωσε ότι η προσθήκη φλοιού φρούτων του πάθους στις τροφές τους οδήγησε σε μειώσεις της χοληστερόλης και του σπλαχνικού λίπους.

Η προκαταρκτική έρευνα δείχνει ότι οι ενώσεις στα φρούτα του πάθους διαθέτουν αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις, αντιμικροβιακές, αντικαρκινικές, αντιδιαβητικές ιδιότητες και παρέχουν πολλά άλλα οφέλη. Ωστόσο, απαιτείται περισσότερη έρευνα στους ανθρώπους.

4. Υποστηρίζει την πρόληψη του καρκίνου και τη μεταβολική υγεία

Η πικεατανόλη, μια πολυφαινόλη με παρόμοια αποτελέσματα με τη ρεσβερατρόλη, βρίσκεται στα σταφύλια και στα φρούτα του πάθους. Μελέτες σε δοκιμαστικούς σωλήνες έχουν αξιολογήσει τη χρήση της στην πρόληψη και τη θεραπεία του καρκίνου. Μελέτες σε ζώα έχουν δείξει ότι είναι χρήσιμη και στη μεταβολική υγεία, ωστόσο τα δεδομένα για τον άνθρωπο είναι περιορισμένα.

Μια μικρή μελέτη αξιολόγησε τη χρήση της εκχυλίσματος πικεατανόλης από σπόρους φρούτων του πάθους και τη δράση της σε άνδρες και γυναίκες με κανονικό και αυξημένο βάρος. Οι άνδρες που ταξινομήθηκαν ως υπέρβαροι στους οποίους χορηγήθηκε πικεατανόλη είχαν χαμηλότερα επίπεδα ινσουλίνης νηστείας και μειωμένη αρτηριακή πίεση.

Οι γυναίκες που ταξινομήθηκαν ως φυσιολογικού βάρους είχαν μειώσεις στην αιμοσφαιρίνη A1c όταν λάμβαναν συμπλήρωμα με πικεατανόλη. Αν και πολλά υποσχόμενο, χρειάζεται περισσότερη έρευνα.

Μάνος Σιγανός

Ο Μάνος Σιγανός είναι δημοσιογράφος υγείας με πολυετή πείρα στο εν λόγω ρεπορτάζ. Έχει σπουδάσει δημοσιογραφία, ενώ είναι πτυχιούχος Ευρωπαϊκού πολιτισμού (Β.Α) και έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στις ανθρωπιστικές επιστήμες (Μ.Α). Μετά την επαγγελματική του σταδιοδρομία στα περιοδικά εισήλθε στον Digital κόσμο και έκανε σεμινάρια για τα social media. Έχει εργαστεί ως αρχισυντάκτης στα περιοδικά Vita, Prevention, Menshealth και ως δημοσιογράφος υγείας στα περιοδικά Woman’s Health και ΕΓΩ. Έχει επίσης εργαστεί στις ιστοσελίδες pathfinder.gr, dailypharmanews.gr, liveit.gr, worldsecrets.gr, καθώς και στις ιστοσελίδες των περιοδικών που εργάστηκε.

Scroll to Top