Το νόστιμο φαγητό που συμβάλλει στη μακροζωία, βοηθάει στο αδυνάτισμα και προλαμβάνει τις ρυτίδες

τρόφιμο sushi

Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια διατροφική μόδα. Πόσο υγιεινό, όμως ,είναι αυτό το φαγητό από την Ιαπωνία και τι μας προσφέρει;

Είναι το ιδανικό φαγητό όχι μόνο για όσους προσέχουν τις θερμίδες, αλλά και για όσους ακολουθούν ειδικές δίαιτες. Έτσι, εάν επιδιώκετε να προσέξετε τη διατροφή, την υγεία και την σιλουέτα σας μπορείτε να το εντάξετε άνετα στη διατροφή σας.

 

Τι είναι το sushi και ποια η ιστορία του

Η όλη ιστορία sushi ξεκίνησε γύρω στον 7ο π.Χ. αιώνα στην Ιαπωνία, αρχικά ως μέθοδος διατήρησης του ψαριού. Οι Ιάπωνες έβαζαν ωμό ψάρι μεταξύ στρωμάτων αλατιού και ρυζιού και στη συνέχεια το κάλυπταν με πέτρα, ώστε να συντηρηθεί μέχρι να το καταναλώσουν.

Μετά από λίγες εβδομάδες αντικαθιστούσαν την πέτρα με ένα πιο ελαφρύ κάλυμμα και έπειτα το άφηναν να καθίσει για λίγους μήνες μέχρι να είναι έτοιμο προς κατανάλωση.

Το 18° αιώνα, ένας σεφ από την Ιαπωνία με το όνομα Γιοχί είχε την ιδέα να παρακάμψει τη διαδικασία της ζύμωσης και να σερβίρει το sushi σε μια μορφή που μοιάζει αρκετά με τη σημερινή. Κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα…

Τα οφέλη

  1. Συμβάλλει στη μακροζωία
  2. Τροφή για τον εγκέφαλό σας
  3. Βελτιώνει τη διάθεσή σας
  4. Προλαμβάνει τις ρυτίδες
  5. Δυναμώνει τα οστά σας
  6. Βοηθάει στο αδυνάτισμα

1.Συμβάλλει στη μακροζωία

Αν αρέσει και σε σας, έχετε έναν ακόμη λόγο να το απολαμβάνετε χωρίς ενοχές: Μια νέα μελέτη συνδέει την κατανάλωση sushi με τη μακροζωία.

Αμερικανοί επιστήμονες διαπίστωσαν ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα των ψαριών μπορούν να περιορίσουν τη σκλήρυνση των αρτηριών. Οι άνθρωποι που έχουν υψηλά επίπεδα αποτιτανώσεων των στεφανιαίων αρτηριών – που προκαλούν την σκλήρυνση τους- είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν καρδιακές παθήσεις.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ διαπίστωσαν ότι οι μεσήλικες άνδρες που ζουν στην Ιαπωνία αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο στένωσης των στεφανιαίων αρτηριών σε σχέση με τους μεσήλικες λευκούς άνδρες που ζουν στις ΗΠΑ. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτό θα μπορούσε να συμβαίνει επειδή οι Ιάπωνες καταναλώνουν πολύ περισσότερα ψάρια.

«Πολλές μελέτες έχουν εξετάσει την επίδραση των ιχθυελαίων στην καρδιαγγειακή υγεία, με ανάμεικτα αποτελέσματα», ανέφερε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Akira Sekikawa, αναπληρωτής καθηγητής της επιδημιολογίας.

«Τα ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα, που βρίσκονται στα ψάρια, ιδιαίτερα στα λιπαρά, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής στον οργανισμό και να επιβραδύνουν το σχηματισμό πλακών ασβεστίου στις αρτηρίες», πρόσθεσε.

2. Τροφή για τον εγκέφαλό σας

Το ψάρι στο σούσι είναι η νούμερο ένα τροφή για τον εγκέφαλο. Τα απαραίτητα καλά λιπαρά  ή ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, θρέφουν και επισκευάζουν τα εγκεφαλικά κύτταρα. Καθώς το ψάρι είναι επίσης πλούσιο σε πρωτεΐνες και απαραίτητα λιπαρά, βοηθά στην αύξηση της συγκέντρωσης και στη διατήρηση της ενέργειας, καθιστώντας το σούσι μια τέλεια μεσημεριανή επιλογή κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας.

3. Βελτιώνει τη διάθεσή σας

Σύμφωνα με τους ειδικούς τα ιχθυέλαια μπορεί να βοηθήσουν σε πιο σοβαρές καταστάσεις όπως η ψύχωση και οι διπολικές διαταραχές. Τα ψάρια έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β12, η οποία κρατά τον εγκέφαλο «ευτυχισμένο» και αποτρέπει τις κρίσεις κατάθλιψης, άγχους.

4. Προλαμβάνει τις ρυτίδες

Το σούσι αποτελεί μια πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών, τα οποία επιβραδύνουν τη βλάβη των κυττάρων, αποτρέπουν τη μόνιμη οξειδωτική βλάβη που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες  στο δέρμα και επιβραδύνουν τη γήρανση του οργανισμού. Αυτά τα αντιοξειδωτικά διατηρούν την κυτταρική δομή του δέρματος, βοηθούν να διατηρούνται τα κύτταρα νεότερα τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά και για αυτούς τους λόγους αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι σε όλες τις δίαιτες αντιγήρανσης.

5. Δυναμώνει τα οστά σας

Τα ψάρια είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή ασβεστίου και είναι το κύριο μέταλλο για την υγεία των οστών. Η τακτική κατανάλωση σούσι μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της υγείας των αρθρώσεων και να αποτρέψει πιο σοβαρές παθήσεις όπως η οστεοπόρωση. Το ασβέστιο αποτελεί επίσης τα απαραίτητα «δομικά στοιχεία» για υγιή μαλλιά και νύχια.

6. Βοηθάει στο αδυνάτισμα

Το sushi περιέχει υγιεινά συστατικά, όπως ρύζι και λαχανικά, ενώ είναι πολύ γευστικό. Τα πιάτα του sushi είναι χαμηλά σε χοληστερίνη, λίπη και θερμίδες, ενώ αποτελούν πλούσια πηγή φυτικών ινών. Ακόμη και τα λεγόμενα λιπαρά ψάρια που χρησιμοποιούνται στο sushi, όπως τόνος, σολομός και χέλι, παρέχουν λιγότερες από 200 θερμίδες ανά μερίδα, δηλαδή τη μισή ποσότητα από μια μερίδα κρέας. Ακόμα και η γαρίδα και το χταπόδι αποτελούν διαιτητικές επιλογές, προσφέροντας 100 θερμίδες ανά μερίδα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ακόμα και οι θερμίδες που παρέχονται από τα ψάρια που θεωρούνται “παχιά”, περιέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Η πρωτεΐνη, η βιταμίνη Β και τα ιχνοστοιχεία όπως το σελήνιο αποτελούν σημαντικές πηγές θρεπτικών συστατικών. Επιπλέον, τα Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα παρέχουν πρόσθετα οφέλη για την υγεία. Το ιδιαίτερο σερβίρισμα του sushi, με μικρές μερίδες που αποτελούνται από μικρά κομμάτια-μπουκιές, συμβάλλει στην αργή κατανάλωση των τροφών και βοηθά στη ρύθμιση της πείνας.

Τα είδη του

  • Maki: Maki σημαίνει στα ελληνικά τυλιγμένο. Αυτό το είδος αποτελείται από ψάρι και μερικές φορές καβούρι τυλιγμένα σε φύλλο νόρι το γνωστό φύκι το οποίο χρησιμοποιείται στο σούσι. Αν τρώτε σούσι για πρώτη φορά αξίζει να το δοκιμάσετε! Είναι δημοφιλές είδος sushi στην Ιαπωνία το οποίο έχει υψηλή διατροφική αξία, αφού θεωρείται πλούσιο σε κάλιο, σίδηρο, φυτικές ίνες, ωμέγα-3 λιπαρά και πρωτεΐνη.
  • Sashimi: Πρόκειται για ωμό ψάρι που σερβίρεται κρύο κομμένο σε φέτες. Τις περισσότερες φορές φτιάχνεται από φρέσκα ψάρια.
  • Nigiri: Σημαίνει πιεσμένο στο χέρι. Αυτό το είδος sushi είναι πολύ δημοφιλές. Πρόκειται για ένα φιλετάκι ψαριού σε οβάλ σχήμα πάνω σε μια πατικωμένη μπαλίτσα ρυζιού. Δεν έχει το γνωστό φύκι.
  • Uramaki: Μοιάζει με το maki με τη διαφορά ότι το ρύζι βρίσκεται απέξω από το φύκι.

Αυτό το ξέρατε;

Οι Ιάπωνες πιστεύουν ότι διατηρούν τις τρίχες του κεφαλιού τους στη θέση τους κυρίως επειδή τρώνε πολλά φύκια τα οποία βρίσκονται στο σούσι που καταναλώνουν.

Μάνος Σιγανός

Ο Μάνος Σιγανός είναι δημοσιογράφος υγείας με πολυετή πείρα στο εν λόγω ρεπορτάζ. Έχει σπουδάσει δημοσιογραφία, ενώ είναι πτυχιούχος Ευρωπαϊκού πολιτισμού (Β.Α) και έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στις ανθρωπιστικές επιστήμες (Μ.Α). Μετά την επαγγελματική του σταδιοδρομία στα περιοδικά εισήλθε στον Digital κόσμο και έκανε σεμινάρια για τα social media. Έχει εργαστεί ως αρχισυντάκτης στα περιοδικά Vita, Prevention, Menshealth και ως δημοσιογράφος υγείας στα περιοδικά Woman’s Health και ΕΓΩ. Έχει επίσης εργαστεί στις ιστοσελίδες pathfinder.gr, dailypharmanews.gr, liveit.gr, worldsecrets.gr, καθώς και στις ιστοσελίδες των περιοδικών που εργάστηκε.

Scroll to Top